וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקלים לפנות לתיווך נדל"ן? הנה כל מה שחשוב שתדעו

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 14:50

בין אם אתם מבקשים לקנות או למכור דירה ובין אם אתם מחפשים לשכור או להשכיר נכס, מתווכת "עד הגג", ויויאן דינסין, מסבירה על הכללים שיש לשים אליהם לב

זוג נשוי מקבל מפתח של דירה מידי מתווך נדל"ן. ShutterStock
מתווך טוב הוא זה שיכוון אתכם לנכס העונה על הצרכים שלכם וזה שימצא את הקונים הפוטנציאליים המתאימים ביותר/ShutterStock

הסתייעות במתווך נדל"ן היא דרך נוחה למציאת קונים או מוכרים לדירה וכן למציאת שוכרים או דירה להשכרה. העובדה שיש מישהו שמכוון אתכם לדירות בהתאם לצרכים שלכם ומתפנה להראות את הנכס באמצע היום מהווה חיסכון עצום בזמן, עצבים ותסכול.

מתווך טוב הוא זה שיכוון אתכם לנכס העונה על הצרכים שלכם וזה שימצא את הקונים הפוטנציאליים המתאימים ביותר. איך נדע שמצאנו את מתווך הנדל"ן הנכון בעבורנו? מה בכלל צריך לדעת על תיווך לפני שעושים את הצעד הזה? שאלנו את ויויאן דינסין, מתווכת "עד הגג", והיא מציגה את כללי האצבע החשובים ביותר.

מתווך חייב ברשיון תיווך

לא בטוח שכולנו מודעים לכך, אך בישראל מתווך נדל"ן חייב ברשיון. כל מתווך מקצועי חייב להחזיק בתעודה שהונפקה על ידי משרד הפנים וכוללת את שמו. פרט לכך, לכל מתווך מורשה יש רשיון נדל"ן שמונפק על ידי משרד המשפטים מדי שנה. כרטיס זה כולל את שמו, תמונתו, מספר רשיון המתווך ואת תאריך תוקף התעודה.

"זוהי למעשה הבדיקה הבסיסית הראשונה שעל כל אדם לוודא בחיפושיו אחרי מתווך", אומרת דינסין. "כך מפחיתים את הסיכוי לנוכלות, שכמו בכל תחום קיימת גם כאן".

מתווך דירות. ShutterStock
"לניסיון של אנשים יש וחשוב שיהיה משקל חשוב בבחירת מתווך"/ShutterStock

המלצות וניסיון - משקל חשוב בבחירת המתווך

דינסין עוסקת בתיווך שנים רבות והיא בעלת משרד התיווך "עד הגג" הפועל בעיקר בבאר שבע ויישובי הסביבה וביניהם עומר, מיתר ולהבים. משרדה מאתר עבור לקוחותיו בתים פרטיים, דירות למגורים ומגרשים המיועדים למכירה, להשכרה או להשקעה. לדבריה, אחד הדברים החשובים ביותר בבחירת מתווך נדל"ן הוא ההמלצות שניתנו עליו מחברים, מכרים, משפחה או אפילו באינטרנט.

"לניסיון של אנשים יש וחשוב שיהיה משקל חשוב בבחירת מתווך", אומרת דינסין. "נכון, לפעמים אנשים חווים חוויה מסוימת, אולי אף לא נעימה, בעבודה מול מתווך מסוים, אבל לרוב, חוכמת ההמונים היא זו שמנצחת. אני עדה לכך בעבודה שלי, שבזכות המלצות של לקוחות שלי מגיעים אלי עוד ועוד לקוחות חדשים. משהו בשירות האישי שלי, בדרך הייחודית לי, נוגע בהם והם ממליצים הלאה לחברים ולמשפחה. כמתווכת נדל"ן אני יודעת שמי שהגיע אלי מהמלצה של חבר, עלי להוכיח את עצמי אף יותר כדי שלא אאכזב את שניהם. לשמחתי אומר: זה לא קורה".

זמינות - לא פחות חשוב

זה נכון שלמתווך שאנו משתמשים בשירותיו יש לקוחות נוספים, חיים מחוץ לעבודה, עיסוקים ואילוצים. עדיין, כאשר אנחנו משתמשים בשירותיו אנחנו רוצים לוודא כי מדובר במי שזמין לנו. אנחנו רוצים מתווך שיפנה אותנו לדירות, או שיפנה לנכס שלנו רוכשים פוטנציאליים ולא מתווך שמגיח מן האוב אחת לתקופה. הזמינות, התקשורת מול המתווך, חייבת להיות טובה, עניינית ובתוך לוח זמנים הגיוני לצדדים.

כימיה ואמינות

בסופו של יום, כמו בכל שירות אחר, הכימיה מול המתווך, האמינות שלו והתקשרות מולו הן שיובילו לתוצאה הטובה ביותר.

"כימיה בין שני אנשים", אומרת דינסין, "בין איש מקצוע ללקוח, היא אינדיבידואלית ואי אפשר לנחש ולדעת את זה. בהחלט מדובר בגורם משמעותי להצלחת המסע המשותף הזה. על כן, ההמלצה שלי היא לקבוע פגישה ראשונית עם המתווך, לנהל איתו שיחה קצרה, להבין האם מדובר במישהו שנתפס בעינינו אמין, האם מדובר במי שבאמת מנסה להקשיב לצרכים שלנו, לרצונות שלנו, ולמעשה משדר 'על אותו הגל'. עשו חושבים מול עצמכם לאחר הפגישה ותחליטו אם זה מתאים או לא. תנו להרגשה הפנימית, לאינטואיציה שלכם, להוביל אתכם".

שם המשחק: מקצועיות, ידע וקשרים

מתווך טוב הוא מתווך מקצועי שמכיר היטב את השטח ומכיר את עולם הנדל"ן באזור שבו הוא עובד. קשרים וידע, לצד הבנת הצרכים של הלקוח, הם אלו שיובילו בסוף לבית החלומות שלכם.

דינסין מדגישה ומסכמת: "מקצועיותו של המתווך היא הכרח. בשיחה מולו ודאו שיש בידו מידע מפורט על אזור המגורים שבו אתם מעוניינים, למשל על תכניות בנייה, מוסדות חינוך וסוג האוכלוסיה המתגוררת במקום. ידע ומקצועיות הם ללא ספק הקלף המנצח".

עכשיו, לאחר שאתם יודעים כיצד לבחור את מתווך הנדל"ן המתאים ביותר בעבורכם, הדרך לדירת החלומות שלכם מתקצרת ובתקווה שתהיו מרוצים עד הגג!

עד הגג הוא משרד תיווך בבאר-שבע אשר הוקם בשנת 2005 על-ידי ויויאן דינסין, יועצת נדל"ן ותיקה ומנוסה. המשרד מתמקד בשוק הנדל"ן שבבאר-שבע והסביבה (עומר, מיתר ולהבים), ומאתר עבור לקוחותיו בתים פרטיים, דירות למגורים ומגרשים, המיועדים לרכישה, להשכרה או להשקעה. המשרד מעניק ללקוחותיו יחס אישי וייעוץ מקצועי לכל אורך הרכישה או ההשכרה. ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות כאן או בטלפון - 072-3216262

לעמוד המשרד בדפי זהב

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • תיווך
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully