וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: איך יודעים אם תאונת דרכים נחשבת גם לתאונת עבודה?

בשיתוף zap משפטי

13.8.2023 / 14:41

אילו סוגים של תאונות עבודה קיימים ואיך מתנהלים אם ביטוח לאומי דוחה את התביעה? עו"ד רונן אבניאל מסביר

בווידאו: עו"ד רונן אבניאל/עריכה: גלעד מן מנהיים

תאונות עבודה יכולות להתרחש בזמן העבודה, בדרך אליה או בחזרה ממנה. אילו סוגים של תאונות עבודה קיימים ומה עושים אם ביטוח לאומי דוחה את התביעה? עו"ד רונן אבניאל, העוסק במימוש זכויות רפואיות בביטוח לאומי ואובדן כושר עבודה, הגיע לאולפן וואלה! כדי להסביר על הנושא בהרחבה.

מהי תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא אירוע שמתרחש תוך כדי העבודה או עקב העבודה. למשל אדם שהולך במשרד, מחליק על כתם שמן ושובר את היד - האירוע חל במהלך עבודתו וזו סיבה טובה לפנות לביטוח לאומי בדרישה להכרה בתאונת עבודה. גם תאונת דרכים בדרך לעבודה או בדרך חזרה ממנה נחשבת לתאונת עבודה.

אם הייתי מעורב בתאונת עבודה, מה עליי לעשות?

הכי חשוב הוא להתחיל לדווח ולספר על מה שאירע, ואם יש עדים כדאי לרשום את שמם. כדאי גם לשמור אישורי אמבולנס או אישורי משטרה. הביטוח הלאומי רוצה לקבל מאיתנו את כל הפרטים וכל המידע, כדי שלא יחשוד שאולי נפגענו במקום אחר ולא בעבודה. לכן, אני מציע לאסוף את כל מה שאפשר כדי להוכיח שמדובר בתאונת עבודה, לרבות צילומים אם יש.

אילו טפסים יש להגיש לביטוח לאומי?

חשוב מאוד להבין שביטוח לאומי צריך להכיר באירוע כאירוע תאונתי. רק לאחר מכן, ניתן להגיש תביעה לקביעת אחוזי הנכות ואולי לקבל קצבת נכות מהעבודה או מענק חד פעמי.

מה עושים אם ביטוח לאומי דוחה את התביעה?

לא צריך להיבהל מזה, כי אנחנו מגיעים עם האמת שלנו ועם נתונים. במקרה שכזה, יש להגיש תביעה לבית הדין לעבודה.

זקוקים לסיוע מול הביטוח הלאומי? מתקשים למצות את זכויותיכם? פנו כאן או בטלפון - 072-3307046 להיוועצות ראשונית עם עו"ד אבניאל - משרד עורכי דין, בעל עשרות שנים ניסיון בתחום מימוש זכויות

אתר המשרד

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully