וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנתונים המטרידים על רוכבי האופנועים: 44% ללא ביטוח חובה

בשיתוף zap משפטי

17.7.2023 / 13:50

דיון שנערך לאחרונה בכנסת חשף כיצד עלותו היקרה של ביטוח החובה גורמת לאופנוענים רבים לנהוג ללא כיסוי ביטוחי. עו"ד יוליה חזוט, המתמחה בנזקי גוף: "נתונים מטרידים עם השלכות קשות"

אילוסטרציה. ShutterStock
בהיעדר ביטוח חובה, נהג אופנוע שמעורב בתאונה יצטרך לשאת לבד בכל הוצאות הטיפול הרפואי/ShutterStock

רכיבה באופנוע היא חוויה מסעירה שמעניקה לרבים תחושה של חופש ושמחת חיים, אך לצד אלה היא מעוררת גם סיכונים משמעותיים. הרוכבים על כלי רכב דו-גלגליים חשופים הרבה יותר לתאונות דרכים לעומת כלי רכב אחרים, והפגיעות שנגרמות להם הן לרוב קשות הרבה יותר.

למרות הסכנות הנובעות מנהיגה בכלי רכב דו-גלגליים, מנתונים שפורסמו לאחרונה בדיון שהתקיים בוועדה לביקורת המדינה בכנסת עולה כי 44% מהרוכבים נוסעים ללא ביטוח חובה בשל מחירו הגבוה. רבים מהרוכבים רוכשים ביטוח קצר על מנת לעבור את הטסט השנתי ולאחר מכן לא מחדשים אותו.

"מדובר בנתונים מטרידים מאוד לנוכח ההשלכות הקשות שעלולות להיות לנהיגה באופנוע ללא ביטוח חובה", אומרת עו"ד יוליה חזוט, שותפה במשרד עורכי הדין חזוט-בר-זבינצקי, המתמחה בנזקי גוף. "רוכב אופנוע שנוסע ללא ביטוח צריך לדעת שהוא נוהג ללא שום כיסוי וחשוף לנזקים עצומים".

בהיעדר ביטוח חובה, נהג אופנוע שמעורב בתאונה יצטרך לשאת לבד בכל הוצאות הטיפול הרפואי ולספוג את כל ההפסדים שייגרמו לו בעקבות התאונה. "מעבר לכך, אם אותו נהג שאין לו ביטוח יגרום נזקי גוף לנהגים או להולכי רגל, הם יתבעו את 'קרנית' - קרן של המדינה שמפצה נפגעי תאונות דרכים במקרים שאין כיסוי ביטוחי, אך 'קרנית' בהמשך צפויה לתבוע אותו רוכב אופנוע על הסכומים שאותם נאלצה לשלם לנפגעים", מציינת עו"ד חזוט.

הדיון בוועדה לביקורת המדינה נגע להסדר הביטוח הקיים לרוכבי כלי רכב דו-גלגליים ונובע מכשל שוק. בשל פוטנציאל הנזק הרב הקיים בנהיגה באופנועים, חברות הביטוח אינן מוכנות לבטח את הרוכבים, וכתוצאה מכך הם נאלצים לרכוש ביטוח מ"הפול", גוף שהוקם כדי לשרת מסורבי ביטוח.

מטרת ההסדר היתה לאפשר לאופנוענים לרכוש ביטוח חובה במחיר נגיש, אך בפועל מחיר ביטוח החובה לרוכבים גבוה מאוד, ולפי נתוני רשות שוק ההון, הפרמיה הממוצעת עומדת על 1,200 שקל. העלות הגבוהה יוצרת תמריץ שלילי לרוכבי הדו-גלגלי לרכוש את הביטוח היקר.

התוצאה: כמעט מחצית מרוכבי האופנועים והקטנועים בישראל נוהגים ללא ביטוח חובה בתוקף, מה שעלול לגרום לנזקים משמעותיים לאותם רוכבים כאנשים פרטיים ולחברה בכללותה.

חשוב להדגיש כי לתאונת דרכים עם נפגעים שנגרמים להם נזקי גוף עשויות להיות השלכות קשות. כתוצאה מהפגיעה, האדם שנפגע עשוי לתבוע, בין היתר, את אובדן השכר שנגרם לו, ההוצאות הרפואיות שבהן הוא נאלץ לשאת, הכאב והסבל שנגרמו לו ונזקים נוספים.

במקרה של תאונה יש חשיבות גדולה להתייעץ עם עורך דין וכך תימנעו מטעויות מיותרות שעלולות לעלות לכם ביוקר.

נפגעתם בתאונת דרכים או בתאונת עבודה? זקוקים לייצוג מעולה? אל תוותרו על שום זכות! פנו כאן או בטלפון - 077-2314588 להיוועצות ראשונית במשרד עורכי הדין חזוט-בר-זבינצקי, כדי לקבל את מה שמגיע לכם

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully