וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא צריך לקחת משכנתא כדי להתגרש"

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 27.12.2023 / 10:02

הליך הגירושין עלול לעלות הון עתק, לייצר סבל ותסכול לכולם ולהימשך שנים בביהמ"ש. עו"ד רעות בר, ממשרד עוה"ד בר גור ושות', מסבירה איך אפשר להתגרש ולהישאר בחיים

זוג חותם על מסמכי גירושים. ShutterStock
"אנשים לא יודעים זאת, אבל ברגע ששני בני הזוג מסכימים לגישור, אנחנו מחויבים כלפי שניהם במידה שווה"/ShutterStock

הליך פירוק התא המשפחתי עלול להיגרר במשך שנים בבתי המשפט, לעלות הון עתק ולייצר סבל ותסכול לכולם. אבל זה לא חייב להיות כך. בשנים האחרונות הולך וצובר תאוצה ההליך של גירושין דרך גישור, המהווה אלטרנטיבה מהירה ויעילה יותר עבור כל הצדדים, ובפרט לילדים המשותפים. אחד היתרונות הגדולים בהליך זה הוא בחיסכון הכספי שהוא מציע, בפרט על פני הליכים ותביעות מתמשכות בערכאות השונות בבתי המשפט. לדברי עו"ד רעות בר, ממשרד עוה"ד בר גור ושות', המתמחה בדיני משפחה ובגישור, הליך הגישור בגירושין הוא הפתרון המיטבי עבור מי שמעוניין "להתגרש מבלי לקחת משכנתא", ובמקום זאת להשקיע את הכסף בילדים ולא בגירושין עצמם.

"זה לא סוד", מסבירה עו"ד בר, "שאחוז המתגרשים בישראל גבוה מאוד, ואף מוסיף לעלות עם הזמן. כאשר מגיעים אלינו לקוחות למשרד, והם מבקשים להתחיל בהליך הגירושין, אנו קודם כל מבקשים לשמוע את הסיפור בכללותו, ולאחר מכן בודקים היתכנות לנהל את ההליך בנועם, תוך כדי גישור בין בני הזוג ללא צורך בתביעות, במלחמות בבית המשפט. זוגות אשר משכילים לעשות כן יוצאים מורווחים ומבטיחים לעצמם שקט נפשי, ביטחון כלכלי עצום, ילדים שמחים יותר, רגועים יותר ואפשרות ליחסים בריאים יותר בעתיד שאחרי הגירושים עצמם".

"לצערנו הרב", מוסיפה עו"ד בר, "פעמים רבות המצב הוא לא כזה. כשאנחנו פונים לצד השני בבקשה לקיים הליך גישור אנחנו נתקלים בסקפטיות במקרה הטוב, ויחס אגרסיבי וכועס כלפינו במקרה הפחות טוב. מכיוון שהצד השני מרגיש מותקף וחושש שבגלל שבן או בת הזוג פנה אלינו קודם, אנחנו לא נדאג לאינטרסים של שני הצדדים ובשל כך הוא שולל את הליך הגישור על הסף, מבלי לשמוע את הדברים ואת האופי של הליך הגישור וכיצד הדברים מתבצעים בפועל".

מה תפקידו של המגשר בהליך הגישור?

"אנשים לא יודעים זאת, אבל ברגע ששני בני הזוג מסכימים לגישור, אנחנו מחויבים כלפי שניהם במידה שווה ודואגים לשני בני הזוג להסכם המיטבי עבורם. אנחנו דואגים, בין היתר לספק, פתרונות יצירתיים למחלוקות, תוך כדי הנמכת הלהבות והאמוציות, וגם דואגים להליך פשוט יותר עבור כל התא המשפחתי. הכל על מנת שהיחסים לא יתדרדרו הן למען בני הזוג והן למען ילדיהם, שגם נמצאים במשוואה".

"אחד היתרונות הברורים והניתנים לכימות בהליך הגישור, הוא החסכון הכספי. זוגות רבים שנאבקים זה בזו בתביעות הדדיות בבתי המשפט, נאלצים לא פעם לקחת הלוואות בהיקפים של עשרות ומאות אלפי שקלים על מנת לממן את ייצוגם המשפטי.

"זוגות אשר נותנים הזדמנות אמיתית לגישור יוצאים המרוויחים הגדולים", מסכימה עו"ד בר. "צריך לזכור כי כאשר הצדדים בוחרים לנהל מלחמה ותביעות בבית המשפט או בבית הדין, הדבר כרוך בהשקעת משאבים רבים מצידם. ראשית, כל אחד מבני הזוג נדרש לקחת ייצוג משפטי נפרד ויש לדבר משמעות כלכלית אדירה. עורך דין המתמחה בדיני משפחה ייקח בממוצע בין 50 ל-100 אלף שקל עבור ייצוג כולל בניהול תיק גירושים.

"זאת ועוד, לאור העובדה כי בתי המשפט מוצפים בתביעות וקורסים תחת העומס, ניהול ההליך לוקח זמן רב. כאשר בזמן הזה הזוג לרוב ממשיך לתקשר לצורך גידול הילדים וחלקם אף ממשיכים לגור יחד וחייהם הופכים להיות בלתי אפשריים, נפיצים, תוך שהם נמצאים במתח, בסטרס נפשי קשה מאוד כתוצאה מההליך המשפטי. כמו שאומרים במלחמה אין מנצחים, יכול להיות שאחד הצדדים יקבל את מה שביקש מבחינת משמורת, מזונות ורכוש, אבל בדרך לשם הוא ייאלץ להשקיע משאבים רבים, כלכליים, נפשיים ועוד רבים וכן גם להתפשר ולוותר ממילא על דברים אחרים".

מחזיקים בנחלה חקלאית? הוגשה נגדכם תביעה על ידי רשות מקרקעי ישראל לתשלום דמי שימוש? פנו כאן או בטלפונים הבאים: 077-8052623 , 050-4666432 למשרד עורכי הדין בר-גור ושות' המתמחה בנושא ומלווה עשרות בעלי נחלות

הכתבה באדיבות Zap משפטי

לפנייה למשרד עו"ד בר גור בעמוד שלו ב-Zap משפטי

לעמוד הפייסבוק של משרד עו"ד בר-גור ושות'

לעמוד האינסטגרם של משרד עו"ד בר-גור ושות'

מה היתרונות הנוספים של הליך הגישור?

"להליך הגישור יתרונות רבים בכך שהוא זול משמעותית עבור שני הצדדים, אשר לא צריכים לקחת הלוואה בשביל לנהלו, הוא מהיר מאוד ביחס להליכים משפטיים, והוא לא יוצר טראומות ומשקעים נוספים לצדדים ולילדיהם. זוגות אשר בוחרים בגישור מבטיחים לעצמם גם סיכוי טוב יותר ליחסים עתידיים בריאים ורגועים. כמו שאומרים יש דברים שלא ניתן לכמת בכסף וזהו אחד מהם".

עו"ד בר מביאה כדוגמא לכדאיות שבהליך הגישור מקרה שהגיע למשרדה, בו ייצגו אישה שביקשה להתגרש ולנהל הליך גישור מול בעלה. "היא אמרה שהיא לא רוצה לנהל מלחמה והיא מבקשת לסיים את הכל בטוב מכל הבחינות", משחזרת עו"ד בר. "כאשר פנינו לבעל, נתקלנו בחומה בצורה, הבעל לא סמך על כוונותיה וסירב לשמוע על הליך הגישור שאותו הצענו. בסופו שלדבר נאלצנו להגיש עבור האישה תביעה למזונות, להסדרי ראייה ותביעה רכושית, כאשר בכל התביעות אותן הגשנו, קיבלנו עבור האישה הרבה יותר ממה שהיא רצתה לקבל ממילא וממה שהייתה מוכנה להתפשר בהליך הגישור. אילו היה הבעל מסכים להקשיב, היה חוסך לעצמו, בין היתר, את עשרות האלפים אשר שילם לעורך דין מטעמו, חוסך בדמי המזונות אשר נאלץ לשלם והיה מבטיח לעצמו קשר יותר טוב ובריא עם האישה ועם ילדיו".

"תזכרו", מוסיפה עו"ד בר, "שלא כדאי לפשוט רגל כדי להתגרש ויותר מזה לא חייב להתלכלך ולנהל מלחמות קשות כאשר מחליטים להיפרד. הזוגות אשר מרוויחים את עצמם ואת ילדיהם הם דווקא אלו שמצליחים להתעלות על עצמם, לשים את המשקעים, הפגיעות והאגו בצד ולשבת לדבר בצורה מכבדת ובוגרת על מנת שגם היחסים אשר יהיו בהמשך, לנוכח העובדה שהזוג הורים לילדים ולנצח ייאלצו לתקשר עבורם, יהיו פשוטים, נוחים ורגועים ככל הניתן.

עו"ד בר מסכמת: "למשרדנו ניסיון עשיר בגישור, במיוחד בתחום דיני המשפחה. אנו ממליצים בחום לזוגות אשר ברצונם להתגרש, לעשות זאת בצורה הטובה ביותר עבורם ובעבור משפחתם, וליצור איתנו קשר בהקדם על מנת שלא להישאב למלחמות מיותרות. יש מספיק מלחמות סביבנו, לא צריך שיהיו גם מלחמות בתוכנו".

משרד עו"ד בר, ז'בוטינסקי 9, בני ברק. 050-4666432

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • גירושים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully