וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תחמיצו: כל מה שצריך לדעת על ביטוח סיעודי

בשיתוף zap משפטי

27.6.2023 / 11:15

מה כולל ביטוח סיעודי ואילו פוליסות קיימות כיום? עו"ד מיטל בכר ורמוכת עושה סדר באולפן וואלה!

בווידאו: עו"ד מיטל בכר ורמוכת מסבירה על ביטוח סיעודי/עריכה: זיו שטיינר

ביטוח סיעודי חיוני עבור לא מעט אנשים, ויכול לעשות את ההבדל בגיל השלישי. אבל מה כולל אותו ביטוח סיעודי, אילו פוליסות קיימות ומדוע מומלץ לפנות לעורך דין שזהו תחום עיסוקו בשלב מוקדם ככל האפשר? עו"ד מיטל בכר ורמוכת ממשרד עו"ד ונוטריון דוד ידיד הגיעה לאולפן וואלה! כדי לעשות סדר בנושא.

מהו ביטוח סיעודי ומה החשיבות שלו?

תוחלת החיים במדינת ישראל ובעולם עולה. עם השנים, אנשים עלולים להפוך לסיעודיים ולכן עניין הביטוח חשוב, מאחר וההוצאות הכספיות עלולות להיות גבוהות מאוד.

האם אדם שמשלם כל שנות עבודתו ביטוח לאומי, רוכש לעצמו ביטוח סיעודי?

"כן", אומרת עו"ד בכר ורמוכת. "אדם שמשלם ביטוח לאומי לאורך כל שנות עבודתו, ומגיע לגיל שאינו גיל עבודה והוא במצב סיעודי, מומלץ שיגיש תביעה לגמלת סיעוד לביטוח לאומי, שמותנית בהכנסה".

אילו פוליסות קיימות?

כשמדובר על ביטוח סיעודי, כיום ישנם סוגים שונים של פוליסות. ישנן פוליסות קבוצתיות שנרכשות דרך הביטוחים המשלימים של קופות החולים, שבהן הפרמיות לא גבוהות ותקופת הפיצוי של הזכאות מוגבלת לחמש שנים. "מדובר על סכום בין 3,500 ל-5,500 שקלים בחודש, שהוא לא גבוה יחסית", מסבירה עו"ד בכר ורמוכת. "כמובן שניתן לרכוש ביטוח באופן ישיר מחברת הביטוח עצמה, שם הפרמיות והתנאים משתנים".

באילו מקרים ניתן לממש פוליסה של ביטוח סיעודי?

רבים נוטים לחשוב שרק במצב שבו הם מרותקים למיטה הם יכולים להפעיל את הפוליסה. אבל לא כך הדבר, שכן ניתן להפעיל את הפוליסה לפני.

מה קורה אם אדם נפטר וחלילה לא הפעיל את הפוליסה?

על כך אמרה עו"ד בכר ורמוכת: "אם בסמוך לפטירה, אותו אדם החזיק בפוליסה סיעודית והוא היה במצב סיעודי, ניתן להגיש תביעה לבית המשפט. כמובן שיש להוכיח שאותו אדם היה במצב סיעודי וחשוב לשים לב לעניין ההתיישנות כי כל יום שעובר, תקופת הזכאות מתקצרת".

באיזה שלב מומלץ לפנות לעורך דין שזהו תחום עיסוקו?

"יש לא מעט אנשים שלא מודעים לכך שהם מחזיקים בפוליסות, ואנחנו בודקים את זה יחד איתם", מסכמת עו"ד בכר ורמוכת. "יש אתר שבו ניתן לראות את כל הביטוחים והכיסויים, וחשוב להיכנס ולבדוק. חשוב להגיע לעורך דין בשלב מוקדם ככל האפשר, כדי להגיש את התביעה בצורה הטובה ביותר. אם חלילה חברת הביטוח דחתה את התביעה, לא מוותרים ופונים לבית המשפט".

זקוקים לסיוע מול חברת הביטוח בהפעלת ביטוח סיעודי? מתקשים למצות את זכויותיכם בתחום? פנו כאן או בטלפון - 053-9374940 להיוועצות ראשונית עם דוד ידיד - משרד עורכי דין ונוטריון, בעל ניסיון של עשרות שנים בתחום

לאתר המשרד

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully