וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיפים בפנים: כך תמצאו את דירת חלומותיכם

בשיתוף zap משפטי

1.6.2023 / 13:50

שוקלים לקנות דירה? מתכננים לשדרג לבית גדול יותר? איך תוכלו למצוא את הנכס המתאים בתקציב שמתאים לכם? מתווכת "עד הגג", ויויאן דינסין, עם עצות הזהב

זוג צעיר רוכש דירה בית. ShutterStock
ייעוץ מקצועי וליווי צמוד בתהליך מציאת הדירה הוא מהתכונות החשובות למתווך נדל"ן/ShutterStock

הדרך למציאת בית החלומות היא לא תמיד דרך פשוטה. לא תמיד אנחנו יודעים כיצד בכלל לצאת לדרך ומהו הנתיב המתאים שעלינו לצעוד בו על מנת למצוא את הבית המושלם, זה שיתאים לצרכים המשתנים שלנו, כזוג או כמשפחה, וזה שגם נוכל לעמוד בו כלכלית. ויויאן דינסין ממשרד התיווך "עד הגג" סבורה כי הקפדה על מספר צעדים תוביל לאפשרויות המתאימות למחפשי דירות ובתים.

דינסין, העוסקת בתיווך שנים רבות, היא בעלת משרד התיווך "עד הגג" הפועל בעיקר בבאר שבע וביישובי הסביבה (עומר, מיתר ולהבים) מאז שנת 2005. משרדה מאתר עבור לקוחותיו בתים פרטיים, דירות למגורים ומגרשים המיועדים למכירה, להשכרה או להשקעה.

דינסין רואה בעבודתה שליחות. "יש לי", היא אומרת, "את הדרך שלי ואני משקיעה את כולי כדי לעזור ללקוחות שלי למצוא את בית חלומותיהם. אני עובדת ומייעצת כדי שבסוף הדרך הלקוחות יהיו מרוצים 'עד הגג', ועל כן קראתי למשרד שלי כך".

ייעוץ מקצועי וליווי צמוד בתהליך מציאת הדירה הוא מהתכונות החשובות למתווך נדל"ן. אם אתם מעוניינים לרכוש דירה, לשכור דירה או לשדרג את הנכס הנוכחי שלכם, חשוב לפנות למתווך מנוסה, קשוב ואמין, שייתן לכם את היחס שמגיע לכם ולא רק ינסה "למכור" לכם נכס.

"צריך להבין", אומרת דינסין, "רכישת דירה היא מההשקעות הגדולות שלנו בחיים. ההחלטה על נתיב מסוים היא משמעותית ביותר ובמקרים מסוימים קריטית. לכן, חשוב להיערך לכל התהליך מראש, לבוא עם מידה של סבלנות וגם עם פתיחות".

להבין את הצרכים

מתווך טוב הוא זה שיוודא את הצרכים ואת הרצונות של הלקוחות שלו. כשמחפשים דירה, חשוב לציין מה הם הדברים החשובים לכם ביותר בנכס - אם יש לכם ילדים, מוסדות החינוך יהוו חלק חשוב ברשימה, ואם מדובר בזוג מבוגר, יתכן שמה שיהיה חשוב עבורו הוא מרכז קניות נגיש, קהילה קרובה ופעילה וכן הלאה.

"בפגישה הראשונית מולי כמתווכת", מסבירה דינסין, "אני עוברת עם הלקוחות על כל אותן נקודות חשובות בניסיון להבין את הרצונות ואת הצרכים שלהם. מתווכים הם קצת כמו פסיכולוגים שצריכים להבין מהי הסיטואציה הספציפית של הלקוחות. בהתאם למה שעולה בשיחה, לפעמים אני גם מעלה צרכים שהם בכלל לא חשבו עליהם, ובהמשך אני עושה עם עצמי שיעורי בית, בודקת מה קיים בשוק, אילו אופציות ריאליות עבור הלקוחות ומציגה בפניהם את האפשרויות. בשלב הבא, נבחרים הנכסים שאותם נלך לראות ומשם נתקדם".

קורה לך שלקוחות מבקשים נכס מסוים שהם לא באמת צריכים או לא באמת מתאים להם?

"בוודאי. הרבה פעמים במהלך שיחת ההיכרות או לאחריה, אני מבחינה בבלבול אצל אנשים. כאן זה המקום שלי לכוון, להציע דברים אחרים, סגנונות שונים, מיקומים אחרים. הרבה פעמים הלקוחות מופתעים לטובה ומעידים, 'וואלה, לא חשבתי על זה'".

זוג צעיר מוכר רוכש דירה. ShutterStock
"חשוב מאוד לא להתחיל תהליך מבלי לבדוק בבנק או עם יועץ"/ShutterStock

ומה לגבי היכולת הכלכלית?

"ההחלטה על רכישת דירה היא מההחלטות החשובות בחיים, בין אם מדובר בדירה ראשונה ובין כשמדובר בשיפור דיור. קודם כל צריך לדעת כמה כסף יש כהון עצמי אבל מעבר לזה - מהו ההחזר החודשי האפשרי לאותם רוכשים פוטנציאליים".

חלק מהשיח הראשוני בינה לבין הלקוחות כולל בדיוק את הנושא הקריטי הזה - בדיקה והבנה של היכולת הכלכלית שלהם. זאת, על מנת שבסופו של יום לא ימצאו עצמם עם חובות עתק ומבלי יכולת לשלם אותם.

"אני לא נכנסת יותר מדי לעניינים הכלכליים של הלקוחות שלי, אבל אני כן מנסה להבין את היכולת שלהם לקנות ולא סתם להתפרע", מעידה דיניסין. "תמיד אמליץ על פנייה ליועץ משכנתאות מקצועי ומנוסה. כשאתה קונה בית זה לא נעליים, שפתאום מרגיש שלוחץ ואז אומר, נו טוב, הלכו 600 שקל. אני מסתכלת על זה בעין אחרת לגמרי. זו הגישה שלי וכל יום אני מתחזקת מהלקוחות שלי. הם בעצמם, בסופו של יום, חוזרים אלי ומביאים לי עוד לקוחות כי השיטה שלי שונה".

ההמלצה של דינסין לכל מי ששוקל לרכוש דירה היא בצעד הראשון לפנות לבנק שבו מתנהל החשבון כדי לקבל תמונה כללית על המצב הכלכלי, או לפנות ליועץ משכנתא.

"כל סיטואציה היא שונה", היא מסבירה, "אם זו דירה ראשונה, אם מדובר בשדרוג. חשוב מאוד, קודם כל, לא להתחיל תהליך מבלי לבדוק בבנק או עם יועץ מהי היכולת. לצערי, יש אנשים שלא מודעים בדיוק למצב שלהם".

הדבר נכון גם למי שמבקשים לשפר דיור, להחליף דירה בבית, לקנות דירה גדולה יותר וכיו"ב. "יש אנשים שרוצים קודם לקנות לפני שהם מוכרים בית", מעידה דיניסין ומזהירה: "זה מאוד מאוד מסוכן וחשוב להימנע מכך. אתה אף פעם לא יודע מה יקרה ולכן זה סיכון עצום. אנשים אמרו לי לא פעם בתמימות, 'יהיה בסדר', אבל לא תמיד זה מסתדר. הם לא מבינים שבנק זה חנות לכסף שרק רוצה להרוויח ולא ייתנו לך כסף בלי להרוויח ממך".

למה עוד צריך לשים לב כשבוחרים דירה לקנייה?

"מעבר לתקציב, שקשור כמעט בכל הפרמטרים, יש עניין של שכונה, סביבה וגודל הדירה ועוד. מחיר דירת ארבעה חדרים ברמות בבאר שבע שונה ממחיר דירה בגודל דומה בשכונה ו' החדשה. בנוסף, צריך לחשוב מה הצורך, אם יש ילדים - איפה נמצאים מוסדות החינוך המומלצים. כל שלב בחיים הוא שונה ואצל כל לקוח הסיטואציה והתנאים הם אחרים", מדגישה דיניסין.

לסיכום היא אומרת: "אני רואה את התיווך כסוג של שליחות ולא רק כפרנסה. את התהליך יש לעבור בצורה שקולה וברורה כדי שכולם יידעו - לא במאה אחוז אלא במאתיים אחוז - לאן הם נכנסים".

עד הגג הוא משרד תיווך בבאר-שבע אשר הוקם בשנת 2005 על-ידי ויויאן דינסין, יועצת נדל"ן ותיקה ומנוסה. המשרד מתמקד בשוק הנדל"ן שבבאר-שבע והסביבה (עומר, מיתר ולהבים), ומאתר עבור לקוחותיו בתים פרטיים, דירות למגורים ומגרשים, המיועדים לרכישה, להשכרה או להשקעה. המשרד מעניק ללקוחותיו יחס אישי וייעוץ מקצועי לכל אורך הרכישה או ההשכרה. ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות כאן או בטלפון - 072-3216262

לעמוד המשרד בדפי זהב

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully