וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם כל אדם שנפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצוי? בדקנו

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 15:08

מי זכאי לקבל פיצוי במקרה של תאונת דרכים ומתי תאונת דרכים נחשבת גם לתאונת עבודה? עו"ד מיכאל בן יוסף, המתמחה בדיני נזיקין וביטוח לאומי, מסביר

בווידאו: עו"ד מיכאל בן יוסף מסביר על תאונות דרכים/עריכה: גלעד מן מנהיים

איך נקבע גובה הפיצוי בתאונות דרכים ובאילו מקרים תאונת דרכים יכולה להיחשב גם כתאונת עבודה? עו"ד מיכאל בן יוסף, המתמחה בדיני נזיקין וביטוח לאומי, הגיע לאולפן וואלה! כדי להסביר על הנושא בהרחבה.

מי זכאי לקבל פיצוי במקרה של תאונת דרכים?

החוק מסדיר את הזכאות לקבלת פיצוי לנפגע תאונת דרכים במקרים של נזקי גוף. ראשית, מי שזכאי לקבל את הפיצוי הוא הנהג, שתובע את חברת ביטוח החובה שלו. בנוסף, אם היו נוסעים ברכב, כל נוסע זכאי לתבוע את חברת הביטוח של הרכב שבו הוא נסע. אם היו נפגעים שהם הולכי רגל, גם הם זכאים להגיש תביעה נגד חברת ביטוח החובה של הרכב הפוגע.

מה הדין במקרה שבו הנפגע הוא זה שאשם בתאונה?

יש הבדל בין נזקי גוף לנזקי רכוש. "במקרים של נזקי גוף, אין משמעות לשאלת האשמה", מסביר עו"ד בן יוסף. "כלומר, גם אדם שאשם בתאונת דרכים יהיה זכאי לפיצוי בגין פגיעות גוף. יתרה מכך, אפילו אם מדובר בתאונה עצמית, אם למשל אדם התנגש בעץ, הוא יהיה זכאי לפיצוי על נזקי גופו מחברת הביטוח שמבטחת אותו בביטוח חובה".

איזה מסמכים צריך להציג כדי להגיש את התביעה?

עו"ד בן יוסף מציין: "ראשית, מסמכים רפואיים, המתארים את האירוע ואת היקף נזקי הגוף של הנפגע. דבר נוסף, צריך רישיון נהיגה בתוקף, רישיון רכב בתוקף ופוליסת ביטוח חובה בתוקף. בנוסף, יש להגיש אישור משטרה ואפשר לעשות את זה כיום באינטרנט. הדבר נותן תוקף וגיבוי לעצם העובדה שקרתה התאונה".

תאונת דרכים. ShutterStock
תאונה שהתרחשה תוך כדי עבודה, בדרך לעבודה או ממנה, יכולה להיחשב כתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה/ShutterStock

האם כדאי להוסיף תיעוד כמו תמונות?

בגדול אין צורך, שכן במקרה של תאונת דרכים, כשמדובר על נזקי גוף, אין משמעות לשאלת האשמה. "אם יש עדים במקרה שהתיק הסתבך זה מצוין, וכך גם לגבי תמונות של נזקי גוף", אומר עו"ד בן יוסף.

האם תאונת דרכים יכולה להיחשב גם כתאונת עבודה?

תאונה שהתרחשה תוך כדי עבודה, בדרך לעבודה או ממנה, יכולה להיחשב כתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה. עו"ד בן יוסף מסביר: "במקרים אלו, יש להודיע למעסיק שעברתם תאונת דרכים במסגרת העבודה ולבקש שימציא טופס 250 חתום ומאומת. עם הטופס הזה פונים לקופת החולים ופותחים תיק לנפגע בעבודה. לאחר מכן מגישים תביעה לביטוח הלאומי להכרה בתאונת הדרכים כתאונת עבודה ובקשה לקבלת דמי פגיעה".

איזה פיצוי ניתן לקבל מביטוח לאומי במקרים של תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה?

"ראשית מקבלים דמי פגיעה", מציין עו"ד בן יוסף. "ניתן לקבל עד 91 ימים כאלו במצטבר, ולאחר שאדם ריצה את מכסת הימים האלו, ניתן להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות. מזמינים את אותו אדם לוועדה רפואית שתקבע את היקף גובה הנכות שלו ומכך ייגזרו כל הזכויות שהוא יקבל מהביטוח הלאומי".

כדאי להגיע לוועדה בליווי עורך דין?

"מומלץ שלא להגיע לוועדות האלו לבד ולא להגיש את התביעות לביטוח הלאומי לבד, שכן הגירסה שמגישים לביטוח הלאומי תלווה את אותו אדם בהמשך", מסכם עו"ד בן יוסף. "ולכן, צריך לעשות זאת בצורה מסודרת וברורה. ייצוג בביטוח לאומי הוא חשוב ואני ממליץ לפנות לייעוץ משפטי כבר בשלבים הראשוניים".

נפגעתם בתאונת עבודה או בתאונת דרכים? רוצים למצות את זכויותיכם גם מול הביטוח הלאומי? פנו כאן או בטלפון - 072-2595333 להיוועצות ראשונית אצל עו"ד מיכאל בן יוסף

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully