וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תחסכו המון כסף בגירושין: מדוע כדאי לכם ללכת דווקא על הליך גישור?

עליזה בן-יצחק (אבני) עו"ד , מגשרת ונוטריון, בשיתוף zap משפטי

14.2.2024 / 7:15

עליזה בן-יצחק (אבני) עו"ד , מגשרת ונוטריון עו"ד עליזה בן יצחק (אבני), פורטת את היתרונות הנפלאים הגלומים בהליך הגישור. ומדגישה כי חשוב לזכור שלכל בעיה ניתן למצוא פתרון. ומוסיפה: "בעיות נפתרות בצורה טובה ומועילה יותר ברוח טובה בגישור מאשר במלחמות"

גישור בגירושים. ShutterStock
העלויות המשפטיות של הליך הגישור זולות בהרבה מהגשת תביעה באחת מן הערכאות המשפטיות/ShutterStock

צדדים אשר אינם יכולים להגיע להסכמות כלשהן ביניהם ו/או אשר יצר הנקמנות מניע אותם, יקשה עליהם להגיע להליך של גישור או לצלוח את הליך הגישור ולסיימו בהצלחה. במקרה זה הצדדים יאלצו לשלם כספים רבים לכיסוי עלויות משפטיות והתוצאה אליה הם מייחלים לא בהכרח תהיה התוצאה הסופית לאחר ניהול הליך משפטי ארוך ומייגע.

העלויות המשפטיות של הליך הגישור זולות בהרבה מהגשת תביעה באחת מן הערכאות המשפטיות. ערך מוסף להליך הגישור הוא ערוץ תקשורת טוב ופתוח בין בני הזוג ושמירה על יחסים טובים ותקינים.

כדי להתחיל בהליך של גישור יש צורך בהסכמת הצדדים ללכת לגישור . לאחר ש- שהצדדים הסכימו ללכת להליך של גישור יש צורך לבחור את המגשר/ת שיהיה מוסכם על הצדדים. לעומת זאת, פניה לערכאות משפטיות נעשית בד"כ ע"י אחד מן הצדדים או שניהם כאשר האחד מקדים את השני.

צדדים למחלוקת ובני זוג בפרט אשר יש ביניהם ערוץ תקשורת טוב ומסוגלים ללבן יחד את הנקודות השנויות במחלוקת ולסכם את ההסכמות מומלץ להם לנסות למצות תחילה את הליך הגישור על מנת להגיע להסכם.

פנו לעו"ד עליזה בן יצחק (אבני) באמצעות אתר ZAP משפטי

הכתבה באדיבות ZAP משפטי

בנושאי מחלוקת בין קרובי משפחה בין אחים או בין הורים לילדים, ולא דווקא בין בני זוג, ניתן להגיע להסכמות טובות. בהליך של גישור יש למגשר היכולת והזמן לשמוע את הצדדים ולנסות לפתור את הבעיות אשר אינן דווקא משפטיות.

לעיתים עולות שאלות שנובעות מאמוציות מהעבר. במקרים אלו עבודת המגשר הינה על רקע משפחתי רגיש ביותר ודווקא במקרים אלו כדאי לכל הצדדים להגיע להסכמות בגישור על מנת להגיע לשלום בית.

אחת המחלוקות הקשות במשפחה עולות בנכסים משותפים אשר הצדדים ירשו. לעיתים עולות שאלות בנושא מי ינהל הנכס, האם למכור או להשכיר? והמאבק בין הצדדים בשיאו.גם אם אין מנוס מפירוק השיתוף בין הצדדים בנכס ע"י מכירה , ניתן לבצע המכירה בהסכמה לכל המרבה במחיר ממוכר מרצון לקונה מרצון ללא הגשת תביעה לבית המשפט. במקרה זה אומנם השותפות בנכס פורקה , אולם היא פורקה בהסכמה והצדדים חסכו בעלויות כספיות גבוהות.

כותבת המאמר הינה עוסקת בתחום המעמד האישי ובגישור. מידע זה אינו מהווה ייעוץ פרטי, ו/או תחליף לייעוץ עו"ד.

עליזה בן יצחק (אבני), סוקולוב 48, רמת השרון. 077-9971323. לאתר
liza_b@netvision.net.il

עליזה בן-יצחק (אבני) עו"ד , מגשרת ונוטריון, בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully