וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימרו על זכויותיכם: כיצד עו"ד פלילי יכול לסייע לכם להתנהל מול המשטרה?

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 12:52

אזרחים רבים מוצאים עצמם אובדי עצות אל מול התנהלות בלתי מספקת מצד גורמי המשטרה. עו"ד ספיר שושן, המתמחה בדין הפלילי, מסבירה כיצד נכון להתנהל מול המשטרה במקרים אלה

חקירה משטרתית. ShutterStock
אם אתם מרגישים שנפלתם קורבן להתנהלות בעייתית של המשטרה, פנייה לעורך דין פלילי היא חיונית/ShutterStock

המשטרה אחראית על שמירת החוק והסדר בחברה, ולהתנהלותה כלפי הציבור חשיבות מכרעת בבניית אמון הציבור במוסדות השלטון ושיתוף הפעולה עימם. עם זאת, במקרים רבים המשטרה מתנהלת בצורה בלתי מספקת בטיפול בתלונות בגין עבירות פליליות. הדבר נובע מחוסר סנכרון וארגון בתוך המערכת, שמוביל לאי-סדר, לחוסר יעילות ולטיפול איטי במיוחד.

התנהלות בעייתית בתלונות על עבירות שבוצעו על ידי שוטרים

בשנים האחרונות התעוררה ביקורת ציבורית על המשטרה בשל ליקויים בטיפולה בעבירות שבוצעו על ידי שוטרים נגד אזרחים, כמו אלימות שוטרים, מעצרי שווא והתנהגות בלתי הולמת. התנהלות המשטרה מדאיגה במיוחד, מפני שהיא עלולה לערער את עצם עקרונות הצדק ושלטון החוק.

טיפול לקוי במתלוננים הסובלים ממוגבלויות

לא פעם פונים אנשים בעלי מוגבלויות פיזיות או נפשיות לעורכי דין פליליים בשל טיפול לקוי בתלונותיהם במשטרה, לאחר שנפלו קורבן להונאה. למרבה הצער, משטרת ישראל נמנעת מלהעביר תיקי הונאה חמורים למחלקת ההונאה. כתוצאה מהתנהלות זו, המתלוננים שנפלו קורבן להונאה בשל העובדה שהם סובלים ממוגבלות, אינם מקבלים מענה הולם לתלונותיהם. לא זו אף זו, לעתים התיקים שלהם אף נסגרים, מה שגורם להשלכות כלכליות חמורות ואף לפשיטת רגל.

במרבית המקרים, תלונותיהם של בעלי המוגבלויות זוכות למענה הולם רק לאחר שהם פונים לשירותיו של עורך דין פלילי, שאף עשוי להביא לפתיחתו מחדש של התיק שלהם במשטרה.

אפליה נגד בני מיעוטים

במציאות הישראלית המורכבת, התנהלות המשטרה מול האוכלוסיה הערבית נחשבת לנושא עדין, הדורש רגישות והכשרה מתאימה לשם מניעת אפליה, תוך שמירה על ביטחון האזרחים. למרבה הצער, בשנים האחרונות חלה עלייה במספר הדיווחים על אלימות משטרית כנגד בני מיעוטים. יודגש כי לא מדובר בעבירות כנגד ביטחון המדינה.

לרוב, יחס זה נובע מדעות קדומות שמובילות לכך שהמשטרה מתקשה להבחין בין אזרחים שומרי חוק לבין פושעים. הדבר עלול להוביל לחוסר אמון ולאי שיתוף פעולה בין קהילות מיעוטים למשטרה, מה שעלול להיות בעל השפעות מזיקות על ביטחון הציבור.

לדוגמה, בחודש נובמבר האחרון, שני תושבים מהכפר הבדואי ביר הדאג' שבנגב הצפוני הגישו תלונה במח"ש, לפיה שמונה לובשי מדים נהגו כלפיהם באלימות, השחיתו את רכושם ואף הכניסו את אחד מהם לתא המטען למשך כ-40 דקות, לאחר שעיכבו אותם כשנסעו במכונית בסמוך לכפר. המשטרה טענה שהתושבים נחשדו בסחר בסמים, טענה שאין לה כל בסיס ונועדה, ככל הנראה, לחפות על טעות בזיהוי.

עו"ד ספיר שושן, המייצגת את השניים, מסרה כי "לא ברור מהי מהות הפעילות שהובילה לתקרית החמורה הזאת. לא ניתן לבצע פעולות מבצעיות ללא כל בסיס על ידי התנהגות פרועה, אלימה ומבישה שכזו. נוסף לפגיעה בכבוד האדם, פגעו אנשי הצבא גם בקניינו של מרשי. לא יכול להיות שמוקד 100 מתעלם מקריאה ואף אחד לא הגיע לבדיקה וסריקה באזור".

פנייה לעורך דין פלילי

אם אתם מרגישים שנפלתם קורבן להתנהלות בעייתית של המשטרה, פנייה לעורך דין פלילי היא חיונית. עורך הדין יסייע לכם לוודא שקולכם נשמע ולסייע לכם להבין את זכויותיכם והכלים המשפטיים העומדים לרשותכם. בנוסף, יסייע לכם עורך הדין באיסוף ראיות, בבניית התיק ובניהול ההליכים הרלוונטיים במשטרה. לכן, פנייה לעורך דין היא צעד חשוב במתן דין וחשבון למשטרה על מעשיה ובהבטחת עשיית הצדק.

לסיכום, המשטרה מתנהלת בצורה בלתי מספקת בטיפול בתלונות בגין עבירות פליליות. התנהלותה של המשטרה נובעת מחוסר סנכרון וארגון בתוך המערכת, מה שמוביל לאי סדר ולחוסר יעילות. פרט לכך, ישנה ביקורת נגד המחלקה לחקירת שוטרים על חקירה לא מספקת של פשעים שבוצעו על ידי שוטרים, התמודדות בלתי נאותה עם פשעים שבוצעו נגד אנשים עם מוגבלות נפשית ואפליית אזרחים בני מיעוטים. אם הינך קורבן להתנהלות כזו, חשוב לפנות לעורך דין פלילי שיוודא שקולך יישמע.

אחת השחקניות המרכזיות בתחום היא עו"ד ספיר שושן, שאינה חוששת להביע ביקורת כנגד רשויות אכיפת החוק. משרד עו"ד שושן מספק מעטפת רחבה של שירותים הכוללת ייצוג משפטי, ייעוץ והכוונה לכל אורך ההליך, יחס אישי וזמינות מקסימלית.

לעו"ד ספיר שושן ניסיון רב בדין הפלילי בכל הקשור לליווי בחקירות משטרה, ניהול מו"מ עם רשויות התביעה וייצוג בפני בתי המשפט. ליצירת קשר ולפרטים נוספים פנו כאן או בטלפון - 077-6670205

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • משטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully