וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לפעמים אנשים לא מבינים שמגיע להם לקבל פיצוי ולעיתים גם קצבה"

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 25.12.2023 / 10:55

עורך דין מור בוסקילה עזר ללא מעט אנשים שנפצעו בעבודה ולא הבינו שמגיע להם הרבה כסף, לפעמים לכל החיים - בדיוק בשביל זה הוא פה

תאונת עבודה. ShutterStock
תאונת עבודה/ShutterStock

עורך דין מור בוסקילה נתקל לא מעט באנשים שנפצעו או חוו טראומה גופנית בעבודה, ופשוט המשיכו הלאה. לעיתים קרובות הם ממשיכים לסבול מהפציעה / תאונה שלהם, מפסידים ימי עבודה או עבודות שנהיו פתאום קשות להם, ולא מודעים לכך שהם לא ממצים את הזכויות שלהם לקבל פיצוי או קצבת נכות.

לפעמים - מעיד עו"ד בוסקילה, המתמחה בדיני נזיקין - מדובר בפציעות קלות כביכול, אך כאלה שניתן לקבל עליהן לא מעט כסף.

תן לי דוגמא לאירוע כזה.

"קרה לי מקרה שהלכתי לטפל ברכב במוסך של חבר טוב, חבר ילדות. התחלנו לדבר, ופתאום הוא סיפר לי על עובד שלו, שנחתך באצבע השלישית", מספר עו"ד בוסקילה. "הוא תיקן מנוע, האצבע שלו נתפסה באיזושהי שרשרת, והאצבע נחתכה. קראנו לאותו בחור וראינו באמת את היד ואת החתך. אכן הבן אדם נחתך, אמנם לא באופן רציני, אבל לקחו אותו ל"טרם", חבשו אותו ואחרי כמה ימים הוא חזר לעבודה. ביקשתי ממנו למלא כמה טפסים, והוא אמר לי לא, עזוב, אין לי סבלנות לכל התהליך הזה בשביל כמה שקלים. שאלתי אותו למה אתה חושב שזה כמה שקלים? הוא ענה - תשמע את האמת שהייתי אצל איזה שני עורכי דין, והם אמרו לי שלא, לא כדאי להתעסק בזה, עדיף שאני אגיש את הטפסים לבד כי גם ככה אני לא יוצא מזה שום דבר.

אמרתי לו קודם כל בוא נגיש את הטפסים. אני אעזור לך, ואם תרצה להתקדם אז נתקדם. בכל מקרה כדאי שתדע לך שאתה כן זכאי למצות את הזכויות שלך וזה לאו דווקא כמה שקלים. עזרתי לו למלא את הטפסים כבר במוסך, והתחלנו להריץ את התהליך. שמתי לב שהוא כל שנייה בודק את האצבע החתוכה שלו, נוגע באזור של החתך, כאילו משהו מפריע לו. שאלתי אותו למה אתה כל הזמן נוגע באצבע? והוא ענה לי אני מרגיש שזה רדום.

ברגע שהוא אמר לי שהוא מרגיש את זה רדום, אמרתי לו, תקשיב, אני לא יודע מי אמר לך ומה אמרו לך - מגיע לך פה הרבה כסף. בנינו את התיק כמו שצריך במשך 10 חודשים, ואז הגשנו בקשה לנכות לביטוח לאומי.

בסופו של יום הוא קיבל כמעט 10% נכות על חתך, זה שהרבה שעורכי דין אמרו לו שלא ייצא לו מזה כלום בסופו של דבר הוא קיבל מענק חד פעמי של כמעט 60,000 ₪. פנינו גם ל חברת הביטוח שביטחה אותו בתאונות אישיות. מהם הוא קיבל קרוב ל- 30,000 ש"ח. בסוף יצא לו פיצוי של 88,000 ₪.

ממצב שאמרו לו שלא מגיע לו שום דבר, סיימנו את התיק הזה בכמעט 90,000 ₪ ואחוזי נכות. לפעמים אנשים לא מבינים שמגיע להם לקבל קצבה ופיצוי, וחבל".

בטח יש המון אנשים שקורים להם דברים כאלה והם פשוט עוברים הלאה.

"כן, ופשוט מתעלמים. חבל".

ואם הפציעה הייתה מתרחשת בבית, גם היה מה לעשות?

"במקרה כזה היינו תובעים תאונות אישיות, זה לא מצב לתביעה מול ביטוח לאומי, בטח שלא במסגרת ענף עבודה.

אבל חשוב לדעת שלפעמים גם תאונות מחוץ למקום העבודה יכולות להיחשב כתאונת עבודה כמו למשל תאונת דרכים בדרך לעבודה או בחזרה ממנה, במהלך יום עיון ועוד מס' מקרים שנקבע שהם עונים להגדרה של תאונות עבודה.

הגיעה אליי לקוחה שהייתה בדרך חזרה הביתה לאחר שהשתתפה בהשתלמות מנהלים מחוץ למקום העבודה, במהלך הפגישה הראשונה שאלתי איפה היא נפגעה והיא אמרה שכואב לה הצוואר והגב התחתון. כמובן פנינו לביטוח לאומי כדי שיכיר במקרה, כי זו לא תביעה קלאסית של בן אדם שחזר ממקום העבודה שלו ועשה תאונה, אלא חזרה כאמור מיום עיון ונפגעה בדרך הביתה. התחלנו תביעה מול ביטוח לאומי שהכיר בה בסופו של דבר כנפגעת תאונת עבודה.

אותה לקוחה הגיעה אלי מלכתחילה עם תלונות רק על הגב התחתון והצוואר, אבל לי יש נוהג שלפחות פעם בחודש אני נפגש עם הלקוחות שלי, כדי לראות מה שלומם ואיפה הדברים עומדים. באחת הפגישות שלי עם הלקוחה אני רואה במסמכים הרפואיים היא פתאום מתלוננת על כאבים בכל הגוף. אני מסתכל עליה ושואל אותה, מה הסיפור של הכאבים החדשים האלה עכשיו בכל הגוף? והיא עונה לי 'אני מרגישה כל הזמן עייפות, פתאום תוקפים אותי כאבים בשרירים ובמפרקים, אני מתעוררת הרבה בלילה'. לא רציתי להלחיץ אותה, וכמובן שאני לא רופא, אבל אמרתי לה תשמעי, אני חושב שאת צריכה ללכת גם לרופא המשפחה שלך וגם לאורתופד, ולספר להם שאת סובלת מכאבים, שאת לא ישנה טוב וכו'. שאלתי אותה אם זה קרה לה גם לפני התאונה והיא אמרה שלא, פתאום התחיל. ביקשתי ממנה לציין את זה בפני הרופאים שמטפלים בה. ואכן, האורטופד הפנה אותה להמטולוג ששלח אותה לכל מיני בדיקות, והיא אובחנה כסובלת מפיברומיאלגיה."

המחלה התפרצה עקב התאונה?

"כן. במקרה שלה הפניתי אותה לאחד הפרופסורים הבכירים בארץ, שכתב בחוות הדעת שלו שיש סיכויים גבוהים להתפרצות פיברומיאלגיה לאחר תאונת דרכים. בסופו של דבר היא קיבלה גמלה לכל החיים, וממש עכשיו אנחנו מנהלים תביעה נגד חברת הביטוח של הרכב, שאמורה לפצות אותה בסכום נוסף מעבר לקצבה".

לעמוד המשרד באתר זאפ משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

עו"ד מור בוסקילה, שאר ישוב 6, אשקלון. 053-8095752

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • פיצויים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully