וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובד ששבר את האף למנהל אתר הבנייה קיבל מאסר על תנאי בלבד

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 14.8.2023 / 14:56

בית המשפט הקל באופן משמעותי בעונשו של יועץ באתר בנייה שהיכה קשות את מנהל האתר, זאת למרות שהואשם בחבלה חמורה שהעונש עליה הוא עד 7 שנות מאסר

שני גברים מתקוטטים באמצע כביש. ShutterStock
האיש זכה לעונש קל יחסית, לאחר שבית המשפט השתכנע כי הנסיבות מצדיקות זאת/ShutterStock

אדם המשמש כיועץ באתרי בנייה היכה קשות את המנהל באחד האתרים שאליהם הגיע. בעקבות זאת, הוא הואשם בחבלה חמורה, עבירה שהעונש עליה הוא עד 7 שנות מאסר. על אף חומרת סעיף האישום, הקל בית המשפט בעונשו של האיש וגזר עליו 4 חודשי מאסר על תנאי בלבד.

האיש זכה לעונש קל יחסית, לאחר שבית המשפט השתכנע כי הנסיבות מצדיקות זאת. "השופט התחשב בכך שמדובר באדם ללא עבר פלילי, שהביע חרטה על מעשיו, גילה אמפתיה כלפי הקורבן, השתתף בהליך טיפולי, ושילם מחיר כבד", אומרת עו"ד שני אלגרבלי, שייצגה אותו.

היכה באגרופים את המנהל שזעק לעזרה

זה היה בוקר שגרתי למדי בחודש ספטמבר 2019. על פי כתב האישום שהוגש נגד האיש, בשנות הארבעים לחייו, הוא הגיע לאתר בנייה במרכז הארץ כדי לערוך ביקורת באחד הבניינים שלהם הוא ייעץ. מיד לאחר שהוא הגיע למקום, נכנס האיש למשרדו של מנהל העבודה באתר.

באותו זמן, קיים המנהל ישיבה עם מהנדס האתר, ומיד עם כניסת האיש לחדר התפתח בין השניים ויכוח שהחל להתלהט. בשלב הזה, ביקש המנהל מהאיש לעזוב את המקום, ובתגובה הוא התקרב אליו בצורה מאיימת. לאחר שהמנהל דרש ממנו שוב לעזוב, הוא קילל אותו: "לך קיבינימט".

תוך שניות, הפך האירוע לקרב אגרופים סוער. על פי כתב האישום שהוגש נגדו, החל האיש לתקוף את המנהל בפניו נמרצות באגרופים, ובעוד האחרון זועק לעזרה, המהנדס שהיה במקום תפס בידו של האיש שהפסיק ויצא מהמשרד. בעקבות המכות, נגרמו למנהל שברים באף ונזק לצלעות.

שני גברים רבים בחושך. ShutterStock
העבירה שבה הואשם האיש נחשבת לחמורה, והעונש עליה הוא עד שבע שנות מאסר/ShutterStock

"אני מתבייש במה שעשיתי למנהל האתר"

כאמור, העבירה שבה הואשם האיש נחשבת לחמורה, והעונש עליה הוא עד שבע שנות מאסר. ואולם, עו"ד אלגרבלי, טענה כי מכיוון שהאיש נעדר עבר פלילי, מבין את החומרה שבמעשיו ועושה מאמץ לעבור הליך טיפולי - יש להימנע מלהרשיע אותו ולגזור עליו שירות למען הציבור בלבד.

"הרשעה של האיש עלולה לפגוע בפרנסתו", טענה עו"ד אלגרבלי בבית המשפט. "הוא עובד כיועץ עצמאי ומתעסק עם גופים ציבוריים. הרשעה תרגום לו נזק של ממש". האיש עצמו אמר בבית המשפט: "אני מתבייש במה שעשיתי, לא נעים לי, אעשה הכל כדי להימנע ממעשים כאלה בעתיד".

השופט התחבט בעניינו של האיש, ופסק כי לאור חומרת מעשה האלימות שביצע לא ניתן להימנע מהרשעה שלו. עם זאת, הפחית השופט באופן משמעותי בעונשו וקבע כי ייגזרו עליו 4 חודשי מאסר על תנאי, וכי יהיה עליו לבצע שירות למען הציבור בהיקף של 260 שעות לצד פיצוי קטן לנפגע.

הכתבה באדיבות זאפ משפטי

"בסופו של דבר, העונש שנגזר על האיש היה נמוך באופן משמעותי מהעונש שהוא עלול היה לספוג על מעשה האלימות הקשה שבוצע על ידו, בטח בהתחשב בנזק החמור שנגרם לנפגע", אומרת עו"ד אלגרבלי. "זה היה יכול להיגמר בקלות גם בעונש מאסר משמעותי של חודשים ושנים".

לדבריה, "המסקנה העולה מפסק הדין בעניינו של האיש היא שלעיתים ניתן להיחלץ גם ממצבים שנראים מאתגרים, באמצעות עורך דין שבקיא במשפט הפלילי ושהוא בעל ניסיון במקרים דומים".

לקבלת פרטים נוספים ולהתייעצות בנוגע למקרה הפרטני שלכם, צרו קשר עם משרד עו"ד שני אלגרבלי, הנרייטה סולד 4, באר שבע. טל': 050-9877669

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • אתר בנייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully