וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולה החדש יקבל כ-1.5 מיליון שקל על תאונת העבודה הקשה במפעל

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 19.4.2023 / 9:17

צעיר שעלה מרוסיה לפני מספר שנים נפגע בתאונת עבודה קשה במפעל בטון. בעקבות תביעות שהגיש למיצוי זכויותיו, הוא יזכה לפיצוי גדול מהביטוח הלאומי ומהביטוח של המעסיק

שני גברים מסייעים לגבר פצוע במפעל. ShutterStock
"המקרה מדגים עד כמה חשוב לפנות לעורך דין הנכון כדי שיפעל למיצוי הזכויות שלך"/ShutterStock

עולה חדש בשנות השלושים לחייו, שעלה לישראל לפני מספר שנים בלי לדעת מילה בעברית, יזכה לפיצוי של כמעט 1.5 מיליון שקל בעקבות תאונת עבודה קשה שעבר. הפיצוי ישולם לצעיר עקב תביעות שהוגשו בשמו על ידי משרד עורכי הדין חזוט בר זבינצקי שייצג אותו.

"המקרה מדגים עד כמה חשוב לפנות לעורך דין הנכון כדי שיפעל למיצוי הזכויות שלך", אומר עו"ד נתן זבינצקי, אחד השותפים במשרד. "כשהוא פנה אלינו, הצעיר לא ידע דבר על זכויותיו והתקשה לתקשר. הידע שלי ברוסית סייע לו וצעדנו יחד צעד צעד עד לקבלת מלוא הפיצוי".

תאונה קשה על המשוא במפעל

הצעיר, מאזור הדרום, עלה לישראל לפני כשנתיים עם אשתו. אין לו ילדים ולפני שהגיע לארץ הוא היה איש צבא. כשהגיע לישראל, עבד בעבודות פיזיות שונות ולבסוף מצא עבודה במפעל הבטון באזור מגוריו, שם עבד על פס הייצור.

"תאונת העבודה שלו היתה קשה מאוד", מספר עו"ד זבינצקי. "בוידיאו של המפעל אפשר לראות כיצד במהלך עבודתו הוא נלכד על ידי המשוא שמוביל את לבני הבטון הכבדות. מכנסי הג'ינס שלו נתפסו שם והוא פשוט נגרר על המשוא ועבר כמעט את כולו".

בעקבות התאונה פונה הצעיר באמבולנס במצב בינוני עד קשה לבית החולים. כתוצאה מהאירוע נגרמו לו חבלות קשות בגפיים התחתונות והוא סבל מפגיעה אורטופדית ומפגיעה כירורגית לצד טראומה גדולה.

פיצוי של 900 אלף שקל עד גיל 67

בעקבות התאונה הגיש משרד חזוט בר זבינצקי תביעה בשמו לביטוח לאומי על מנת שיכיר בתאונה כתאונת עבודה, ולאחר שהמקרה אכן הוכר ככזה, הוגשה תביעה לקביעת דרגת נכות.

"בשלב הראשון נקבעה לצעיר נכות זמנית בשיעור של 100% למשך שנה לתקופת השיקום", אומר עו"ד זבינצקי. לאחר מכן נפסקה לו נכות קבועה (צמיתה) בשיעור של 28%, מה שצפוי להקנות לו קיצבה חודשית של 2,500 שקל מהביטוח הלאומי עד גיל הפרישה.

"מה שחשוב במקרה הזה היא שלא נקבעה לו שום הגבלה תעסוקתית, כך שהוא למעשה יכול להמשיך לעבוד במקביל לזכויות הנוספות שיקבל", מסביר עו"ד זבינצקי. "מעבר לכך, הוא יקבל את כל ההטבות שמגיעות לנכה. כלומר הנחות בארנונה, בחשמל וזכויות במשרד הרישוי".

עו"ד זבינצקי מסביר כי המשמעות של קבלת קיצבה לצעיר עד גיל 67 תסתכם בכ-900 אלף שקל, מעבר לדמי הפגיעה ששולמו לו ולקצבת הנכות הזמנית שהוא קיבל במשך שנה.

"מעבר לכך, מיצינו את הזכויות המגיעות לו על אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות. לאחר מכן הוגשה תביעה נזיקית והוא קיבל מחברת הביטוח של המעסיק שלו עוד כמה מאות אלפי שקלים.

"מה שהכי חשוב לקחת מהסיפור הזה הוא את החשיבות של פנייה לעורך דין מתאים בשלב מוקדם ככל האפשר של המקרה לאחר התאונה", אומר עו"ד זבינצקי.

לדבריו, "במקרה הזה, בגלל שמדובר היה בעולה חדש, היתה חשיבות מכרעת לפנייה שלו אלינו כמי שדוברים גם את השפה הרוסית. אל תוותרו על הזכויות שלכם", מסכם עו"ד זבינצקי, "הקפידו למצות אותן בעזרת ייצוג משפטי נכון".

נפגעתם בתאונת עבודה או שאחד מבני משפחתיכם נפגע בתאונה? אל תוותרו על שום זכות! פנו כאן או בטלפון - 077-2314588 להיוועצות ראשונית במשרד עורכי הדין חזוט בר זבינצקי כדי למצות את זכויותיכם

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully