וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' אבי מוזס כרמל מגלה את אמריקה לישראלים

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 3.3.2024 / 13:17

פרופ' כרמל נולד בישראל, בילה את ילדותו בפילדלפיה וכיום משלב בין העולמות. כמי שהפך למומחה לחוק האמריקאי הזר, הוא מסייע לישראלים המעוניינים לעבוד וללמוד בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות

פסל החירות משקיף על מנהטן, ארצות הברית. Frederick Millett, ShutterStock
הקשר ההדוק עם ארה"ב מביא רבים מהישראלים לנהל קשרים עסקיים או אקדמיים עם ארץ האפשרויות הבלתי נגמרות/ShutterStock, Frederick Millett

בעידן הגלובלי של היום, פה מצטמצמים עד נעלמים הגבולות בין המדינות, רבים מאיתנו מבקשים ללמוד ולעבוד מחוץ לישראל. הקשר ההדוק עם ארה"ב מביא רבים מהישראלים לנהל קשרים עסקיים או אקדמיים עם ארץ האפשרויות הבלתי נגמרות. אבל למרות שבימינו קל מאוד להתחבר לתרבות העסקית והתרבותית בארה"ב, עדיין, בכדי לעשות כן יש לפעול בהתאם לדין האמריקאי הזר. עלינו לקבל את האישורים הנדרשים לכך ולפעול בהתאם לחוק. פרופ' אבי מוזס כרמל, הוא מומחה לדין הזר האמריקאי והוא מסייע לישראלים רבים לעשות את הצעד הזה.

פרופ' כרמל נולד בישראל ואת שנות ילדותו ונערותו העביר בפילדלפיה ביחד עם הוריו. תחום הדין הזר הוא חלק בלתי נפרד מהתשוקה של פרופ' כרמל. "תמיד נמשכתי לתחום הזה", הוא אומר, "מאז ומתמיד הייתה לי חיבה לדיני חברות, להשקעות, זה תחום שתמיד היה חלק ממני". ואכן, פרופ' כרמל, בעל דוקטורט במשפטים ותואר שני במנהל עסקים, יש את ההבנה המעמיקה בתכנים שלרבים מאיתנו נשמעים דווקא כמו סינית.

"אצלנו במשרד", הוא מוסיף, "אנחנו מסייעים לישראלים בקבלת אשרות עבודה, למעשה בכל מה שקשור בחוק, אנחנו מתמחים בדין הזר האמריקאי. בין אם זה אומר הקמת חברות, השקעות, מס הכנסה אמריקאי, ביטוח לאומי, כל הנושאים האדמיניסטרטיביים האמריקאיים - אנחנו מטפלים בהם, גם בצוואות, ירושות, אפוטרופסות ועוד נושאים רבים. למעשה, מגיעים אלינו גם הליכים פליליים, אנשים שמצאו עצמם מסובכים עם החוק האמריקאי, שביצעו עבירה".

הייחודיות של פרופ' כרמל היא ברב תרבותיות שבו - הוא מצד אחד ישראלי לחלוטין ומצד שני אמריקאי מהשורה. "אני חי את שתי התרבויות הללו במקביל, אני גם וגם. החיבור הזה בא לידי ביטוי הן בתרבות, הן בדין ובמשפט וכמובן שבשפה - שתי השפות הן כמו שפת אם עבורי והמעבר בין אחת לשנייה הפך לגמרי לדבר אוטומטי".

לפנייה לפרופ' אבי מוזס כרמל באתר ZAP משפטי

הכתבה באדיבות ZAP משפטי

פרופ' מוזס כרמל. יח"צ,
פרופ' מוזס כרמל/יח"צ

מה מאפיין את הלקוחות שמגיעים אליך למשרד?

פרופ' כרמל: "הצורך בשירותיו של עורך דין המתמחה בדין האמריקאי הכרחי הן עבור אזרחים ישראלים בעלי עניין בארצות הברית, והן עבור תושבי חוץ אמריקאיים המחזיקים גם באזרחות ישראלית או פועלים בישראל במישורים השונים. אנחנו מספקים שירותים משפטיים בשתי הגזרות האלו. הייחודיות שלנו היא בתפר שבין המשפט הישראלי למשפט האמריקאי, הן ברמה הפדרלית והן ברמת המדינה הפרטנית בארה"ב".

משרדו של פרופ' כרמל עוסק, בין היתר בהיבטים משפטיים של דיני המיסוי, פלילים, מקרקעין, דיני משפחה, דיני נזיקין, משפט בינלאומי ומשפט מסחרי-אזרחי. "במקרים רבים", מוסיף פרופ' כרמל, "אנחנו משתפים פעולה עם משרדי עוה"ד ארה"ב ונעזרים בהם על מנת לשרטט את דרך הפעולה הנכונה בהתאם לצרכי הלקוח ומטרותיו".

מהי המורכבות בתחום זה של הדין הזר האמריקאי?

פרופ' כרמל: "הקשר בין ישראלי לארה"ב הוא בהחלט קשר ייחודי של חברות אמיצה בין שתי מדינות. מערכת יחסים של שיתוף פעולה עסקי, בטחוני, מדיני. כמובן שהקשר בין שתי המדינות מוביל לשיתופי פעולה של מסחר, השקעות וכן הלאה. אנחנו כבר מבינים שחשוב להמשיך ולחזק את הקשר החם בין שתי המדינות. לצד זאת, חשוב להבין כי מדובר בשתי מדינות שלכל אחת מערכת חוקים ומערכת משפט משלה, גם התרבות עצמה, כולל התרבות הארגונית, היא שונה בין ישראל לארצות הברית. אנחנו לא רוצים לקלקל את היחסים אלה להמשיך ולהדק אותם ולכן עלינו לדעת מצד אחד את מערכת החוקים של כל מדינה ומצד שני, להגדיל את שיתופי הפעולה, זו המורכבות, זו הייחודיות, זה הבסיס של העבודה שלנו ומה שאנחנו אוהבים לעשות".

פרופסור אבי מוזס כרמל עורך דין ומשפטן בעל ותק מעל שלושה עשורים. יש לו ניסיון כעורך דין, מגשר ובורר. הוא עמית מחקר בכיר במרכז של ניהול וישוב סכסוכים ששייך למערכת אוניברסיטאות של מדינת מרילנד בארה"ב. בעברו שימש כדיקן באוניברסיטת פיניקס והוא פרופסור לשיטות מחקר לניהול וישוב משברים וסכסוכים ומשפט עסקי. לפניה לפרופ' מוזס: 054-3962644

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • ארה"ב
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully