וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה על תאונת נזק פח: כך תעשו את זה נכון

בשיתוף zap משפטי

31.1.2024 / 14:24

תאונת דרכים עם נזק פח בלבד, היא כמובן תאונה קלה יותר לעומת תאונות עם נפגעים בגוף. יחד עם זאת, תאונה כזו עלולה לעלות לנו כסף רב במקרים בהם אנו לא מבוטחים, או שאנחנו נחשבים לאשמים. אז כיצד נכון להתנהל בתביעה של תאונות נזק פח? עו"ד טל אור מארדכייב מסביר

טל אור מאדכייב. נתי חדד,
טל אור מאדכייב/נתי חדד
טל אור מאדכייב. נתי חדד,
טל אור מאדכייב/נתי חדד

רובנו חווינו תאונת דרכים בחיינו - בין תאונה קלה ללא נפגעים שהותירה נזק פח קל, ובין אם תאונה קשה יותר הכוללת נפגעים ונזקי פח קשים. לאחר אותה תאונה, אם אנחנו מבטוחים הגיוני שנפנה לחברת הביטוח שלנו שתסייע לנו לתבוע את הצד השני - במקרה שאנחנו לא אשמים כמובן. אך מה קורה במקרים בהם אנו לא מבוטחים, או אשמים בתאונה? האם מגיע לנו פיצוי כלשהו? עו"ד טל אור מארדכייב, המתמחה בתחום האזרחי, מסביר מה חשוב לעשות מיד לאחר תאונת דרכים הכוללת נזקי פח.

"ישנם מספר תרחישים אפשריים בכל תאונת דרכים הגורמת לנזקי פח - במקרה האידיאלי, שני הנהגים מבוטחים כראוי וניתן להגיש תביעה ישירות לחברת הביטוח הרלוונטית", מסביר עו"ד מארדכייב. "אולם, לעתים חברת הביטוח של אחד הצדדים מסרבת לשלם בטענה של היעדר אחריות ביטוחית. במצב זה יש לשכור עורך דין שייצג את התובע מול חברת הביטוח וינסה להוכיח את אחריותה, למשל באמצעות חוות דעת שמטילה אשמה על הנהג המבוטח או קובעת אחריות משותפת.

"המצב המורכב ביותר הוא כאשר אחד הצדדים אינו מבוטח כלל או שיש לו כיסוי חסר. לדוגמה, נהג צעיר שהשתמש ברכב הוריו ללא ביטוח מתאים. במקרה זה, הנהג הבלתי מבוטח חשוף לתביעה ישירה מצד הנפגע, ללא מעורבות חברת ביטוח. זוהי סיטואציה בעייתית מאוד עבור הנהג, שעלול למצוא עצמו חייב פיצויים בסכומים גבוהים מאוד. לכן, חשוב ביותר להיעזר בעורך דין שינסה לטעון לחלוקת אחריות או אף להעביר את מלוא האחריות לנהג המבוטח".

אילו צעדים חשוב לנקוט לאחר תאונת דרכים?

"יש לתעד היטב את האירוע וזירת התאונה באמצעות צילומים. שנית, יש לאסוף את כל פרטי המעורבים כולל מספרי רישוי וביטוח. שלישית, יש להגיש דיווח מפורט לחברת הביטוח. ולבסוף, אם יש קשיים עם הכרה באחריות, מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין בהקדם האפשרי".

עו"ד מארדכייב מזכיר שיש הבדלים משמעותיים בין תביעה המוגשת נגד חברת ביטוח לבין תביעה ישירה נגד הנהג המעורב. תביעה נגד חברת ביטוח בדרך כלל איטית ומסורבלת יותר, אך יש יתרון בכך שלחברת הביטוח יש משאבים לשלם פיצויים גבוהים. לעומת זאת, תביעה ישירה נגד נהג פרטי יכולה להיות מהירה יותר אך מחייבת הוכחה חד משמעית של אשם הנתבע.

ליצירת קשר ולפרטים נוספים פנו כאן או בטלפון - 072-3303349

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

איזה מסמכים חשוב לשמור לאחר תאונה?

"דו"ח משטרה, צילומים מהזירה, חוות דעת מומחה לגבי נסיבות התאונה, קבלות וחשבוניות על עלויות התיקון ואובדן רכוש, ואישורים רפואיים במקרה של פגיעה גופנית. הוא מוסיף שתהליך הטיפול בתביעה יכול להימשך בין חודשים ספורים לשנה, בהתאם למורכבות התיק ועמדת חברת הביטוח".

עו"ד מארדכייב מדגיש שבכל מקרה של תאונת דרכים כדאי להתייעץ עם עורך דין מנוסה בתחום.

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • בנייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully