וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשלנות רפואית בהריון - מדוע חשוב לפנות לעורך דין?

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 30.3.2023 / 13:19

לרשלנות רפואית בהריון עלולות להיות השלכות הרות גורל על המטופלים ובני משפחותיהם. מדוע ובאיזה שלב כדאי לפנות לעורך דין? כל הפרטים

רשלנות רפואית. ShutterStock
למרבה הצער, יולדות רבות שנפגעו מרשלנות רפואית אינן ממצות את זכויותיהן המשפטיות/ShutterStock

עילות תביעת רשלנות רפואית יכולות לנבוע מאבחון שגוי, פיענוח לקוי של בדיקות וטעויות בעת ביצוע פרוצדורות רפואיות או במהלך מעקב וטיפול רפואי שגויים. רשלנות רפואית עלולה לגרום לנזקים ארוכי טווח ואף למוות.

למרבה הצער, יולדות רבות שנפגעו מרשלנות רפואית במהלך מעקב ההריון או הלידה אינן ממצות את זכויותיהן המשפטיות. הסיבות לכך ברורות - תביעת רשלנות רפואית כרוכה בקושי נפשי כבד, אשר נובע מהצורך לחטט בפצעי העבר. כמו כן, עיסוק בתביעה בגין רשלנות רפואית מצריך עלויות כספיות נכבדות, מה שעלול להרתיע נפגעות רבות.

אף על פי כן, אל תרימו ידיים. סיוע והכוונה נכונים יוכלו לסייע לכן לזכות בפיצויים המגיעים לכן. בכתבה זו נסקור את הלקחים שניתן ללמוד מתיק ומקרה אמיתי שנוהל ע"י עו"ד גדעון פנר ועו"ד לאה טל, כאשר שיחת טלפון פשוטה הובילה לגילוי רשלנות רפואית במהלך מעקב רפואי אחרי הריון בסיכון גבוה. כמו כן, נדגיש את היתרונות של פנייה לסיוע משפטי במקרים של רשלנות רפואית, לרבות היכולת לקבל פיצוי כספי משמעותי.

סיפורה של רבקה

כשרבקה (שם בדוי) התקשרה למשרד עורכי דין גדעון פנר על מנת לקבל ייעוץ משפטי בנושא אחר לגמרי, היא לא ידעה ששיחת הטלפון הזו תשנה את חייה מן הקצה אל הקצה.

כששוחחה עם עו"ד פנר, שיתפה רבקה כי יש לה בן הסובל משיתוק מוחין. עו"ד פנר חקר לעומק, על מנת לחשוף את הסיפור המלא והבין במהרה כי הנזק שנגרם לבנה של רבקה היה ניתן למניעה וכי יש להגיש תביעת רשלנות רפואית נגד בית החולים.

כפי שעולה מכתב התביעה, גם בשני הריונותיה הקודמים ילדה רבקה בשבוע ה-35 עקב מצוקה עוברית הנובעת מן העובדה שסבלה מיתר לחץ דם. ההריון המדובר היה בסיכון גבוה בשל העובדה שרבקה סבלה מיתר לחץ דם ומגורמי סיכון נוספים. לכן, היתה רבקה במעקב שבועי במרפאה להריון בסיכון גבוה בבית חולים גדול בדרום הארץ והגיעה לבדיקות השגרתיות שנקבעו לה. באחת הבדיקות הצביע הניטור על מצוקה עוברית ורבקה הופנתה לניתוח קיסרי דחוף. כתוצאה מהמצוקה העוברית, נותר הילוד עם נזק מוחי קשה.

על פי עוולת הרשלנות, המעוגנת בסעיף 35 לפקודת הנזיקין, נדרש התובע להוכיח כי המזיק סטה מסטנדרט ההתנהגות המקובל. בכתב התביעה נטען כי עקב גורמי הסיכון של רבקה, המעקב אחריה היה צריך להתבצע תחת אשפוז או, לחלופין, בפרקי זמן צפופים יותר. זאת, במיוחד לאור נסיון העבר בשתי הלידות הקודמות. עוד נטען בכתב התביעה כי אילו פעל בית החולים כראוי, הלידה הטראומטית והנזק הקשה ליילוד היו נמנעים.

כוחה של פשרה

בסופו של דבר, הסתיים התיק בפשרה בסך 5.6 מיליון שקל, שחסכה הליכים משפטיים ממושכים ומסובכים. הסדר הפשרה חסך זמן, משאבים ועוגמת נפש הכרוכים בניהול הליך ממושך בבית המשפט. בסופו של יום, משרד עו"ד גדעון פנר סייע לרבקה ולבנה להשיג את הצדק המגיע להם, כאשר הילד הניזוק קיבל פיצוי משמעותי, שישפר את איכות חייו.

משרד עורכי הדין גדעון פנר מעניק שירותים משפטיים בשלל תחומים מזה 44 שנים, ומשתף פעולה באופן הדוק עם מגוון מומחים ורופאים בכירים שמלווים את התיקים השונים. ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות בטלפון - 077-9977499

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully