וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שרוב ההגבלות הוסרו: מי זכאי לדרכון גרמני?

בשיתוף zap משפטי

4.5.2023 / 13:50

כיום, כמעט כל צאצא של מי שחי בגרמניה בעבר זכאי לאזרחות. איך מתחילים בהליך ומהן העלויות? עו"ד מיכאל דקר מסביר. צפו

בווידאו: עו"ד מיכאל דקר עם כל מה שצריך לדעת על דרכון גרמני/עריכה: זיו שטיינר

בשנים האחרונות עוד ועוד ישראלים עושים מאמצים גדולים כדי לנסות ולהוציא דרכון גרמני, שפותח דלתות רבות. אבל איך בכלל יודעים אם אני זכאי לדרכון שכזה, והאם עליי לדעת גרמנית? עו"ד מיכאל דקר ממשרד עורכי הדין דקר-פקס-לוי-רוזנברג הגיע לאולפן וואלה! כדי לעשות סדר בנושא.

מהם היתרונות של הדרכון הגרמני ומי זכאי לו?

דרכון גרמני פותח את דלתות בפני יבשת שלמה, לרבות לימודים בחינם בכל אירופה, סבסוד לסטודנטים בכל מיני מובנים ועוד לא מעט יתרונות. מדובר בדרכון חזק מאוד בתוך אירופה שאף מקנה פטור מוויזה בארצות הברית. "לפי התיקונים האחרונים, רוב ההגבלות שהיו קיימות בוטלו, וההנחה תהיה שמי שעזב את גרמניה באותן שנים יצא בשל חשש מפני רדיפה, וכל צאצא יהיה זכאי לדרכון גרמני", מסביר עו"ד דקר.

מה כוללת הבדיקה?

"אנחנו מבצעים בדיקה מקדמית", מציין עו"ד דקר. "כלומר בודקים בארכיונים בגרמניה כדי לנסות לאתר ממצאים שמוכיחים מרכז חיים בגרמניה בשנים הרלוונטיות. לאחר מכן אנחנו נותנים סוג של ודאות ובטוחה להצלחה עבור הלקוחות שלנו".

כמה זמן לוקח ההליך ומה לגבי עלויות?

אם בתחילת הדרך ההמתנה לדרכון הייתה קצרה יותר, כיום, ככל שצוואר הבקבוק מתארך, הזמנים מתארכים. על כך אומר עו"ד דקר: "מדובר כיום על בין שנתיים לשלוש, אבל יש לנו דרכים לזרז את ההליך וחשוב לציין זאת. לגבי עלויות, קשה לתת מחיר מדויק כי זה תלוי בממצאים שאנחנו מאתרים ובכמות המבקשים".

מה עושים במקרה שאין לי שום מסמך רלוונטי?

"אנחנו מספקים שירות של איתור ארכיוני, מה שאומר שגם אם לקוח מגיע אלינו ואין לו אפילו מסמך, אלא רק סיפור משפחתי, אנחנו מבצעים בדיקות ולרוב אנחנו מאתרים מסמכים רבים", מוסיף עו"ד דקר. "אנחנו מספקים סוג של עסקת חבילה, שירות שכולל הכול, עד לקבלת הדרכון".

ניתן לעשות את ההליך באופן עצמאי?

עו"ד דקר מסכם: "אפשר לנסות, אבל לא הייתי ממליץ. מדובר בבירוקרטיה לא פשוטה וצריך לדעת גרמנית. לנו יש הרבה מאוד ניסיון ודרכים לזרז בקשות. לדעתי כדאי לחסוך את כאב הראשו להיעזר באיש מקצוע".

עורך הדין מיכאל דקר שותף במשרד עורכי הדין דקר-פקס-לוי-רוזנברג המתמחה בהוצאת דרכון גרמני ודרכונים זרים נוספים במדינות האיחוד האירופי. לפרטים נוספים וליצירת קשר ניתן לפנות כאן או בטלפון 053-9376328

לאתר המשרד

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully