וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל טעות עלולה לעלות מאות אלפי שקלים": המדריך לרכישת דירה

בשיתוף zap משפטי

13.8.2023 / 14:41

איזה בדיקות כדאי לעשות לפני שרוכשים דירה ומתי מומלץ לפנות לעו"ד? עו"ד עופר גת מסביר באולפן וואלה. צפו

בווידאו: עו"ד עופר גת על עסקאות מקרקעין/עריכה: גלעד מן מנהיים

רכישה או מכירה של דירה היא אחת העסקאות החשובות שאנחנו עושים בחיינו. אילו בדיקות חשוב לעשות לפני שיוצאים לדרך ואיך עורך דין שזהו תחום עיסוקו יכול לסייע לנו לעשות עסקה מוצלחת? עו"ד עופר גת ושות' - משרד למקרקעין, הגיע לאולפן וואלה! כדי לעשות סדר.

מהו תפקידו של עו"ד בניהול עסקה שכזו?

כאשר עורך דין מקבל לטיפולו עסקת מקרקעין, הוא קודם כל עושה בדיקות משפטיות מקדימות. "יש לבדוק את המרשם, שהזכויות רשומות כמו שצריך בטאבו ושאין עיכולים או שעבודים", אומר עו"ד גת. "לאחר מכן, יש לנסח את הסכם המכר. בדרך כלל מי שמכין את הסכם המכר הוא עורך הדין של המוכר, שמעביר אותו לעורך הדין של הקונה. אחרי כן מנהלים משא ומתן, עד שמגיעים לנוסח סופי וקובעים מועד לחתימה".

באיזה שלב מומלץ לפנות לעו"ד שמתמחה בנדל"ן?

על כך אומר עו"ד גת: "כאשר המוכר והקונה נפגשו וסיכמו ביניהם את הדברים הבסיסיים, הטלפון הראשון ששניהם צריכים לעשות זה לעורך הדין. מאותו רגע, עורכי הדין יקחו פיקוד על העסקה ויגלגלו אותה קדימה. אבל למעשה, רוב האנשים מגיעים לעורך הדין שלב אחד קודם, שכן עסקת נדל"ן מורכבת מאוד גם מבחינת מיסוי".

על אילו בדיקות אסור לוותר?

ישנם ארבעה מישורים שונים של בדיקות שיש לבצע. "ראשית, ישנו המישור המשפטי", מסביר עו"ד גת. "תפקידו של עורך הדין לעשות את כל הבדיקות המשפטיות ולראות שהרישום תקין. המישור השני הוא התכנוני, או בדיקה תכנונית, שאותה עושה שמאי מקרקעין, מתוך רצון לבדוק שאין חריגות בנייה. המישור השלישי נקרא בדק בית או בדיקה הנדסית כשהמטרה כאן היא לוודא שהנכס תקין. הבדיקה הרביעית היא בדיקת המימון".

אילו מיסים יש לשלם בעת ביצוע עסקת נדל"ן?

"המיסים העיקריים בעסקת נדל"ן הם מס שבח ומס רכישה, אבל פרט אליהם, יש עוד לא מעט חיובים שיש לשלם במהלך העסקה. עו"ד גת סיכם: "לעתים אנשים פונים לחבר או קרוב משפחה שהוא עורך דין, אבל לא בתחום הנדל"ן, כדי לחסוך כמה גרושים. אני לא ממליץ לעשות את זה, כי כל טעות עלולה לעלות מאות אלפי שקלים".

זקוקים לסיוע בעסקת מקרקעין? מתקשים מול המשרד למקרקעי ישראל? פנו כאן או בטלפון - 072-2596438 להיוועצות ראשונית עם עו"ד גת- משרד עורכי דין, בעל ניסיון של עשרות שנים בתחום המקרקעין

לאתר המשרד

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • מקרקעין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully