וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים עסק? 5 צעדים שחובה על יזמים לעשות

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 6.6.2023 / 11:55

החלטתם להקשיב ללב ולפתוח את העסק שעליו חלמתם? אתם בוודאי מוצפים בשאלות וחששות. על מנת להפוך חלום להצלחה, כדאי להתחיל בחמש פעולות שיזמים חייבים לנקוט לפני פתיחת עסק

בעלי עסק מרוצים. ShutterStock
לפני פתיחת עסק, חשוב לבנות בסיס חזק שכולל תכנית עסקית מפורטת/ShutterStock

נדרש לא מעט אומץ כדי להוציא מהמגירה חלום ישן ולהגשים אותו. לרבים לוקח זמן להבשיל, לפעמים שנים רבות, עד שהם מעיזים לומר בקול רם: "אני מקים עסק".

"כשהם מגיעים אלי עם המון התרגשות, אני חייב להודות שאני נדבק בה ומייחל מכל הלב שיצליחו", מספר רו"ח חאלד הוואש. "יחד עם זאת, בחדר עם המון חלומות, אני המבוגר האחראי וחשוב לי תמיד לפרוס את התמונה השלמה בפני היזמים, בראש ובראשונה את חמשת הדברים הקריטיים שיש להם כוח לקבוע את הצלחתו וגורלו של העסק. כך אני קובע, בסופו של דבר, אם יש היתכנות עסקית וכדאיות לצאת לדרך", אומר רו"ח הוואש ומונה את הצעדים המשמעותיים:

עריכת מחקר שוק

באיזו זירה אתם מתמודדים? למשל בתחום המזון או הטקסטיל, האם בנישה מיוחדת או בתחום רווי מתחרים, מה הביקוש למוצר או לשירות שלכם, מי לקוחות היעד, מי המתחרים ומה הייחוד שלהם.
"אחרי מיפוי של התמונה המלאה, ניתן יהיה לקבל החלטות מושכלות לגבי המודל העסקי, אופן התמחור, אסטרטגיית השיווק וכו'", מציין הוואש.

תכנית עסקית

אם רוצים לדעת איך להגיע למטרה, זו המפה. בתכנית העסקית צריך לכלול את המוצר או השירות, תיאור השוק, מיקוד המטרות העסקיות, האסטרטגיה להגיע אליהן, התחזית הפיננסית, המתחרים. "לתכנית יש כמה תפקידים קריטיים בהקמת העסק, בין היתר מיקוד וארגון של היזמים, וגיוס מימון", הוא מסביר.

בניית זהות מותג

יכול להיות שאתם עומדים לפתוח עסק יחיד במינו וייתכן שיש עוד דומים לכם. כדי לקבוע אם עסק יצליח, צריך לבנות בסיס חזק, שיודע מה הזהות שלו, מה הייחוד והבידול לעומת המתחרים. המותג שלכם הוא הפנים, הבסיס והמהות של העסק והוא ממלא תפקיד קריטי במשיכת לקוחות ושימורם. "זהות המותג", אומר רו"ח הוואש, "צריכה לכלול שם קליט ומבדל, לוגו ייחודי ומסר ברור שמבדיל אתכם מהמתחרים שלכם. חשוב להשקיע ביצירת זהות מותג חזקה שמדברת עם קהל היעד ומבטאת את ערכי העסק".

מימון

פתיחת עסק כרוכה בהוצאות מרובות, ויזמים צריכים לקחת בחשבון, לצד ההוצאה הראשונית, גם פרק זמן של כשנה עד שנתיים שבהן לא יהיו הכנסות. "לכן, קריטי לבנות תכנית מימון לטווח ארוך שמתייחסת להוצאות, ציוד, מלאי, שיווק וכו' לפני שעושים את הצעדים הראשונים ומתחילים להשקיע כסף", מדגיש רו"ח הוואש. "מקורות המימון הם מגוונים ויכולים להיות באמצעות הלוואות, משקיעים, מימון המונים או חיסכון אישי".

גמישות

החלומות והרעיונות הם בסיס טוב וחשוב שיהיו, אבל חייבים להכיר בכך שהמציאות היא שונה ובעיקר משתנה. פתיחת עסק היא הרפתקה מרגשת ועלולה להיות בלתי צפויה. "בתקופת הקורונה למשל, המון עסקים עצרו לחשב מסלול מחדש ויש הרבה שצמחו לכיוונים שונים ומפתיעים והצליחו מעבר למשוער", מעיד רו"ח הוואש. "זיכרו שאתם במסע, מנווטים בין אתגרים והזדמנויות שצצות. חשוב שתישארו גמישים, פתוחים למשוב, בהקשבה ללקוחות ולרחשי השוק, והיו מוכנים לשנות את האסטרטגיות העסקיות שלכם לפי הצורך".

לסיכום, לפני פתיחת עסק, חשוב לבנות בסיס חזק שכולל תכנית עסקית מפורטת, מחקר שוק, בניית זהות מותג, תכנית מימון, ולהבין כי ייתכנו שינויים בדרך. "על ידי ביצוע הדברים הללו", אומר רו"ח הוואש, "ועל ידי היערכות נכונה, תוכלו להגדיל את סיכויי ההצלחה ולהבטיח התחלה חזקה לעסק שלכם".

משרד רו"ח ח'אלד הואש מתמחה במגוון רחב של שירותים כגון חשבות וליווי לעסקים, הנהלת חשבונות, בדיקת כדאיות כלכלית, ייעוץ עסקי ועוד. לקוחות המשרד נהנים משירות אישי וליווי צמוד. ליצירת קשר ולפרטים נוספים פנו כאן או בטלפון - 072-3211549

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • יזמות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully