וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עברתם תאונת דרכים? זו הסיבה שכדאי לכם לפנות לעו"ד מהר ככל האפשר

בשיתוף zap משפטי

21.1.2024 / 14:24

תאונת דרכים יכולה להותיר פגיעה לא רק פיזית אלא גם נפשית, רגשית וכלכלית. חבלה קלה לכאורה עלולה להסתבך ולדרוש טיפול ארוך ויקר. עו"ד אבישג בן דוד-מור יוסף מסבירה מדוע היוועצות עם עורך דין היא פשוט חובה במקרה של תאונת דרכים

עו"ד אבישג בן דוד-מור יוסף. יח"צ,
עו"ד אבישג בן דוד-מור יוסף/יח"צ

תאונת דרכים זו חוויה לא פשוטה לכל הדעות, שעלולה להותיר פגיעות פיזיות ונפשיות רבות. לכן, מתוקף ביטוח החובה שלכם, אתם זכאים לפיצוי כספי לאחר תאונת דרכים, במקרה ונפגעתם כמובן. מהו הפיצוי לו אתם זכאים? זו שאלה אחרת, מורכבת יותר, שתלויה בייצוג שלכם מול חברת הביטוח. אם תחליטו לייצג את עצמכם, כנראה שהפיצוי יהיה נמוך משמעותית בהשוואה לייצוג של עורך דין.

עו"ד אבישג בן דוד מור יוסף, המתמחה בתחום, מסבירה כי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975, קובע אחריות מוחלטת של חברת הביטוח כלפי הנפגע, בין אם היה אשם באירוע ובין אם לאו. "תאונת דרכים מוגדרת בחוק כמאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי לצרכי תחבורה. החוק מפרט מה נחשב לשימוש ברכב, כמו נהיגה, חנייה יציאה מרכב ועוד. כל מה שלא נכלל בהגדרה הקבוע בחוק, לא יזכה בפיצוי", מסבירה עו"ד בן דוד מור יוסף.

מה לעשות לאחר פגיעה בתאונת דרכים?

ראשית, יש לפנות מיד לקבלת טיפול רפואי גם אם הפגיעה נראית קלה.

"חשוב להיבדק על ידי רופא תוך שבוע לכל המאוחר, כיוון שפגיעות כמו צליפת שוט יכולות להתגלות רק לאחר זמן , תיעוד רפואי לפגיעה תוך זמן סביר מרגע התאונה הוא חשוב", מדגישה עו"ד בן דוד מור יוסף. כמו כן, יש לדווח למשטרה על האירוע ולקבל אישור בכתב שאכן התרחשה תאונת דרכים.

לאחר מכן, חשוב לאסוף ולשמור היטב את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים לפגיעה, כולל צילומי רנטגן או הדמיות, מרשמים וכן קבלות על תרופות,טיפולים דו"חות מבתי חולים ומרפאות ועוד. כל אלה יסייעו רבות בהוכחת הנזק שנגרם בגין התאונה.

בשלב הבא מומלץ לפנות לחברת הביטוח של הרכב הפוגע אם מדובר בהולך רגל או נוסע שנפגע מהרכב או חברת הביטוח חובה של הרכב שנסעתם בו, באמצעות עורך דין.

לעו"ד אבישג בן דוד-מור יוסף באתר זאפ משפטי

הכתבה באדיבות זאת משפטי

מה היתרונות של פנייה בליווי משפטי?

"עורך הדין ינהל את התהליך מול חברת הביטוח באופן יעיל ומקצועי", מסבירה עו"ד בן דוד מור יוסף. "הוא ידאג להגשת מכתב דרישה מפורט עם כל המסמכים הרלוונטיים, וינהל משא ומתן על גובה הפיצוי, לחילופין יגיש תביעה בנדון כנגד חברת הביטוח . מניסיוני, לעתים קרובות הפיצוי הראשוני אותו מציעה חברת הביטוח הוא נמוך בהרבה מהנדרש וודאי אם פנית ללא ליווי של עורך דין".

עו"ד בן דוד מור יוסף מוסיפה כי לעיתים התהליך מול חברת הביטוח יכול להיות ארוך ומתיש: "כשפונים בעצמכם זה יכול לקחת חודשים עד קבלת תשובה ראשונית. עם עורך דין מנוסה, התהליך בדרך כלל יעיל ומהיר יותר".

יש לזכור כי בתביעות פיצויים על נזקי גוף בתאונות דרכים יש פרק זמן של עד 7 שנים ממועד האירוע להגשת התביעה טרם התיישנותה (למעט מספר חריגים בחוק). "לכן אין צורך למהר או להסכים לפיצוי נמוך רק כדי לסגור את התיק", אומרת עו"ד בן דוד מור יוסף. "כשיש תיעוד רפואי נכון ומלא , אפשר להוכיח את הנזק בבירור ולהגיע לפיצוי הוגן יותר".

בשורה התחתונה, אדם שנפגע בתאונת דרכים, בהחלט זכאי לפיצויים כספיים בגין נזקיו הפיזיים והנפשיים וכן הוצאותיו הכספיות , בין אם מדובר בתאונת דרכים לכאורה פשוטה וקלה ובין אם חלילה בתאונת דרכים קשה. החוק מחייב פיצוי הנפגע במקרה זה ורצוי ומומלץ לפנות לעורך דין בתחום כדי למצות את מלוא הפיצויים שמגיעים לך במקרה חלילה של תאונת דרכים.

עו"ד אבישג בן דוד-מור יוסף, הגדוד העברי 5, אשדוד. 052-6174315

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד.

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully