וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף בקשת המדינה, ביהמ"ש אפשר שיקום ושחרר נאשם ממעצר

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 1.5.2023 / 9:34

על אף שנתפס בהתפרצות למגורים ולמרות עברו הפלילי, השופטת קיבלה את בקשת הסנגורית עו"ד שני אלגרבלי ושחררה את הנאשם למעצר בית ולהמשך שיקום

עורך דין ולקוח עם פטיש בית משפט. ShutterStock
למרות בקשת המדינה למעצר עד תום ההליכים של הנאשם, בית המשפט החליט לשחררו/ShutterStock

בית משפט השלום באשקלון העדיף וביכר לאחרונה שיקולי שיקום, כאשר שחרר נאשם בהתפרצות למגורים, עם עבר פלילי עשיר ואשר הורשע רק לאחרונה בהתפרצות למגורים וגניבה, למעצר בית ובכפוף לתנאים מגבילים נוספים, לבקשת ההגנה. זאת, למרות בקשת המדינה למעצר עד תום ההליכים של הנאשם.

הנאשם, תושב הדרום, נעצר בחשד לעבירה של התפרצות למגורים. הוא נאשם כי בתחילת חודש מארס השנה הוא התפרץ לדירה בעיר בדרום הארץ, כאשר המטפלת של הדייר נכנסה לדירה ומצאה את הנאשם במקום. לטענתו, הוא נכנס לדירה על מנת לחפש את הדייר המתלונן, מפני שהדייר במקום הבטיח לקנות לו מצרכים ולא עשה זאת.

אולם, מכתב האישום עולה כי זו לא הפעם הראשונה שבה הוא מואשם בהתפרצות למגורים וכי רק מספר ימים לפני המאורע האחרון הוא הורשע בהתפרצות למגורים, בהסגת גבול ובגניבה, ובעקבות כך נשלח לקבלת תסקיר משירות המבחן.

תסקיר שירות המבחן פירט אודות ההליכים הטיפוליים שאותם עובר הנאשם, הרקע העברייני שלו, צריכת הסמים ואת התנהגותו בטיפול שהוא עובר. המלצת השירות היתה להותיר את הנאשם במעצר בית מלא, וזאת על מנת שיוכל להמשיך בהליך הטיפולי אותו התחיל.

נציג הפרקליטות התנגד לשחרורו של הנאשם למעצר בית ובכפוף לתנאים מגבילים, והדגישה את עברו הפלילי העשיר - תשע הרשעות ב-22 תיקים שונים - ואת העובדה שההליך המוצע לא מספיק מבחינתם במקרה זה. עוד הדגיש כי נגד הנאשם תלויים שלושה כתבי אישום שונים.

הסנגורית עתרה להחזיר את הנאשם להליך טיפולי

הסנגורית, עו"ד שני אלגרבלי, ביקשה לאמץ את המלצת שירות המבחן, תוך שהדגישה שהנאשם מצוי בהליכי טיפול וגמילה במהלך תקופה ארוכה, לראשונה בחייו, וכי התיק מהווה אמנם מעידה, אולם הנאשם משתף פעולה עם החקירה ושומר על ניקיון מסמים. לפיכך, הסנגורית עתרה להחזירו להליך הטיפולי.

הנאשם בעצמו ביקש לחזור להליך הטיפולי וציין כי הוא שומר על ניקיון מסמים. מלבדו, גם שני המפקחים המוצעים שלו, אשתו ושכנו, העידו לטובתו והתחייבו כי יסייעו לו בהליך השיקומי.

עו"ד אלגרבלי אמרה כי "זו הפעם הראשונה שהנאשם השתתף בהליך טיפולי" וכי "לפני כן הוא לא היה משתתף". עוד הוסיפה הסנגורית עו"ד אלגרבלי כי "זו הפעם הראשונה שהוא מקבל תעודות הצטיינות, משתף פעולה ומוסר בדיקות שתן תקינות". עו"ד אלגרבלי הדגישה כי "עומדת לנאשם חזקת החפות".
הסנגורית סיכמה ואמרה כי "נבקש לכבד את המלצת שירות המבחן, ונבקש שבית המשפט ישקול את העובדה ששירות המבחן מציין כי הנאשם זקוק להליך טיפול אינטנסיבי".

השופטת קיבלה את בקשת הסנגורית

השופטת, דגנית משעלי ביטון, מנתה את השיקולים שיש להביא בחשבון, על פי מה שנקבע בבית המשפט העליון, בעת בחינת אפשרות שחרור לחלופה טיפולית במסגרת הליך מעצר. "עניינו של הנאשם עומד בהלכה הנהוגה, שכן החל בהליך הגמילה טרם מעצרו, שירות המבחן מפרט כי מזה תקופה ארוכה ועל אף הקשיים הרבים של המשיב הוא מצליח לשמור על ניקיון מסמים ויש להמשיך התערבות טיפולית כדי להפחית את הסיכוי להישנות עבירות".

השופטת משעלי ביטון פירטה ואמרה כי הרקע לעבירות של הנאשם הוא התמכרותו לסמים, ולכן יש צורך בהליך הטיפולי, והסבירה כי "שירות המבחן לוקח בחשבון כי המשיב משתף פעולה עם גורמי הטיפול לראשונה בחייו, נמנע מצריכת חומרים ממכרים ומתמסר להליך הטיפולי".

בנוסף, השופטת הדגישה כי "שירות המבחן מציין את מסירותה ואחריותה של בת זוגו לפקח על המשיב חרף הקשיים עימן מתמודדת, וניכר כי היא עורכת מאמצים להוות עבורו יד מכוונת אשר מציבה גבולות".

השופטת סיכמה ואמרה כי "לאור נתוניו של הנאשם, מאחר שטרם מעצרו נתון היה בהליכי טיפול ושיקום, אין מקום לעצור את ההליך ויש להחזירו להליך הטיפולי, אולם זאת בתנאים מגבילים ובהתאם להמלצות שירות המבחן".

השופטת קיבלה את בקשת הסנגורית, עו"ד אלגרבלי, והורתה על שחרורו של הנאשם למעצר בית ובכפוף לתנאים מגבילים נוספים. "שמעתי את המשיב בדיון, ואני נכונה לתת לו הזדמנות נוספת", אמרה השופטת משעלי ביטון (30 במארס).

משרד עו"ד שני אלגרבלי מתמחה בדין הפלילי, דיני תעבורה ודיני נזיקין. ליצירת קשר לייעוץ ראשוני ניתן לפנות כאן או בטלפון - 053-2556114

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • בית משפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully