וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלתם דירה בירושה? כך תמנעו מסכסוך משפחתי

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 8.1.2024 / 12:37

דירה בירושה יכולה לשנות את החיים עבור אנשים רבים, אך גם לגרום לבעיות משפטיות. איך מתמודדים איתן ומה אסור לעשות? שאלנו את עו"ד ונוטריון צהלה הלוי

בווידאו: עו"ד ונוטריון צהלה הלוי/עריכה: גלעד מן מנהיים

קבלת בית בירושה יכולה לשנות את החיים עבור לא מעט אנשים, אך גם לא מעט בעיות משפטיות עלולות לצוץ בעת ההליך. איך מתמודדים איתן ומה עושים במקרה של סכסוכים בתוך המשפחה? עו"ד צהלה הלוי הגיעה לאולפן וואלה! כדי להסביר בהרחבה.

אילו בעיות משפטיות עלולות לצוץ לאחר קבלת בית בירושה?

"קבלת בית בירושה היא מתנה, אבל לא פעם הבית מוענק בירושה לכמה אנשים ולא לאדם אחד. במקרים שלמוריש יש בית אחד, החוק מאפשר לקבל פטור מלא ממס שבח, כאשר מוכרים את אותו בית. מדובר במקרה פשוט. אבל מה קורה אם יש למוריש יותר מדירה אחת? במקרה שכזה הפטור הזה לא חל על כל הדירות שלו. מה שכן, בחוק יש פטורים אחרים שכדאי לנצל, כמו למשל אם האדם שקיבל דירה לא החזיק דירה לפני כן".

איך מתמודדים כאשר יש אי הסכמות בין היורשים?

"הרבה מאוד מהסכסוכים בבתי משפט לענייני משפחה קשורים בירושה. אנשים שוכחים שכסף זה לא הכול, אף אחד לא לוקח איתו לקבר כלום. משפחה לעומת זאת היא הדבר הכי יקר שיש. הדבר הראשון שיש לעשות הוא לדבר. להשתמש בשכל ולתקשר. אם זה לא הולך, מומלץ ללכת למגשר ולא לוותר. אין טעם להראות מי יותר חזק או ללכת למלחמות. אם הולכים למגשר טוב, במקרים רבים זה מציל משפחות".

טיפ שאת יכולה לתת למשפחה שמגיעה אלייך?

"אני מספרת להם שדם סמיך ממים ושהאושר לא טמון בכסף, כי כסף שמגיע בצורה של מלחמות הוא הרבה פעמים מקולל, כואב ופגוע. אחים יכולים לאהוב בעזרת תקשורת נכונה וויתורים".

מה עוד חשוב לדעת על הנושא? צפו בריאיון המלא בנגן שלמעלה.

זקוקים לעו"ד דין העוסקת בתחומי המשפט האזרחי השונים, כגון: נדל"ן, משפחה, ירושה ונזיקין, גישור בכל התחומים, תוך שימת דגש על קיצור וייעול התהליך? התקשרו לעו"ד צהלה הלוי, טל': 077-8046411

לפניה לעו"ד צהלה הלוי באמצעות אתר זאפ משפטי

הכתבה באדיבות ZAP משפטי

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • ירושה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully