וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלב אחר שלב: איך מגישים תביעה במקרה של רשלנות רפואית?

בשיתוף zap משפטי

6.12.2023 / 7:24

רשלנות רפואית עלולה להוביל לנזקים ולנכויות קשות. את מי תובעים במקרים אלו ואילו מסמכים יש להגיש? עו"ד גדעון פנר מסביר בהרחבה. צפו

בווידאו: עו"ד גדעון פנר מסביר על רשלנות רפואית/עריכה: זיו שטיינר

מדי שנה מתרחשים לא מעט מקרים של רשלנות רפואית שעלולה להוביל לנזקים ולנכויות קשות. מה עושים במקרה שכזה ועל אילו מסמכים אסור לוותר בעת הגשת תביעה? עו"ד גדעון פנר, ממשרד עו"ד גדעון פנר המתמחה ברשלנות רפואית כ-40 שנה, הגיע לאולפן וואלה! כדי לעשות סדר בנושא.

מהי ההגדרה לרשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא למעשה סטייה מסטנדרט רפואי מקובל, שגרם לנזק. בית המשפט קובע אם מדובר ברשלנות רפואית, בהתבסס על חוות הדעת שהונחו לפניו. כיום, 50 אחוז מהתביעות בגין רשלנות רפואית מוגשות בתחום המיילדות והגיניקולוגיה וישנם גם במקרים נוספים כמובן, כמו איחור באבחון של התקף לב או מחלת סרטן נחשבים לרשלנות רפואית.

איזה מסמכים מקובל להגיש בתביעה על רשלנות רפואית?

לא ניתן להגיש תביעה ללא חוות דעת רפואית. "הנפגע צריך להעביר את כל הרשומה הרפואית לידי עורך הדין, שממיין את הרשומה ומעביר אותה לחוות דעתו של מומחה", מסביר עו"ד פנר.

את מי תובעים במסגרת תביעות של רשלנות רפואית?

"בדרך כלל תובעים את המוסד הרפואי שבמסגרתו הועסק הרופא או הרופאים שהתרשלו", מציין עו"ד פנר. "אפשר גם לתבוע גם את הרופא, לפי שיקול עורך הדין".

כמה זמן אורכת תביעה של רשלנות רפואית והאם ישנה התיישנות?

מדובר בתביעה לא פשוטה שאורכת זמן, לעתים גם מספר שנים. ההתיישנות עומדת בדרך כלל על שבע שנים, אבל ברגע שמוגשת התביעה, מועד ההתיישנות נעצר.

באיזה שלב רצוי להתייעץ עם עו"ד?

עו"ד פנר אומר: "מוקדם ככל האפשר, כי לעתים נערכים פורומים כאלו ואחרים בנוכחות הנפגעים בבית החולים או במקום הפגיעה, ורצוי ליווי משפטי צמוד".

משרד עורכי הדין גדעון פנר מעניק שירותים משפטיים בשלל תחומים מזה 44 שנים, ומשתף פעולה באופן הדוק עם מגוון מומחים ורופאים בכירים שמלווים את התיקים השונים. ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות כאן או בטלפון - 077-9977499

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully