וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגזור ולשמור: כיצד תובעים צ'קים חוזרים?

בשיתוף zap משפטי

5.7.2023 / 13:50

מה ההבדל בין גבייה בהוצאה לפועל לבין גבייה בבית המשפט ומהו בכלל תפקידו של עו"ד גבייה? עו"ד ניסים שופן מסביר

בווידאו: עו"ד ניסים שופן באולפן וואלה!/עריכה: גלעד מן מנהיים

התעסקות עם צ'קים חוזרים עלולה להיות לא נעימה ומייגעת. איך ניתן להתמודד עם הסיטואציה בצורה הטובה ביותר וכיצד גבייה משפטית יכולה לעזור? עו"ד ניסים שופן, העוסק בתחום גביית חובות משפטית על בסיס הצלחה הגיע לאולפן וואלה! כדי לעשות קצת סדר בנושא.

מהי גבייה משפטית?

"מדובר בגבייה שנגבית באמצעות מערכת בתי המשפט או בלשכת ההוצאה לפועל. במקרים מסוימים ניתן להגיש תביעה לבית משפט על סמך מסמכים שונים. "אם לעסק יש שטר ביטחון פתוח או שטר חוב על סכום מסוים, ניתן להגיש אותם ישירות להוצאה לפועל, שזו הדרך היעילה והטובה ביותר לגבות חוב", מסביר עו"ד שופן.

מדובר רק על עסקים וחברות?

"לא, מדובר גם על אנשים פרטיים", מציין עו"ד שופן. "אני תובע כל מי שחייבים לו כסף, בין אם מדובר על חוב עסקי או חוב פרטי. התנאי היחידי שאני מציב לכך הוא שישנן ראיות טובות להוכחת החוב ובפרט למתן התמורה. אם מגיע אליי לקוח ואומר לי שחייבים לו כסף מזומן, לא אטפל בתיק עד אשר אראה שהוא נתן את התמורה ושיש הסכם בין הצדדים. לעומת זאת, בגביית חובות של חברות ועוסקים מורשים, הסיפור קל יותר. בדרך כלל העוסק או החברה מספקים לאותו חייב חשבוניות ותעודות משלוח, כך שזה מסודר יותר. בנוסף, יש לבדוק את מצבו הכלכלי של החייב".

מה ההבדל בין גבייה בהוצאה לפועל לבין בית המשפט?

עו"ד שופן מציין: "בתביעה בהוצאה לפועל, בדרך כלל אנחנו מגישים צ'קים לביצוע שחזרו ותביעות עד לסכום של 75 אלף ש"ח. בבית משפט ניתן להגיש כל תביעה; שני הנתיבים הפופולריים ביותר הם תביעה בדיון מהיר ותביעה כספית רגילה לכל דבר".

איך ניתן לתבוע צ'קים חוזרים?

צ'קים חוזרים ניתן לתבוע על ידי הגשתם להוצאה לפועל. "דרך המלך לתבוע חוב היא באמצעות קבלת שטר ביטחון מהחייב או הלקוח לפני שנוצר החוב", אומר עו"ד שופן. "במילים אחרות, בזמן ההתקשרות עם לקוח, כדאי להחתים אותו על שטר חוב, כרטיס לקוח, תנאי תשלום וכו'. אם וכאשר החייב לא ישלמו, ניתן להגיש את שטר החוב לביצוע בלשכת ההוצאה לפועל. בנוסף, קבלת העיכולים קלה יותר".

מהו תפקידו של עורך דין גבייה?

עורך דין גבייה מקבל תיקים שונים, וכך הוא לומד יחד עם הלקוח את הדינמיקה של התיקים ואת ההתנהלות של הלקוח מול החייבים. התפקיד של עורך הדין הוא להמליץ ללקוח מה לעשות, אילו בטוחות לקחת ועוד. על כך אומר עו"ד שופן: "אני תמיד ממליץ ללקוחות שלי שעובדים בסכומים של 100 אלף ש"ח ומעלה, לקחת בטוחה חפצית. עו"ד לא יכול להבטיח שלא יהיו כשלונות גבייה, אבל הוא יכול לעזור ללקוח ולהכין אותו טוב יותר לקראת ההתמודדות עם הלקוחות. אנחנו מסייעים לעסק ומסבירים לו מה הוא צריך לעשות. במשרד שלי אנחנו עובדים יותר מ-20 שנה על בסיס של הצלחה בלבד. זאת אומרת, אם ניהלתי תיק ובסופו של יום קיבלנו פסק דין לרעת הלקוח והפסדנו, הלקוח לא ישלם שכר טרחת עורך דין".

עו"ד ניסים שופן מתמחה בהגשת תביעות כספיות, גביית חובות ושיקים חוזרים ושטרי חוב עבור לקוחותיו למעלה מ- 19 שנים עם מאות הצלחות מוכחות. ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות כאן או בטלפון - 072-3972351

בשיתוף zap משפטי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully