וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: ההבדלים העיקריים בין הגירה לישראל לבין עלייה

בשיתוף zap משפטי

7.3.2023 / 9:50

מי זכאי לעלות לישראל ואילו שינויים נערכו לאחרונה בכל הקשור להגירה? עו"ד יהושע פקס מסביר על הנושא בהרחבה. צפו

בווידאו: עו"ד יהושע פקס מסביר על הגירה/עריכה: גלעד מן מנהיים

ישראלים רבים מבקשים לאחרונה להשיג לאחרונה דרכון זר, ומאידך אנחנו עדים גם למגמה שבה רבים מעוניינים להגיע ממדינות רבות לישראל. מה ההבדל בין הגירה לישראל לבין עלייה לישראל. עו"ד יהושע פקס ממשרד עורכי דין דקר-פקס-לוי-רוזנברג, הגיע לאולפן וואלה! כדי לעשות סדר בנושא.

מה ההבדל בין הגירה לישראל לבין עלייה לישראל?

כשאדם שנמצא בחו"ל רוצה להגיע ארצה, מדובר בהגירה. "כשמדברים על הגירה, צריך לדעת שבישראל ישנם שני מסלולים עיקריים", מסביר עו"ד פקס. "הראשון, עלייה לפי חוק השבות. מדובר ביהודים, ילדים ונכדים של יהודים שזכאים לעלות ארצה. הם מקבלים עזרה מהסוכנות היהודית והרבה הטבות. המסלול השני הוא הגירה. כאן מדובר על אנשים שאינם יהודים וזה הרבה יותר מסובך".

מהו חוק הנכד וכיצד ישפיע ביטול סעיף הנכד בחוק השבות על ההגירה לישראל?

סעיף הנכד בחוק השבות אמנם עדיין לא בוטל, אך לפי עו"ד פקס, "אם יבטלו אכן את הסעיף הדבר יצמצם את מספר הנכדים ליהודים שנמצאים כרגע בחו"ל ורוצים להגיע לארץ".

אתם מרגישים שינויים בתקופה האחרונה בתחום ההגירה?

"בזמן האחרון, היו לא מעט דיבורים על ישראלים שנוהרים לחו"ל", מסביר עו"ד פקס. "אנחנו כן רואים עלייה בביקוש לדרכונים זרים, אבל לא מדובר בנהירה. גם אותם ישראלים שמוציאים דרכון זר, לעתים לא עוזבים את המדינה. בכל הקשור בהגירה לישראל, אין הרבה שינויים. יש מדיניות קבועה של משרד הפנים".

במה המשרד שלכם מתמחה?

"אנחנו עוסקים בכל דבר שקשור בהגירה. בין אם מדובר בבני זוג זרים שרוצים לקבל מעמד חוקי, ויזות לעובדים, חברות מחו"ל שרוצות לנייד עובדים לארץ ועוד", מציין עו"ד פקס.

יכול לתת לנו דוגמאות לסיפורי הצלחה?

עו"ד פקס מציין: "אנחנו יכולים לעזור מהבחינה המשפטית, אבל גם בכל הקשור לגישור תרבותי. למרות כל הקשיים מול משרד הפנים, יש הצלחות. לאחרונה הצלחנו להביא ארצה נינה של חסיד אומות עולם. החכמה זה לשכנע את פקידי משרד הפנים ולהפעיל את שיקול הדעת שלהם".

מדוע חשוב לפנות לעו"ד שזהו תחום עיסוקו?

כשמשרד עו"ד מטפל בתיק שכזה, ראשית הוא בודק את החוקים והנהלים, וכן שבאמת קיימת זכאות. "המשרד מכין בקשות מסודרות, שכן אם פקידים מקבלים בקשה מסודרת, סיכויי ההצלחה עולים", מסכם עו"ד פקס.

עורך הדין יהושע פקס שותף במשרד עורכי הדין דקר-פקס-לוי-רוזנברג המתמחה בהגירה, עליה לארץ, רילוקיישן וקבלת אשרות בישראל ודרכונים זרים במדינות האיחוד האירופי. לפרטים נוספים וליצירת קשר ניתן לפנות כאן או בטלפון 053-9376328

לאתר המשרד

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • הגירה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully