וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אנס אחרון? חלון הזדמנויות חדש לקבלת אזרחות פורטוגלית נפתח

בשיתוף zap משפטי

4.2.2024 / 7:05

נשיא פורטוגל עיכב, ברגע האחרון, חקיקת בזק שעלולה למנוע הגשת בקשות חדשות לאזרחות פורטוגלית. אך כנראה שעוד לא נאמרה המילה האחרונה. האם חלון ההזדמנויות נסגר?

דרכון פורטוגלי. ShutterStock
ראוי לנצל את חלון ההזדמנויות שנוצר ולפעול במהירות/ShutterStock

לאחר אישור החוק בפרלמנט הפורטוגלי, הוא הונח לחתימת הנשיא. נשיא פורטוגל, מרסלו רבלו דה-סוזה, מומחה למשפט חוקתי בעצמו, לא היה מוכן לאשר את השינויים המחמירים בחוק האזרחות הנוגע למגורשי ספרד ופורטוגל (התקנות) בטרם יברר אם הם "עומדים בדרישות החוקה הפורטוגלית".

לכן, לפני כשבוע, הנשיא ביקש לקבל את חוות דעתו של בית המשפט לחוקה בפורטוגל לגבי הטענות בנוגע ל"אי החוקתיות" של חוק האזרחות החדש.

הנשיא התייחס בפנייתו לדרישות המכבידות בחוק והזכיר את מצב החטופים הישראלים בעזה, אשר עבור חלקם, שלילת הזכות הלגיטימית לאזרחות פורטוגלית היא גם שלילת הזכות לחיים! לא פחות!

ליצירת קשר עם עוה"ד יוני ידיד

הכתבה באדיבות אתר זאפ משפטי

בניגוד לנאמר בהודעות גורמים שונים, הנשיא לא הטיל וטו על החוק, אלא הביע את "התנגדותו וחששותיו" באופן מקצועי, כדי שפעולתו לא תשתמע ותתפרש כשימוש פוליטי במוסד הנשיאות. כך נבלמה באופן זמני חקיקת הבזק המכבידה שהובילה הממשלה הסוציאליסטית ונסללה הדרך לעריכת שינויים בנוסח החוק העתידי כך שסביר כי יהיה פחות קשוח ובמקביל גם יביא לביטול רטרואקטיבי של התקנות ההזויות.

לאחר מהלך הנשיא, ככל הנראה יקרו שני דברים:

• בקשות שהוגשו עד היום, כולל אלו שתוגשנה בימים הקרובים עד להחלטת בית המשפט החוקתי, יזכו ככל הנראה להגנה חוקתית והדרישות המחמירות לא תחולנה עליהן.
• כאשר הפרלמנט הפורטוגלי יעביר חוק חדש וסופי - מאותו הרגע ואילך עלולה להיחסם הדרך להגיש בקשות חדשות.

לכן, ראוי לנצל את חלון ההזדמנויות שנוצר ולפעול במהירות. אם קיים רצון להשיג את האזרחות הפורטוגלית, על המבקש לפעול במהירות, לטובתו ולטובת בני משפחתו, ולהגיש בקשה לאזרחות פורטוגלית טרם כניסת השינויים בחוק לתוקפם. כך הבקשה תקבל מעמד של בקשה הזוכה להגנה חוקתית, על פי המצב הקיים הנוכחי.

משרד עורכי דין ידיד. המרד 29, קומה 5, תל אביב. 077-7780042

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully