וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנאים והחוקים החדשים: מי זכאי לאזרחות רומנית?

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 11:49

אזרחות רומנית יכולה לפתוח דלתות רבות לישראלים בלא מעט מדינות בעולם. מי זכאי לה ואיך עובד ההליך? עו"ד דניאל הרשקו מסביר באולפן וואלה! צפו

בווידאו: עו"ד דניאל הרשקו באולפן וואלה!/עריכה: זיו שטיינר

אזרחות רומנית יכולה לפתוח דלתות רבות עבור ישראלים רבים שרוצים ללמוד או לגור במדינות שונות בעולם. מי זכאי לאזרחות רומנית ומה כולל ההליך? עו"ד דניאל הרשקו, מומחה להוצאת אזרחות רומנית, הגיע לאולפן וואלה! כדי לעשות סדר בנושא.

מי זכאי לאזרחות רומנית?

"בגדול, מי שנולד ברומניה והצאצאים שלו. אבל צריך להבדיל בין שתי קבוצות - הקבוצה הראשונה היא מי שנולד ברומניה והאזרחות שלו נשמרה. הוא רשום עדיין ברומניה כאזרח של המדינה. הקבוצה השנייה כוללת את מי שלא רשום כאזרח - אם כי הוא עלה בצורה לא חוקית או כי הכריחו אותו לוותר על האזרחות. מי שלא לקחו לו את האזרחות, אין שום מגבלה של דורות. כל הדורות זכאים לקבל אזרחות. לעומת זאת, מי שלקחו לו את האזרחות, ישנה מגבלה של דורות".

האם חובה לדעת את השפה הרומנית?

"לא, אין צורך לדעת את השפה. רק במקרה שאנחנו צאצאים של מי שלקחו את האזרחות, במסגרת ההליך, יש להישבע אמונים, שזה אומר שיש לקרוא משפט בדף ברומנית. היום אפילו לא מקפידים על זה, גם אם המשפט נאמר ברומנית עילגת".

אילו שינויים בחקיקה נערכו בעת האחרונה?

"ברומניה היו שורה של חוקים שהגיעו במטרה לייעל את ההליך הבירוקרטי, אבל זה עשה את ההיפך. בישראל, נכנסו לתחום הרבה אנשים שהם לאו דווקא אנשי מקצוע, אלא סוג של מתווכים. הם משלמים למישהו ברומניה ואין להם מושג מה קורה. עכשיו, כשזה נהיה מסובך יותר, זמני הטיפול התארכו וקיימת חוסר מקצועיות. אנשים מוצאים את עצמם מחכים חצי שנה ואפילו שנה ועדיין לא יודעים איפה הם עומדים. לכן, חשוב להזדרז ולהגיש את הבקשות בהקדם, ולפנות למישהו שיודע מה הוא עושה".

כמה מסובך לחדש דרכון רומני?

"זה לא מסובך, אבל צריך להחזיק במסמכים המקוריים, כמו תעודת לידה רומנית או תעודת נישואין במקרה של נישואים. חשוב להוציא את המסמכים ולחפש אותם היטב, כי ברגע שיש אותם זה לא מסובך בכלל - קובעים תור ומחדשים דרכון לעשר שנים".

לחצו כאן לפניה לעו"ד דניאל הרשקו

הכתבה באדיבות Zap משפטי

לאתר של עו"ד דניאל הרשקו ב-Zap משפטי

למידע נוסף אל תהססו לפנות למשרד עורכי דין ונוטריון רומני דניאל הרשקו.

טל: 03-5613156; נייד 0544-481100

לאתר>>

daniel@hpr-law.co.il

בשיתוף zap משפטי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully