וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרכון גרמני: הזדמנות עבור עשרות אלפי ישראלים

בשיתוף zap משפטי

3.5.2023 / 13:50

שינוי שבוצע בחוק האזרחות הגרמני מאפשר לראשונה לעשרות אלפי ישראלים להגיש בקשה לדרכון גרמני. עו"ד ניר לנקר, המוביל בתחום הדינים הגרמניים, מסביר מה צריך לעשות כדי לזכות בדרכון הנכסף

דרכון גרמני. ShutterStock
השינויים האחרונים בחוק האזרחות הגרמנית סיפקו גם הקלות נוספות על המבקשים להתאזרח בגרמניה/ShutterStock

אזרחות גרמנית הפכה בשנים האחרונות לאפשרות פופולרית בקרב עשרות אלפי ישראלים, ולא רק בגלל העובדה שמדובר באחד הדרכונים החזקים בעולם. שינוי בחוק האזרחות הגרמנית משנת 2021 הפך ישראלים רבים לזכאים להגיש בקשה לאזרחות גרמנית.

"הדרישה לדרכון גרמני הולכת וגוברת בשנים האחרונות, שכן הוא מספק גישה למדינה יציבה ומשגשגת בלב אירופה", אומר עו"ד ניר לנקר, בעל המשרד הוותיק והגדול בישראל לתחום הדינים הגרמניים. "אין ספק שהיחס לדרכון גרמני הוא כמו זכייה בפיס, ובשנה וחצי האחרונות, הודות לתיקון בחוק, עשרות אלפי ישראלים זכו במתנה הזאת".

שינויים בחוק האזרחות הגרמנית: פתח לאירופה

בשנת 2021 בוצעו שינויים בחוק האזרחות הגרמני, שנועדו לתקן עוולות היסטוריים. עו"ד לנקר מסביר כי השינוי המשמעותי ביותר בחוק הוא תיקון חדש המאפשר לצאצאים של תושבי קבע לשעבר בגרמניה, שנמלטו מאימת הנאצים, להגיש בקשה לאזרחות. זאת, בניגוד לחוק שעד לאותו הרגע אפשר רק לצאצאים של אזרחים גרמנים לשעבר להגיש בקשה להתאזרחות.

התיקון החדש פתח בפני עשרות אלפי ישראלים נוספים אפשרות חדשה לקבלת אזרחות גרמנית ודרכון גרמני - להם ולצאצאיהם.

השינויים האחרונים בחוק האזרחות הגרמנית סיפקו גם הקלות נוספות על המבקשים להתאזרח בגרמניה. צאצאים של אזרחיות גרמניות לשעבר (לעומת אזרחים גברים) שנולדו לפני 1953, וכן צאצאי ילדים שנולדו מחוץ לנישואים, זכאים כעת להתאזרח. בעבר, אנשים אלה לא היו זכאים לאזרחות ובקשותיהם נדחו באופן גורף.

"מדובר בבשורה ענקית עבור ישראלים רבים", אומר עו"ד לנקר, "אך עם זאת חשוב להבין כי ההגדרות החדשות בחוק דורשות הוכחות סבוכות שלא קל להוכיח. התאזרחות בגרמניה עדיין כרוכה בתנאים מורכבים ומסובכים, וחיוני להסתייע בליווי משפטי שבאמת מתאים לעניין כדי להצליח בתהליך".

איך אפשר לדעת איזה גוף מתאים לליווי קבלת אזרחות ודרכון גרמני?

"לפני הכל, חשוב להבין מהו 'גוף מתאים'. יש גופים רבים שנפתחים ונסגרים תדיר ומציעים שירותי אזרוח במדינות שונות. אלו הן חברות בע"מ שבקשת אזרחות דרכן היא הימור שאינו מומלץ כלל. כדי להצליח בתהליך חשוב לפנות לעו"ד מומחה בתחום ולא לחברה בע"מ", מסביר ע"ד לנקר.

לדבריו, "מעבר לעניין המקצועיות של עורך דין מומחה, עורך דין אחראי באופן אישי ומקצועי על העבודה שהוא עושה ויש לו קשר ואחריות אישית ללקוחותיו. לעומת זאת, לחברה בע"מ אין אותה רמת אחריות והיא יכולה פשוט להיסגר ולהיעלם, וזה קורה כל הזמן".

עו"ד ניר לנקר. יח"צ,
עו"ד ניר לנקר/יח"צ

אז איך בוחרים עו"ד נכון לליווי התהליך? עו"ד לנקר מונה את כללי האצבע העיקריים:

1. יש לוודא שעורך הדין מופיע ברשימות המומלצות העצמאיות

הדרך הטובה ביותר לדעת מי הם עורכי הדין המומלצים בתחום היא לבקר באתר שגרירות גרמניה בתל אביב, בו מופיעה רשימה של משרדי עורכי דין מומלצים בתחומי המשפט הגרמני. בנוסף, כדאי לבדוק את הרשימה הרלוונטית באתר לשכת עורכי הדין - רשימה עצמאית ובלתי תלויה של עורכי דין המתמחים בדיני גרמניה ואוסטריה. רק עורך דין שמופיע בשתי הרשימות הללו הוא באמת מומחה בחוקי גרמניה.

2. על עורך הדין לדעת גרמנית

עניין שנשמע טריוויאלי אך מאוד חשוב: אם אתם מעוניינים להתאזרח בגרמניה, מובן שעל עורך הדין שיטפל בבקשתכם לדעת גרמנית שוטפת. השפה הגרמנית מלאה בדקויות שיכולות להיות ההבדל בין הצלחה לכישלון. עורך דין שמציג עצמו כמומחה בדין הגרמני אך אינו דובר גרמנית ברמת שפת אם מעיד על חוסר רצינות וחוסר מקצועיות.

3. סימכו על עורך דין העוסק במדינות הרלוונטיות בלבד

לא משנה באיזו מדינה אתם מבקשים להתאזרח - ביחרו אך ורק בעורך דין שעוסק במדינה זו והמדינות הקשורות אליה בלבד. עורך דין שעוסק בתחום באופן מקצועי ואמיתי יתמחה במדינה או בקבוצת מדינות שיש ביניהן קשר היסטורי, שפתי וחוקי ברור. אם משרד עורכי דין מציג עצמו כמתמחה במספר מדינות שאין ביניהן קשר, המקצועיות מוטלת בספק גדול. אין כל קשר בין הדין הגרמני לדינים במדינות אירופאיות כמו פורטוגל, פולין, צ'כיה ואחרות. עדיף לכן להימנע ממי שהוא "כלבויניק"

4. הבינו מה כולל השירות, לא רק מה המחיר

במילים אחרות: הזול הוא פעמים רבות הרבה יותר יקר. אם עורך הדין אינו עושה עבורכם הכל מרגע החתימה על ייפוי הכוח מולו - השגת מסמכים מכל הרשויות, מילוי טפסים, תרגום המסמכים מכל שפה, לא קיבלתם שירות טוב. בררו היטב האם תקבלו שירות מלא או שמא תישלחו לשלל משימות וטרטורים.

5. בחרו עורך דין שחבר בוועדות, בעמותות ובגופים משפטיים רלוונטיים

עורך דין שהוא באמת בעל מומחיות יהיה חבר גם בגופים משפטיים, ועדות ועמותות רלוונטיות. עו"ד לנקר חבר בוועדת "גרמניה-אוסטריה-ישראל" של לשכת עורכי הדין זה שנים רבות ובנוסף חבר בעמותת המשפטנים ישראל-גרמניה. ועדה ועמותה אלו מהווים בית למי שעוסקים באופן קבוע בקידום ובטיפול בנושאים משפטיים שבין ישראל ומדינות דוברות גרמנית.

התהליך הרבה יותר נגיש עכשיו

לתיקונים החדשים בחוק האזרחות הגרמנית נוספו עוד הקלות, דוגמת הסרת הדרישה מהמועמדים לעבור מבחן בשפה הגרמנית. "אנחנו אמנם מתמחים בהשגת אזרחות גרמנית ללא קשר לידע מוקדם בשפה, אבל הסרת המכשול הזה מקלה על המועמדים אפילו יותר", אומר עו"ד לנקר.

"כיום, הלקוח אינו צריך לעשות דבר, מלבד חתימת ייפוי כוח מולנו. מרגע החתימה אנחנו עושים הכל, לרבות מילוי הטפסים, קבלת כל המסמכים הדרושים מכל הרשויות בישראל, תרגומם וטיפול בהם. מי שזכאי לאזרחות גרמנית באמת זכה במתנה גדולה", מסכם עו"ד לנקר.

פרטים נוספים בטל': 03-5052141, באתר ובדף הפייסבוק. כתובת: הרכבת 58 (מגדל אלקטרה סיטי) תל אביב

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully