וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לחסוך במס? יכול להיות שהכסף שלכם נמצא מתחת לאף

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 14:51

בכמה צעדים פשוטים תוכלו להרים כסף שפשוט מונח על הרצפה ולחסוך במס. רו"ח רועי קרטה מסביר למה כדאי לשים לב בכתבה שמומלץ לכל עצמאי לגזור ולשמור

החזרי מס. ShutterStock
המשמעות של חיסכון במס יכולה לבוא לידי ביטוי במאות ובאלפי שקלים/ShutterStock

זה נכון שהרווחיות של העסק שלנו תלויה בכמות הלקוחות והעבודה שלנו, בהוצאות, בהכנסות וכן הלאה. למרות זאת, ישנם דברים שאנחנו יכולים לעשות כעצמאים על מנת לחסוך במס.

המשמעות של חיסכון במס יכולה לבוא לידי ביטוי במאות ובאלפי שקלים ולכן כדאי מאוד לשים לב כיצד אתם פועלים. רו"ח רועי קרטה, המלווה עסקים קטנים ובינוניים בייעוץ מס ובניווט פיננסי, מסביר איך בכמה צעדים פשוטים תוכלו לגלות את הכסף על הרצפה ולהרים אותו.

"קוראים לזה 'כסף על הרצפה'", אומר רו"ח קרטה, "משום שמדובר בכסף שאם לא נפעל להרים אותו הוא כנראה יישאר שם, וחבל. רובנו אפילו לא יודעים שהוא קיים ולא יודעים שאנחנו יכולים לפעול בקלות וביעילות כדי לחסוך בכסף".

חשבוניות שחוזרות על עצמן

לדברי רו"ח קרטה, בדיקה מהירה של חשבוניות החוזרות על עצמן יכולה להביא לחיסכון כספי במינימום מאמץ. "בכל חודש אנחנו מעבירים את החשבוניות לרואה החשבון", אומר רו"ח קרטה, "שם הן נרשמות בכרטסת הנהלת החשבונות. לכל סוג הוצאה יש כרטיס נפרד ולמעשה ישנן הוצאות החוזרות על עצמן, כמו שכירות המשולמת בכל חודש, או חשמל המשולם בכל חודשיים".

מה עלינו לעשות עם החשבוניות הללו?

"עלינו לוודא בסוף השנה כי אכן יש בידינו את כלל החשבוניות. למשל, יש לוודא שבכרטסת נמצאות כלל 12 החשבוניות שהוצאו לשכירות, שש החשבוניות שהתקבלו מחברת החשמל וכן הלאה. לא פעם נגלה שכמה מהן חסרות. זו בדיקה פשוטה ומהירה שיכולה לחסוך לנו לא מעט כסף, בפרט כשמדובר בהוצאות גדולות שחוזרות על עצמן".

על חשבון החברה

צעד נוסף שעשוי לסייע לנו בחיסכון כספי מתייחס לכל מי שעובר מעוסק מורשה לחברה בע"מ. לדברי רו"ח קרטה, בעצם המהלך של פתיחת החברה ניתן לייצר לבעל העסק יתרת זכות בחברה, כך שיהיה ניתן למשוך ממנה כספים שאינם מחויבים במס או בביטוח לאומי. בהחלט מדובר בחיסכון כספי.
"המהלך הזה", מוסיף רו"ח קרטה, "מקנה למעשה לבעל החברה ארנק בחשבון החברה, ממנה הוא יכול למשוך כספים, להשתמש בכסף הזה לצרכיו האישיים ועוד".

חשוב לזכור כי יש כמה מסלולים שאפשר לבצע בהם את העברת העסק מעוסק מורשה לחברה ולא בכולם ניתן לעשות זאת. "יש מסלולים נוספים", מסביר רו"ח קרטה, "שייתכן שיאפשרו לבעל העסק להפוך מעוסק מורשה לחברה בע"מ בצורה פשוטה יותר, אך לא יאפשרו לו את משיכת הכסף. אני ממליץ לבחון כל מקרה לגופו. לפעמים תגלו שעדיף להתחכם, גם אם ההליך מסורבל יותר, כדי להרוויח את החיסכון הכספי".

הפקדות סוציאליות

כיצד הפקדות סוציאליות יכולות לחסוך לנו כסף? רו"ח קרטה מסביר: "כאן מדובר בעיקר בקרנות הפנסיה וההשתלמות. מומלץ לוודא מול רו"ח או סוכן ביטוח כי לאורך כל השנה אנחנו מפקידים את מלוא הסכומים בהתאם להוראות החוק, כך שנמצה את כל הזכויות שלנו.

"מיצוי הזכויות נוגע בעיקר לקרן השתלמות. ההפקדה בקרן ההשתלמות מיטיבה עימנו פעמיים - מצד אחד היא יוצרת חיסכון אישי, שהתשואה שלו פטורה ממס, שנפדה אחת למספר שנים, ומצד שני היא גם מקטינה לנו את חבות המס ועל כן כדאי בהחלט להקפיד ולהפקיד כסף בקרן זו".

משרד רואי חשבון קרטה ושות'. יח"צ,
משרד רואי חשבון קרטה ושות'/יח"צ

להכיר בהוצאה, ללא חשבונית מס

לא רבים יודעים כי ניתן להכיר בהוצאות מסוימות גם אם אין בידיכם חשבונית מס. אמנם, משום שאין בידינו את החשבונית עצמה לא נקבל בחזרה את המע"מ ששולם, אך הכרה בהוצאה עדיין תחסוך לנו במס, ולכן, במידה שמדובר בהוצאות גדולות, זהו צעד כדאי.

"חשבונית מס", מסביר רו"ח קרטה, "חשובה בעיקר כשמדובר בהחזר מע"מ. אף שהיא מצוינת למס הכנסה, אין מדובר בחובה. אני נתקל לא פעם באנשים שסבורים כי הפסידו את ההוצאה משום שאין בידיהם חשבונית מס ועל כן הם מוותרים על כך מלכתחילה. זו טעות, כי פעמים רבות ניתן בהחלט להכיר בהוצאה ללא חשבונית מס".

איך עושים את זה?

"יש לבדוק איזה תיעוד קיים לנו בגין ההוצאה כמו חשבון עיסקה, הצעת מחיר, העברה בנקאית וכו', וכן לבחון האם ניתן להשתמש בתיעוד זה במקום חשבונית המס".

קיזוז הפסדי הון

כשאנחנו מגישים דו"ח שנתי למס הכנסה ניתן לקזז הפסדים בשוק ההון כנגד רווחים. למשל, אם השקעתם במניות, ניתן לקזז את ההפסדים של השנה הנוכחית או הפסדי עבר מהרווחים של השנה הנוכחית. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי על מנת לבצע את הקיזוז הזה יש צורך במימוש המניות בפועל.

"מי שרוצה להשתמש במס", מוסיף רו"ח קרטה, "יהיה עליו למכור את המניות הנמצאות בהפסד. כל זה מצריך מאיתנו מודעות לגבי מצב הנכסים שלנו - ביטקוין, מניות וכדומה. עלינו לדעת איפה יש לנו רווחים ואיפה ההפסדים".

תרומות שוות כסף

לדברי רו"ח קרטה, כאן מדובר בסוגיה שרבים כלל לא מודעים לה וחבל. "פעמים רבות", הוא אומר, "בעלי עסקים לא מדווחים ולא מתייחסים לזה וזו טעות. תרומות שוות כסף לעצמאים וגם לגבי מי שהינו בעלים של חברה".

דיבידנד ושכר - ליהנות משני העולמות

אם יש בבעלותכם חברה, תוכלו למשוך ממנה כסף במשכורת, בחשבונית או במשיכת דיבידנד. היתרון בדיבידנד הוא שאחוז המס קבוע - 30% וללא תשלום לביטוח לאומי. "ההמלצה", לדברי רו"ח קרטה, "היא לשלב בין שכר לבין דיבידנד ולקבל הכנסה משני המסלולים הללו".

עכשיו, כשיש בידיכם את עצות הזהב לחיסכון כספי במס, אתם מוזמנים לגשת ולבדוק האם השארתם מאחוריכם כסף על הרצפה. אם כן, הזדרזו והרימו אותו.

משרד רו"ח קרטה ושות' מעניק שירותי ראיית חשבון, חשבות וניהול כספים, ייעוץ וחסכון וליווי עסקים להצלחה כלכלית. ליצירת קשר ולפרטים נוספים פנו כאן או בטלפון - 03-5488888

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • מס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully