וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלתם דו"ח תנועה? בקשו להישפט

בשיתוף zap משפטי

4.7.2023 / 13:50

עו"ד חאתם עאסלה, מומחה לדיני תעבורה יותר מ-20 שנה: "נקודות נצברות מובילות לקורסים ולפסילת רשיון - פעמים רבות אפשר להימנע מכך"

דוח תנועה. ShutterStock
בתחילת שנות האלפיים שונתה שיטת הניקוד של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים עבור נהגים שביצעו עבירות תעבורה/ShutterStock

הידעתם כי אם תמשיכו לקבל ולשלם קנסות ודו"חות תנועה, על עבירות קטנות ככל שיהיו, אתם תמשיכו לצבור ולצבור נקודות, עד שתצטרכו כנראה לבצע מחדש טסט ותיאוריה?

"אם קיבלתם דו"ח נהיגה, אני ממליץ לא לשלם את הדו"ח אלא להגיש בקשה להישפט", אומר עו"ד ונוטריון חאתם עאסלה, המתמחה בדיני תעבורה זה יותר מ-20 שנה. "למה? מפני שבתשלום הדו"ח אנשים צוברים נקודות, והנקודות האלו, בסופו של יום, מחייבות במקרה הטוב בקורסים כאלה ואחרים, כמו קורס נהיגה נכונה למשל, אך במצב של 62 נקודות הם כבר יצטרכו לעשות מחדש טסט ותיאוריה". עו"ד עאסלה מדגיש: "פעמים רבות אפשר להימנע מכך".

בתחילת שנות האלפיים שונתה שיטת הניקוד של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים עבור נהגים שביצעו עבירות תעבורה. מטרת השינוי היתה להחמיר אף יותר עם אלה המבצעים עבירות תעבורה חוזרות ונשנות, ולמעשה להרתיע.

כך, מי שצבר בין 12 ל-22 נקודות יוזמן לקורס בסיסי בנהיגה נכונה, שבסופו מבחן. אלה שצברו בין 24 ל-34 נקודות יוזמנו, בנוסף לקורס הבסיסי בנהיגה נכונה, גם לקורס מתקדם ייעודי בנהיגה נכונה, שבסופו מבחן. אלה שצברו יותר מ-36 נקודות ייפסל רשיונם לשלושה חודשים. מי שצברו 36 נקודות בפעם השנייה בתוך שש שנים, או 72 נקודות - ייפסל רשיונם לתשעה חודשים, והשבתו להם תהיה תלויה בעמידה בבדיקות רפואיות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים ועמידה במבחן תיאוריה ובטסט מעשי מחדש.

הנקודות תקפות לכל נהג החל מיום ביצוע העבירה, למשך שנתיים, למי שצבר עד 20 נקודות. למי שצבר 22 נקודות או יותר, למשך ארבע שנים, והנקודות יישארו תקפות כל עוד לא בוצעו אמצעי התיקון בחוק.

• אלה כמה דוגמאות נבחרות לעבירות ולנקודות הנצברות בגינן:
• דו"ח על נהיגה ללא רשיון רכב: 6 נקודות
• נהיגה בקלות ראש: 6 נקודות
• נהיגה בהיותו שיכור: 10 נקודות
• פקיעת רשיון נהיגה: 8 נקודות
• סיכון חיי אדם: 8 נקודות
• נהיגה בחוסר זהירות: 6 נקודות
• נהיגה ברמזור באור אדום: 10 נקודות
• עקיפה מימין: 4 נקודות
• עקיפה בראות לקויה: 8 נקודות

ייצוג משפטי יכול לשנות את רוע הגזירה

"מי שמשלם דו"ח על החזקת טלפון בנהיגה מקבל 8 נקודות, דו"ח על נהיגה ללא חגורת בטיחות מהווה עוד 6 נקודות. אנשים שמשלמים את הדו"חות הללו לא יודעים שעל כל 12 נקודות שהם צוברים, הם צריכים ללכת לעשות קורס", מוסיף עו"ד עאסלה.

עו"ד עאסלה ממליץ לפנות לעורך דין מומחה לדיני תעבורה, שעשוי לשנות את רוע הגזירה ואולי אפילו להמתיק אותה. "לאחר שאתה מגיש בקשה להישפט, וכשאתה מתייצב בבית המשפט מול השופט, יכול להיות מצב שהוא ימיר את העבירה שהואשמת בה בעבירה קלה יותר, או יטיל עליך לשלם קנס גבוה יותר, אך כך הנקודות לא נצברות", מסביר עו"ד עאסלה. "בנוסף, כל שנתיים שבהן נהגת בלי לצבור נקודות נוספות - נמחקות כל הנקודות שצברת עד כה. אם נעשתה עוד עבירה, הנקודות ממשיכות להצטבר", הוא מוסיף.

"שיטת הניקוד פוגעת אט-אט ברשיון הנהיגה של נהגים רבים הם לא מודעים לכך. הם צוברים עבירות קטנות ועוד עבירות קטנות, ובסוף מזמינים אותם לשימוע במשרד הרישוי על כל הנקודות שהם צברו והם מאבדים את רשיון הנהיגה שלהם. פנו לעורך דין לקבלת ייעוץ", מסכם עו"ד עאסלה.

משרד עורכי הדין ונוטריון חאתם עאסלה הוקם בשנת 2000 בטבריה. עו"ד עאסלה בעל תואר שני במשפטים (LL.M) ובעל ניסיון של יותר מ-20 שנה בדיני התעבורה, בין היתר, בעבירות נהיגה מופרזת, ביטול פסילה מנהלית, קנסות ודו"חות. ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות כאן או בטלפון - 053-9380372

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • דוח תנועה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully