וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ניתן לערוך הסכם ממון לפני הנישואין וכמה זה בכלל עולה?

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 16.5.2023 / 19:47

מהו הסכם ממון והאם ניתן לבטלו? עו"ד רינת טל הגיעה לאולפן וואלה! כדי לדבר על הנושא בהרחבה. צפו

בווידאו: עו"ד רינת טל/עריכה: גלעד מן מנהיים

הסכם ממון בין בני זוג יכול למנוע עימותים רבים אם עורכים אותו בצורה נכונה. באיזה שלב של מערכת היחסים מומלץ לבצע הסכם שכזה והאם ניתן לערוך אותו גם לאחר הנישואין? עו"ד רינת טל ממשרד עורכות הדין טל רינת ופפיני שרית המתמחה בדיני משפחה, צוואות וירושות, הגיעה לאולפן וואלה! כדי לעשות סדר בנושא.

מהו הסכם ממון?

הסכם ממון נערך בדרך כלל בין שני בני זוג שרוצים לקשור את עתידם ביחד, ומעוניינים לעשות הפרדה רכושית בין אחד לשני. "זה קורה בדרך כלל כשאחד מבני הזוג מחזיק בנכסים רבים, ולא מעוניין לחלוק אותם במקרה של פרידה", אומרת עו"ד טל. "זה יכול לקרות גם במצב שלאחד מבני הזוג ישנם חובות".

מתי מומלץ לבצע הסכם ממון והאם ניתן לערוך אותו גם לאחר הנישואין?

כשבני הזוג רוצים למסד את היחסים ביניהם או עוברים להתגורר ביחד, כדאי לבצע הסכם ממון. מדובר בהסכם לכל דבר ועניין ואפשר לערוך אותו בכל שלב בקשר, גם לאחר הנישואין. "זה אמנם קשה יותר, אבל אפשרי", מציינת עו"ד טל.

אילו נכסים ניתן להסדיר במסגרת הסכם שכזה ומה לגבי נכסים עתידיים?

על כך אומרת עו"ד טל: "עדיף להסדיר נכסים יקרי ערך כמו דירות ואפילו ירושות, כדי שלא יהיו טענות עתידיות הקשורות לשיתוף הירושה".

יש דברים שאי אפשר להכניס להסכם ממון? והאם ניתן לבטל אותו?

בהסכם ממון אפשר להכניס הכול. אבל, אם אותו הסכם הופך לדרקוני או מדיר את אחד מבני הזוג, ניתן לבטל אותו. "כל הסכם ניתן לביטול, ולכן חשוב מאוד שההסכם ייערך במשרד עורכי דין מקצועי שמתמקצע בתחום זה", מוסיפה עו"ד טל. "יש כל מיני שיטות לבטל הסכם ממון".

כמה עולה לערוך הסכם ממון ולמה כדאי לעשות אותו אצל עו"ד?

"כל עו"ד לוקח את המחיר שלו", מסכמת עו"ד טל. "יש כל מיני עלויות וזה תלוי גם במחיר הנכסים. יש כל מיני פרמטרים, כולל ניסיון עורך הדין. עורך דין שמתמקצע בנושא ידע איך לנווט את ההסכם על פי החוקים, וידע איך לאשר אותו בבית משפט. בנוסף, הוא ידע להסביר לשני הצדדים את הזכויות והחובות שלהם. אני ממליצה לבני זוג שמעוניינים לבטל הסכם ממון לקחת עורכי דין שונים, ולא להשתמש בשירותיו של אותו עורך דין".

משרד עו"ד טל רינת ושרית פפיני עוסק בדיני משפחה ומספק ללקוחותיו ליווי צמוד לאורך כל ההליך המשפטי. ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות כאן או בטלפון - 072-3270953

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • הסכם ממון
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully