וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך יודעים אם תאונת דרכים בדרך לעבודה מוגדרת כתאונת עבודה?

בשיתוף zap משפטי

15.3.2023 / 8:50

מהי ההגדרה של תאונת עבודה ומה עושים אם המעסיק מסרב לשתף פעולה? עו"ד ניר תורג'מן ממשרד עורכי דין תורג'מן ושות', מסביר בהרחבה

עו"ד ניר תורג'מן/עריכה: זיו שטיינר

איך יודעים אם תאונת דרכים בדרך לעבודה מוגדרת כתאונת עבודה ולמי עליי לפנות במקרה שהייתי מעורב בתאונה שכזו? עו"ד ניר תורג'מן ממשרד עורכי דין תורג'מן ושות', הגיע לאולפן וואלה! כדי להסביר על הנושא בהרחבה.

מהי ההגדרה של תאונת עבודה ובאילו מקרים זכאי העובד לפיצוי?

ישנן מגוון רחב של תאונות עבודה. הדרישה של הסעיף מתייחסת בדרך כלל לתאונה שנגרמה עקב ותוך כדי עבודה. עו"ד תורג'מן התייחס לכך: "אצלנו במשרד, אנחנו עוסקים במקרים רבים בתאונות של אנשים שעובדים בעבודות כפיים - סבלים, חשמלאים ועוד. תאונת עבודה יכולה להתקיים גם במקרים שונים, כמו ויכוח שהוביל להתקף לב. המטרה היה להוכיח שהתאונה נגרמה עקב העובדה".

באילו מקרים זכאי העובד לפיצויים?

אם נגרם נזק והעובד נפצע ונעדר מהעבודה, מגיע פיצוי. ככל שהפציעה חמורה יותר, הפיצוי גדול יותר.

אם נפגעתי בתאונת עבודה, למי עליי לדווח?

ראשית, יש לתעד את הכול, כי חובת ההוכחה היא על העובד. כדאי לשמור את הראיות, לקחת את שמות העדים ואת הפרטים שלהם ולצלם את המפגע אם היה כזה. "חשוב גם לשתף את המעביד ולתעד את השיתוף", מסביר עו"ד תורג'מן, עו"ד לנפגעי תאונות עבודה. "בהמשך, על אותו עובד להשיג מסמך שנקרא ב.ל 250, שאיתו אפשר לגשת למוסד לביטוח לאומי ולטעון שעברנו תאונת עבודה. המעסיק צריך לחתום עליו ולאשר את הגירסה של העובד שלו".

האם גם תאונת דרכים בדרך אל העבודה או ממנה יכולה להיחשב כתאונת עבודה?

"בהחלט, אבל יש תנאים ספציפיים", מוסיף עו"ד תורג'מן. "המוסד לביטוח לאומי מחפש את המסלול הטבעי של אותו עובד, וצריך להוכיח שהתאונה נגמרה במהלך המסלול הזה".

מה ניתן לעשות אם המעסיק מתכחש לכך שעברתי תאונה?

אם המעסיק מחליט להתכחש ולא לשתף פעולה, הדבר יקשה על אותו עובד, שכן בדרך כלל נדרש שיתוף פעולה מצד המעסיק. "גם במקרים אלו, לא מדובר בסוף הסיפור", מציין עו"ד תורג'מן. "חשוב לתעד הכול ולפנות למשרד עורכי דין מיומן לצורך ייצוג בביטוח לאומי, כדי להסביר את המצב ובמקרים רבים המעסיק מזומן לחקירה כדי להבין מדוע הוא מסרב לשתף פעולה".

אם השכר שלי נפגע בעקבות תאונת עבודה?

על כך אמר עו"ד תורג'מן: "ישנה תקנה שנקראת תקנה 15, שדנה בירידה בהכנסות. אם עברתי תאונת עבודה וכותצאה ממנה שינו לי תפקיד והשכר ירד, כאן נכנסת לתמונה אותה תקנה. במקרים אלו, המוסד לביטוח לאומי יגדיל את אחוזי הנכות שנקבעו לי, וכך הפיצוי יהיה גבוה יותר".

נפגעתם בתאונת עבודה? זקוקים לייצוג בביטוח לאומי כדי למצות את זכויותיכם? פנו כאן או בטלפון 053-6114229 להיוועצות ראשונית עם עו"ד ניר תורג'מן, שליווה עד היום אלפי נפגעים מול הביטוח הלאומי

לעמוד המשרד באתר משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully