וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתחתם עסק? כך תמצאו את רואה החשבון הנכון עבורכם

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 22.3.2023 / 15:22

כיצד רו"ח יכול לסייע בעת הקמת עסק חדש ומה הסיבה שעסקים רבים נסגרים לאחרונה? רו"ח רועי קרטה מסביר בהרחבה. צפו

בווידאו: רו"ח רועי קרטה באולפן וואלה!/עריכה: גלעד מן מנהיים

בעלי עסקים רבים כבר הבינו מזמן שליווי צמוד של רו"ח הוא חיוני להתפתחות העסק. באיזה שלב של העסק כדאי לערב רו"ח ואילו עוד שירותים הוא מציע? רו"ח רועי קרטה, מייסד משרד רו"ח קרטה ושות', הגיע לאולפן וואלה! כדי להסביר על הנושא בהרחבה.

פתחתי עסק חדש. איך אני מוצא רו"ח שיתאים לי?

"כמו שמחפשים נרתיק לאייפון, מתחילים בגוגל", מסביר רו"ח קרטה. "כדאי לבדוק את אותו רו"ח, כדי לראות מה הוא מציע, מה הערך המוסף שלו וכמובן אם הוא קשור לעסק. רו"ח נותן שירות, וחשוב שהוא ידע לתת שירות. גם כימיה חשובה, כמו כל דבר. בנוסף, חשוב שהרו"ח יהיה מהדור החדש ולא היסטוריון. רו"ח מהדור החדש נותנים ערך מוסף והם עוזרים להוביל את העסק למקום טוב יותר".

כיצד רו"ח יכול ללוות אותי בהקמת עסק?

כשמקימים עסק, יש להתייעץ עם רו"ח ועו"ד כדי להימנע מטעויות. על כך אמר רו"ח קרטה: "ליווי עסקים ע"י רו"ח הוא חיוני, שכן רו"ח אמור לעזור בשני אופנים - ראשית, להבין האם העסק יוגדר כחברה, עוסק מורשה, פטור או שותפות. יש לכך השלכות פיננסיות ומשפטיות. חשוב לבנות תוכנית עסקית. אמנם מדובר בשם מפוצץ אבל זה חיוני. חשוב להבין כמה כסף צריך, באילו נקודות אזדקק לעזרה ועוד. ברגע שבונים תוכנית טובה, מבינים לאן נכנסים ונמנעים ממוקשים עוד לפני שמתחילים".

רואה חשבון. ShutterStock
בעל עסק צריך להבין שברגע שהוא פותח עסק, הוא הכול/ShutterStock

מה הסיבה שעסקים רבים נסגרים לאחרונה?

בעל עסק צריך להבין שברגע שהוא פותח עסק, הוא הכול - איש המכירות, אמון על ניהול פיננסי וגם על משאבי האנוש. הרבה עסקים מנסים להתמקד בתפעול וזה לא עובד כי חייבים לדעת לעשות הכול. "חשוב גם להיות מחוברים למספרים, שהם השפה של העסק", מחדד רו"ח קרטה. "אחרת קשה להכיר את העסק. כל בעל עסק צריך לשלוט במספר מדדים".

מה השקפת העולם שלכם בקרטה בשות'?

רו"ח קרטה מציין: "קשר עם הלקוח הוא דבר עיקרי מול רו"ח. רו"ח שמכיר אישית את אותו אדם, יוכל לתת שירות טוב יותר. ככל שהלקוח ייזום יותר מול הרו"ח, הוא יקבל יותר ערך. אנחנו מאמינים בזה מאוד ומעודדים את הלקוחות ליצור איתנו קשר, בין אם זה בטלפון, בפייסבוק או בוואטסאפ. אנחנו עושים לכל לקוח הערכת מס, כדי שיידע מה המצב שלו מול הרשויות ויוצרים קשר עם הלקוחות, כדי שיהיו עם אצבע על הדופק ושידעו מה קורה בשוק. יש לנו גם מסלול שנקרא ניווט פיננסי. עם הלקוחות שבמסלול הזה אנחנו נפגשים מדי רבעון ובונים להם דוחות חכמים ניהוליים, שמותאמים לעסק שלהם".

יש לכם גם סדנה של ניווט פיננסי. תוכל לספר עליה?

"בנינו סדנה ממוקדת", מסכם רו"ח קרטה. "כל עוסק יכול לבוא וללמוד איך העסק שלו עובד - מהם המספרים החשובים ואיך הוא מגיע אליהם. מדובר בסדנה במחיר סמלי, כי המטרה שלנו שעסקים יתחילו לעבוד כמו שצריך".

משרד רו"ח קרטה ושות' מעניק שירותי ראיית חשבון, חשבות וניהול כספים, ייעוץ וחסכון וליווי עסקים להצלחה כלכלית. ליצירת קשר ולפרטים נוספים פנו כאן או בטלפון - 03-5488888

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully