וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה אסור לעשות וממה כדאי להיזהר? המדריך המלא למתגרשים

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 7.1.2024 / 14:08

בהליך גירושין כולם יכולים לעשות טעויות, אבל ישנן מספר נקודות קריטיות שחשוב להכיר ולדעת על מנת להפוך את ההליך לקל יותר. עו"ד מתן גור, ממשרד בר גור ושות', עם עצות הזהב

גישור גירושים. ShutterStock
"הליך גירושין יכול להפוך בקלות להליך 'מלוכלך' ארוך ומתיש"/ShutterStock

בין אם אתם בסכסוך ולא מפסיקים לריב או בין אם החלטתם להתגרש בטוב ולהישאר חברים עליכם לקרוא את הכתבה הבאה, וללמוד מטעויות שביצעו מאות אלפי אנשים לפניכם. אם אתם קוראים את הכתבה הזאת, ייתכן וגמלה בליבכם ההחלטה לפרק את החבילה ובהליך הגירושין כולם יכולים לעשות טעויות. לדברי עו"ד מתן גור, ממשרד בר גור ושות' המתמחה בדיני משפחה, ישנן מספר נקודות קריטיות שחשוב להכיר ולדעת על מנת להפוך את ההליך לקל ומיטבי עבורכם ובעיקר עבור ילדיכם.

"הליך גירושין", מסביר עו"ד גור, "יכול להפוך בקלות להליך 'מלוכלך' ארוך ומתיש, אך ישנם צעדים שיסייעו למתגרשים במיקסום החלק שאיתו יישארו ביום שאחרי". כמי שמייצג לקוחות רבים בהליכי גירושין, וכמי שצבר ניסיון וידע רבים בנושא, משתף עו"ד גור בטיפים ובעצות הזהב שיעזרו לכל מתגרש בהליך הפרידה.

ממה כדאי להיזהר?

ממה עלינו להיזהר במהלך שלב הפרידה והליך הגירושין? האם יש דברים שאנחנו יכולים לעשות על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר בעבורנו ובעבור ילדינו? התשובה היא בהחלט כן. לדברי עו"ד גור, ישנם מספר דברים שצריך לשים לב אליהם בפרט.

נושא אחד הוא זה של הקלטת שיחות. "קחו זאת בחשבון", מדגיש עו"ד גור. "לא פעם נתקלנו בהקלטות בין בני זוג עוד לפני עזיבת הבית ו/או פתיחת ההליך בבית המשפט - חשבו היטב לפני שאתם יוצאים בהצהרות בפני בן או בת זוגכם ואומרים דברים שאחר כך יכולים לשמש לרעתכם".

עו"ד גור מתייחס גם לפנייה של מי מבני הזוג לחוקר פרטי. "לצורך הגשת כתב התביעה או כתב ההגנה", הוא אומר, "אנו זקוקים לכמה שיותר מידע, מי שיש לו יותר 'אסים' בשרוול הוא יותר 'חזק'. אתם מרגישים שאולי עוקבים אחריכם? זה לא כזה מופרך".

גם מצלמות בבית או בכניסה לבית עשויים לשנות את כללי המשחק. לא פעם אנו שומעים על צילומי בן או בת הזוג בבניין, ברכב, או אפילו בתוך הבית. "דעו", מזהיר עו"ד גור, "כי צילומים כאלה יכולים לפעול לרעתכם במגוון נושאים במהלך הליך הגירושין".

ומה לגבי החברים המשותפים של בני הזוג? לדברי עו"ד גור מדובר במכשול שבהחלט צריך להיזהר בו. "לצערנו הרב ומניסיון", הוא ממשיך, "כאשר אתם מספרים סודות לחברים שמסביבכם הם לא תמיד נשארים נאמנים ושומרי סוד והם יכולים להעיד על דברים מסויימים לטובת בן או בת זוגכם. הקפידו לא לשתף את השכנים והחברים המשותפים במהלכים העתידיים שלכם, אנא שימרו על לשונכן/ם".

מחזיקים בנחלה חקלאית? הוגשה נגדכם תביעה על ידי רשות מקרקעי ישראל לתשלום דמי שימוש? פנו כאן או בטלפונים הבאים: 077-8052623, 050-4666432 למשרד עורכי הדין בר-גור ושות' המתמחה בנושא ומלווה עשרות בעלי נחלות

הכתבה באדיבות Zap משפטי

לאתר המשרד

לפנייה למשרד עו"ד בר גור בעמוד שלו ב-Zap משפטי

לעמוד הפייסבוק של משרד עו"ד בר-גור ושות'

לעמוד האינסטגרם של משרד עו"ד בר-גור ושות'

ואם במקרה שמת לב שפתאום בן או בת הזוג מבקשים חתימה לבנק ואומרים שמדובר בהליך פורמאלי, כדאי שתידלק אצלכם נורה אדומה. כך, גם אם ישנן משיכות רבות מחשבון הבנק או הוצאות חדשות ומפתיעות ויתכן כי מדובר בהברחת נכסים. "רוב הסיכויים", מסביר עו"ד גור, "שבן או בת הזוג שלכם מעבירים כסף ו/או מוכרים נכסים בלי ידיעתכם, היו עירניים, עקבו אחרי חשבונכם וביקשו לראות בדיוק על מה את חותמים".

כך, גם בנוגע למשיכות מקרן ההשתלמות ובפרט כשאין בין הצדדים הסכם ממון חתום. יש לשים לב לכך שבן או בת הזוג לא מושכים את קרן ההשלתמות ומעבירים אותה לחשבון פרטי אחר.

סוגיה נוספת אליה מתייחס עו"ד גור היא החשש מפני עזיבה של בן הזוג את ישראל עם או בלי הילדים. "במידה", מסביר עו"ד גור, "ולבן הזוג יש דרכון זר, משפחה בחו"ל או אפילו אם הוא מבקש לקחת את הילדים לטיול פתאומי בחו"ל, כל אלו יקשו מאוד על ההליך ויסרבלו אותו. אם יש ספק - אין ספק וניתן להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ כסעד דחוף ולמנוע את הוצאת הילדים מהארץ כמו גם את בן או בת הזוג ככל והם מסרבים בנתינת הגט ויש חשש כי יעלמו לחו"ל ואתם תישארו בפני שוקת שבורה".

חשוב לא פחות - מה לא לעשות?

עד כה דיברנו ממה עלינו להיזהר לקראת הליך הגירושין או במהלכו, אך כמובן שישנם דברים שבהחלט אסור לנו לעשות, והם כמובן, חשובים לא פחות.

ממה עוד מומלץ להימנע?

עו"ד גור: "לא להתקשר למשטרה סתם - מעבר לכך שאם יש ילדים זה יוצר אצלם טראומה, תלונת שווא גוררת אחריה פיצוי כספי, והכי גרוע זה שבתחנת המשטרה יתייחסו לתלונה בגדר 'זאב זאב'. מעבר לכך, וחשוב מאוד, לא לבצע ניכור הורי - הוא/היא עדיין האמא/אבא של הילדים שלכם, התייחסו אליהם בהתאם, כמה שהצד השני פגע בכם ואתן להוטים להחזיר לו, אין טעם שזה יקרה על חשבון הילדים דבר אשר ישפיע אך ורק על הילדים ויגרום להם לנזק נפשי רב!".

עצה אחרונה לסיום?

עו"ד גור: "הליך הגירושין מתחיל עוד לפני הגשת התביעה, שימרו על עצמכם והקלו עלינו ועל עצמכם על ידי כך שתשתמשו בכלים שציינו כאן. כל דבר קטן משפיע, לכל דבר יש חשיבות, אל תקלו ראש ותגידו לי זה לא יקרה, בן הזוג שלי בחיים לא יעשה כך ועוד משפטים שאנו שומעים במשרדנו. לייעוץ נוסף בכל נושא הגירושין פנו למשרדנו ונחשוב יחד על האסטרטגייה המיטבית עבורכם לצלוח את התקופה הזאת בשלום ובמינימום נזק".

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

משרד עו"ד בר, ז'בוטינסקי 9, בני ברק. 050-4666432

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • גירושים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully