וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם כדאי לרכוש דירה מפרויקט פינוי בינוי? עו"ד איתמר סונינו מסביר

בשיתוף zap משפטי

28.3.2023 / 13:50

עד כמה חשוב להיוועץ עם עורך דין לפני רכישת דירה ומה בכלל תפקידו בהליך? עורך הדין וחבר מועצת העיר עכו, איתמר סונינו, מסביר

בווידאו: עו"ד איתמר סונינו עם כל מה שצריך לדעת לפני שרוכשים דירה/עריכה: זיו שטיינר

רכישת דירה היא אחד הצעדים החשובים בחייו של אדם, הכוללת לא מעט פרוצדורות ובירוקרטיה. כיצד עורך דין העוסק בתחום יכול לעשות את ההבדל בין עסקה מוצלחת לכישלון ומה הדבר שהכי חשוב לבדוק כשרוכשים נכס חדש? עורך הדין וחבר מועצת העיר עכו, איתמר סונינו, מסביר באולפן וואלה!

מה תפקידו של עורך הדין בעסקת נדל"ן?

ראשית, על עורך דין לבדוק את מהות הנכס. בישראל, לכל נכס יש תעודת זהות ויש לבדוק אותן, בין אם זה בטאבו או בחברות משכנות".

אילו בעיות עלולות לצוץ?

ישנם מקרים שבהם הנכס לא רשום על שם המוכר, כמו לדוגמה אדם שנפטר והוריש את הנכס לילדים. זה לא מונע את קיום העסקה אבל דורש מאיתנו צעדים מקדימים, כמו לוודא שיש צו ירושה. במקרים מסוימים אנחנו מתנים את המשך ההליך, כדי שהדירה תירשם. יכולים להיות גם עיכולים במקרים של חובות שונים. זה לא מונע את העסקה אבל מחייב אותנו לשים דגשים מקדימים כדי להגן על הקונה".

יכול לתת דוגמה לעסקה שכזו?

"היה מקרה מסוים שבו בעל הזכויות בנכס לא היה נראה שלם עם העסקה. נראה שהילדים דוחפים אותו לבצע את העסקה ובמקרים כאלו המוסר שלנו הוא מעל הכול והמלצתי לרוכשים לא להתקדם עם העסקה, כי הרגשתי שהדברים לא נעשים בלב שלם, שכן חוזה הוא מפגש רצונות וחשוב לי שהרצון יהיה חופשי. ישנן עסקאות שבהן למוכרים יש עורך דין משלהם וכן לרוכשים. במקרים מסוימים שעורך הדין מייצג את שני הצדדים, החובה עליו היא כפולה, שכן עליו לוודא ששני הצדדים מוגנים".

מה ההבדלים בין רכישת דירה מאדם פרטי לבין רכישת דירה מקבלן?

"בעסקאות מול אדם פרטי, מדובר על דירות קיימות בדרך כלל ואפשר לראות את הנכס. בדירות חדשות יש הרבה סימני שאלה. אחד הדברים הקריטיים הוא להגן על כספו של הרוכש, שלעתים נותן את הכספים היחידים שיש לו. אנחנו צריכים לוודא שליזם יש ערבויות וביטחונות לפי חוק המכר, כדי לוודא שיש ערבות על כל שקל שהקונה נותן. בדירות חדשות, לעתים יש שינויים, ולכן צריך לשים לב כשמתקבל ההיתר, האם מה שהובטח בחוזה קורה בפועל".

האם כדאי לרכוש דירה שמשתתפת בפרויקט פינוי בינוי או תמ"א 38?

"אני מאוד בעד, מכיוון שהערך רק יעלה. היתרונות עולים על החסרונות וניתן יהיה לקבל תשואה גבוהה יותר על הדירה".

מדוע חשוב להיוועץ עם עורך דין כבר בתחילת התהליך של רכישת הדירה?

"אומרים שאדם לאדם זאב, אבל בשטח רואים ניסיונות של אנשים לנצל תמימות. עורך דין יכול לזהות את המוקשים, כבר ברגע הראשון. יותר מזה, עורך הדין יכול לכוון את הרוכשים לעסקה הנכונה עבורם".

עו"ד איתמר סונינו הוא חבר מועצת העיר עכו. משרד עו"ד סונינו מטפל בתיקי הוצאה לפועל, חדלות פירעון, נדל"ן ובנזקי גוף. ליצירת קשר ולפרטים נוספים פנו בטלפון - 077-2314221

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully