וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכויות יוצרים: כך ניצל גיימר מקומי מתביעת ענק של חברה אמריקאית

בשיתוף zap משפטי

7.1.2024 / 11:15

גיימר ישראלי נתבע על ידי חברה אמריקאית בטענה שהפר סימן מסחר. הבחור המקומי, שבימים אלו נלחם ברצועת עזה, לא הבין מה נפל עליו, בטח ובטח אחרי שנוכח כי מדובר בתביעה של מיליוני דולרים

גיימר. ShutterStock
בסך הכל פרסם למכירה משחק שקנה/ShutterStock

גיימר ישראלי נתבע ביחד עם עוד כמאה וחמישים אנשים וחברות על הפרת סימן מסחרי רשום של דמות קומיקס יפנית. הגיימר, שבסך הכל פרסם למכירה משחק שקנה בכסף טוב ולא השתמש בו, לא היה מודע לכך כי בפעולתו הוא מפר זכויות יוצרים של חברה אמריקאית, בעלת הזכויות בסימן המסחר הרשום של הדמות המופיעה במשחק. החברה תבעה את הגיימר במיליוני דולרים על ההפרה.

הבחור הישראלי הגיע ביחד עם אשתו הטרייה לייעוץ אצל עו"ד איזנמן כתר ועו"ד סגל ארנולד. בני הזוג החלו את חייהם המשותפים לא מזמן ועברו לחיות ביחד בדירה שכורה בחיפה כשתביעה נפלה עליהם כרעם ביום בהיר. הם פחדו שבגלל התביעה הם עומדים לאבד את כל מה שיש להם ולשקוע בחובות אדירים שמהם לא יוכלו לצאת. לאחר שהזהירו אותו כי הן עורכות דין ישראליות ולא אמריקאיות, סגל ארנולד אמרה לו שלאור העובדה שעקרונות זכויות היוצרים דומים ברחבי העולם, היא מאמינה ביכולתה לעשות מו''מ מוצלח בנושא. עורכות הדין התייעצו ביניהן לגבי האסטרטגיה הנכונה לניהול התיק וערכו ניהול סיכונים כדי לייצג את הלקוח בצורה הטובה ביותר.

האמריקאים משכו את הזמן

עו''ד סגל ארנולד התייעצה עם חבריה, עורכי דין בתחום בארה"ב. אלה דיווחו לה כי ייצוג בבית משפט בתיקים כאלה עלול לעלות ללקוח שלה בסכום של עד חצי מיליון דולר, לפני פיצויים. כאשר עו''ד סגל ארנולד נכנסה לעובי הקורה היא חשה כי עורכי הדין האמריקאים גוררים רגליים. הסיבה: הם כנראה ציפו שימונה עורך דין אמריקאי והם יתנהלו מולו. אבל עוד ועוד טלפונים, שיחות עם מזכירות, הודעות קוליות שהשאירה ומיילים שכתבה הביאו למפנה.

בסופו של דבר, עו''ד סגל ארנולד הגישה לעורכי הדין האמריקאים שהגישו את התביעה כתב הגנה בלתי רשמי וענתה לטענות שהופיעו בכתב התביעה בזו אחר זו. בעיקר היה חשוב לה להראות להם שהלקוח שלה אינו "כיס עמוק" ואינו הנתבע העשיר שהם מחפשים, או זה שמנצל את סימני המסחר בכוונה ומתעשר תוך הפרה בוטה ומכוונת של סימני המסחר כדי לעשות הון על חשבון הלקוח שלהם. היא הסבירה להם כי מדובר באדם תמים, מהנדס צעיר שהפר את זכויות הלקוח שלהם בתום לב ובלי כוונה, תוך שהוא מוכר מחדש משחק מחשב שהוא לא השתמש בו, דבר שרוב האנשים לא יחשיבו כהפרת זכויות יוצרים כי לא יבינו את הפעולה כ-כזו. היא אף צרפה את תמונתו במדים והסבירה על המלחמה המתנהלת בישראל.

לפניה למשרד עו"ד סגל-ארנולד לחצו כאן

הכתבה באדיבות zap משפטי

רגע המהפך

לאחר כמה שבועות של מתח, התקבלה הודעה מעורכי הדין משיקאגו שהם מוחקים את הגיימר כנתבע בתיק ולא מבקשים ממנו דבר - למרות שלמעשה הוא הפר הפרה מסוימת והיה צפוי לקבל מהם דרישה כספית כלשהי, גם אם לא בתחום המיליונים. הם הודיעו כי הם פוטרים את הבחור מהתביעה ומוחקים אותו כנתבע, ולא ידרשו ממנו דבר. זו הייתה הפתעה נהדרת עבור הגיימר הצעיר, שחשב כי מדובר בנס: "חבריי, עורכי הדין מארה"ב, חשבו שמדובר בהישג גדול ומשמעותי גם מבחינה משפטית וגם משום שחסכתי ללקוח שלי משאבים מרובים, נפשיים וחומריים, בהתעסקות בתביעה שהייתה לוקחת שנים והייתה עולה לו כסף רב, והכל כשאיני רשומה כעורכת דין בארה"ב", אמרה סגל ארנולד, והוסיפה: "נראה לי שהחוצפה שלי די הדהימה אותם".

מחפשים עו"ד העוסק בליטיגציה אזרחית מסחרית? פנו לעו"ד מיכל סגל ארנולד באתר, או בטלפון: 077-3169239

מה הטיפים שלך לגולשים שנתקלו במקרה דומה?

''חשוב להבין את ההשלכות. ההיגיון של זכויות היוצרים והקניין הרוחני אינו הגיון של אדם מהשורה. זה לא ידע רגיל ונורמאלי. חשוב מאד לקבל ייעוץ משפטי, גם בתחום הקניין הרוחני וגם בתחום המסחרי והחוזי. הרבה לקוחות שלי הם כאלה שהגיעו אלי אחרי שנכוו, משום שיצאו לשטח בכוונות טובות בלי להבין את ההשלכות של מה שהם עושים".

עורכת הדין מיכל סגל ארנולד, עוסקת בתחום הקניין הרוחני וזכויות היוצרים כבר יותר מ 15 שנה. לפני כן עסקה בתעשייה ובמסחר ועוד קודם התגוררה בארה"ב ברוב שנות התשעים. יש לה דוקטורט במדעי המדינה מאוניברסיטת פנסילבניה. בנוסף, היא מכירה היטב את הסגנון האמריקאי מתקופת לימודיה ועבודתה בארה"ב, בפילדלפיה ובמקומות אחרים.

בהגשת "כתב ההגנה" הבלתי פורמאלי הייתה לה חוצפה ישראלית עם אנגלית בסגנון אמריקאי וברמה משפטית גבוהה, לצד יצירתיות ללא גבולות. בהתנהלות שלה מול האמריקאים היא עשתה שימוש בכל הכלים העומדים לרשותה באופן שחסך זמן וכסף רב מאד ללקוח, והכל תוך ניהול אסטרטגיה משפטית ותוך ניהול סיכונים ביחד עם עו"ד אילת איזנמן כתר, ובשיתוף פעולה מקצועי שהוביל להצלחה גדולה עבור הלקוח.

בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully