וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעד הדרמטי של העו"ד הגדיל את הפיצוי לעובד במאות אלפי שקלים

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 10.5.2023 / 16:50

אופה שנפגע בתאונת עבודה הצליח להגדיל באופן משמעותי את הפיצוי מביטוח לאומי בזכות שורת מהלכים בלתי שגרתיים * מקרה הממחיש כמה חשוב ליווי של עו"ד מול ועדה רפואית בביטוח לאומי

גבר פצוע על ספה עם קביים. ShutterStock
לכל מי שרוצה למצות את זכויותיו בביטוח לאומי מומלץ לפנות לעורך דין/ShutterStock

שורה של החלטות לא טריוויאליות הובילו לכך שאופה מאזור המרכז, שנפגע בתאונת עבודה, הצליח להגדיל את הפיצוי שיקבל מביטוח לאומי במאות אלפי שקלים. "בסיום ההליך מול ביטוח לאומי האופה פנה אלי ואמר לי שהוא מאוד הופתע מהדרך", אומר עו"ד מיכאל בן יוסף, שייצג את האופה. "הוא אמר לי שאם הוא היה פועל לבד, הוא היה מקבל פיצוי נמוך מאוד וכי כלל לא היה מודע לכך שהוא רחוק מלמצות את זכויותיו".

התאונה שבה נפגע האיש, בשנות הארבעים לחייו, התרחשה לפני מספר שנים. כפי שמספר עו"ד בן יוסף, האופה נפגע כשבאחד הימים, כאשר ניקה בעזרת זרנוק מים את המדרגות לקראת סוף המשמרת, הוא החליק עליהן, איבד את שיווי המשקל ונפל על כולן עד לרצפה.

"האיש נחבל קשות", מספר עו"ד בן יוסף. "הוא נפל ונפגע באזור הראש, הצוואר, עמוד השדרה, הכתף והרגל". מיד לאחר שנפגע, הזמין האופה ניידת של מד"א למאפייה ופונה לבית החולים, שם אושפז למשך כמה ימים לפני ששוחרר לביתו.

שינוי כיוון יום לפני הוועדה

כעבור כמה שבועות הגיש העובד תביעה לביטוח לאומי בדרישה להכיר בפגיעה שנגרמה לו כתאונת עבודה. לאחר שתביעתו אושרה והוא מיצה את ימי הפגיעה שמגיעים לו על התאונה, זימנו אותו אנשי הביטוח הלאומי לוועדה רפואית לקביעת דרגת הנכות המגיעה לו.

"האיש הגיע אלי ממש ברגע האחרון, כשהוועדה הרפואית נקבעה לו יום למחרת", נזכר עו"ד בן יוסף. "עיינתי במסמכים וראיתי שבוועדה נקבע לו רק מומחה מתחום האורתופדיה, בעוד שבפועל הוא התלונן על דברים נוספים כמו סחרחורות, כאבי ראש, נימול בגפיים ועוד".

בשלב הזה קיבל עו"ד בן יוסף החלטה לא טריוויאלית, ודרש מהביטוח הלאומי לזמן את הנפגע גם לוועדה רפואית נוספת בתחום הנוירולוגיה, ולא רק לוועדה אורתופדית, כדי שתדון בפגיעות הנוספות שעליהן התלונן האיש, אך לא שוקפו כנדרש קודם לכן.

"לצעד הזה היתה משמעות מרחיקת לכת", מסביר עו"ד בן יוסף. "בזכת התושיה במקרה הזה הצלחנו 'להרוויח' לנפגע תחום רפואי נוסף ולגרום לכך שדרגת הנכות שלו תזנק מעבר ל-19%, הרף שמכריע אם הנפגע יקבל קיצבה חד פעמית מביטוח לאומי או קיצבה חודשית לכל החיים".

מגמלת נכה נזקק ועד תקנה 15

כיוון שהאיש סבל מקשיי תפקוד ומסחרחורות, הוא היה זקוק למנוחה כדי לחזור לעצמו. "הוא קיבל בתחילה דרגת נכות זמנית, אך בשל מצבו הצלחתי לשכנע את ביטוח לאומי להעניק לו גמלת נכה נזקק לחמישה חודשים, מה שנתן לו מרווח נשימה כלכלי", מציין עו"ד בן יוסף.

לדבריו, הוא דרש גם להפעיל את תקנה 15, המאפשרת להגדיל את דרגת הנכות של נפגע, אם בשל מצבו נגרמת לו ירידה משמעותית בשכר. "לנפגע נגרמה בשל מצבו ירידה של יותר מ-20% בשכר, ובעקבות הפעלת התקנה נוספו לו עוד כמה אחוזי נכות, ששקולים לעוד כמה מאות שקלים בחודש".

הנפגע לא היה מודע לכל הזכויות שמגיעות לו, וכלל לא חשב לדרוש אותן, מספר עו"ד בן יוסף. "כשסיימנו את ההליך, הוא אמר לי שהצלתי לו את התיק. הוא סיפר שבהתחלה הוא שקל לפנות לביטוח לאומי לבד, אבל שבדיעבד הדבר הכי חכם שעשה היה לפנות לקבלת ייעוץ משפטי".

לדברי עו"ד בן יוסף, חוק הביטוח הלאומי מכיל בתוכו רכיבים סוציאליים רבים, "אבל הביטוח הלאומי לא מודיע למבוטחים מה מגיע להם, והם צריכים לדרוש את זכויותיהם. הבעיה היא שהרוב המכריע של הנפגעים כלל לא מודעים למה שמגיע להם, ולכן חייבים לפנות לעורך דין".

לכל מי שרוצה למצות את זכויותיו בביטוח לאומי מומלץ לפנות לעורך דין כדי ש"יתפור" עבורו את החליפה המתאימה וייתן מענה לצרכים הספציפיים שלו, מסכם עו"ד בן יוסף ומוסיף: "מומלץ לא לפנות לביטוח הלאומי לבד כדי שלא לעשות טעויות מיותרות שעלולות לעלות לכם ביוקר".

זקוקים לייצוג מול ועדה רפואית? רוצים למצות את הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי? פנו כאן או בטלפון -072-2595333 להיוועצות ראשונית אצל עו"ד מיכאל בן יוסף

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully