וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המומחה הישראלי לארה"ב עושה סדר: מה ההבדלים בין הוויזות?

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 25.2.2024 / 7:55

פרופ' אבי מוזס כרמל מומחה לחוק האמריקאי הזר, מסייע לישראלים המעוניינים לעבוד ולהשקיע בארה"ב, מסביר על ההבדלים בין ויזה E-1 לויזה E-2

רכיבה על אופניים, גשר הזהב, סן פרנסיסקו. ShutterStock
רכיבה על אופניים, גשר הזהב, סן פרנסיסקו/ShutterStock

ישראלים המעוניינים לעבוד ולהשקיע בארה"ב ומול גופים הפועלים במדינה חייבים בקבלת ויזה, כלומר אשרה לשהייה ולמסחר. שלא כמו ויזת תייר, מדובר בויזה המצריכה אישורים ועמידה בתנאים שונים. במשרדו של פרופ' אברהם מוזס כרמל, המתמחה בחוק האמריקאי הזר, מסייעים ומלווים ישראלים רבים בדרכם לעשות עסקים בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. "מי שמעוניין לעבוד, להשקיע ולקיים יחסים מסחריים באמריקה", אומר פרופ' אבי מוזס כרמל, "יכול בהחלט לעשות זאת. לצד זאת, חשוב שהדבר יעשה בצורה חוקית, בהתאם לכללים ולמשפט האמריקאי, גם בכדי שהפעילות העסקית תימשך וגם כדי לא חלילה לעבור עבירה פלילית".

מרבית הישראלים, כמובן, מודעים לעובדה כי עליהם לקבל ויזת תייר, אשרת שהייה, לארה"ב במידה וברצונם להגיע לביקור או לטיול במדינה. פרט לאגף התיירים, ישנם ישראלים שהם בעלי אזרחות אמריקאית ונהנים מתוקף כך באישור שהייה קבוע. בשנים האחרונות, כפי שכולנו זוכרים, שבה ועולים המגעים לביטול ויזת התייר עבור ישראלים המבקשים להגיע לארה"ב.

אולם פרט לוויזת התייר, ישנן אשרות שהייה שנקראות ויזות השקעה, המאפשרות לישראלים לעבוד ולסחור מול ארה"ב. הוויזות E-1 ו-E-2 הן אשרות זמניות שאינן למטרת הגירה. בניגוד לאשרות עבודה אחרות, זמינות הוויזה תלויה בהסכמים ספציפיים עליהם חתמה ארה"ב מול המדינה של מבקש האשרה, אחת מהן היא ישראל ועל כן שתיהן זמינות עבור לישראלים. "שימו לב", אומר פרופ' מוזס כרמל, "שבמידה ואיש עסקים או יזם מסוים מבקש לעבוד מול אמריקאים ולסחור מולם, הוא אינו יכול להשתמש בוויזת תייר. וויזת תייר אכן מאשרת לו להגיע לפגישות, לכנסים וכדומה, אך אוסרת עליו, למשל, למכור סחורות. זהו פרט שחשוב ביותר לזכור אותו, שכן, במידה ותפעלו ארה"ב באמצעות ויזה שאינה מותאמת לפעילות שלכם, היא תישלל. בכך תיפגעו בעצמכם, וכמובן בעסק שלכם".

מה ההבדל בין שתי הוויזות E-1 ו-E-2?

פרופ' מוזס כרמל: "אזרת E-1 מיועדת למי שכבר יש לו עסק שסוחר בצורה משמעותית מול ארה"ב. למשל, מי שיש לו מוצרים, שירותים או תוכנות מחשב וכדומה. בעל אשרה זו אינו צריך לפתוח חברה בארה"ב, והוא יכול להגיע למדינה במטרה לסחור ולמכור את שירותיו. לעומת זאת, אשרה E-2 מיועדת למי שרוצה לפתוח עסק בארה"ב, או לקנות עסק במדינה. לכן, כדי לקבל אשרה זו עליו להשקיע סכום כסף משמעותית, הסכום המינימלי הוא בדרך בגובה 100 אלף דולר. בניגוד לאשרה E-1 הוא לא חייב להיות כבר בעל עסק, אך צריך להוכיח שהעסק שלו יהיה בר קיימא".

"אם נתמקד לרגע בויזת E-1", מוסיף פרופ' מוזס כרמל, "הרי שהיא מספקת פתח ליזמים ולעסקים להרחיב את פעילותם הגלובלית תוך כדי חיזוק הקשרים המסחריים עם ארה"ב. היתרונות באשרה זו הם, בין השאר, בכך שמשך השהייה הוא גמיש, היא מוענקת לתקופה של עד שנתיים וניתנת לחידוש ללא הגבלה, כל עוד נמשכת הפעילות המסחרית. בנוסף, באמצעות אשרה זו, יכולים בני הזוג

והילדים הקטינים של מקבל הוויזה, לקבל גם הם אישור לשהות במדינה. מעבר לכך, בעלי אשרה זו, בניגוד לאשרה E-2, אינם מחויבים להעסיק עובדים אמריקאים, או להקים עסק בארה"ב".

לפנייה לפרופ' אבי מוזס כרמל באתר ZAP משפטי

הכתבה באדיבות ZAP משפטי

פרופ' מוזס כרמל. יח"צ,
פרופ' מוזס כרמל/יח"צ

יש יתרונות גם בוויזת E-2?

פרופ' מוזס כרמל: "ויזת E-2 מהווה מסלול ייחודי לאזרחי מדינות האמנה המעוניינים להיות מעורבים באופן פעיל בנוף העסקי של ארצות הברית. היא מיועדת לאנשים המעוניינים להשקיע סכום משמעותי של הון בעסק בארה"ב, ומציעה הזדמנות ליזמים ולמשקיעים לפתח ולנהל את המיזמים העסקיים שלהם על אדמת אמריקה. גם כן מוענקת האשרה לתקופה של עד שנתיים בהתחלה, וניתן להאריך את הוויזה ללא הגבלה בתוספות של שנתיים כל עוד העסק פועל. בנוסף, בני הזוג והילדים הרווקים מתחת לגיל 21 יכולים להצטרף לבעל האשרה".

לצד זאת, מדגיש פרופ' מוזס כרמל את האתגרים העומדים בפני מבקשי אשרות השקעה אלו. לדבריו, ארה"ב בהחלט מעוניינת בקיום קשרים ענפים עם ישראל, על הכלכלה ואנשי המסחר שבה. אולם, בהתאם לחוק וכמובן שבהתאם לדין האמריקאי. "למשל", מפרט פרופ' מוזס כרמל, "מי שמעוניין באשרות אלו חייב להוכיח רצינות ולעמוד בתנאים המאוד מסוימים שנקבעו בדין. בין היתר, להוכיח שאין כל כוונה להתיישב בארה"ב, אלא רק לנהל עסקי מסחר והשקעות. מעבר לכך, מבקש אשרת E-2, מי שבכוונתו להשקיע כספים משמעותיים, עליו להשקיע בצורה משמעותית ביחס לעלות הכוללת של רכישת העסק, ומעבר לכך, ההשקעה חייבת להיות בסיכון, כלומר חשופה להפסד חלקי או מלא במידה והעסק נכשל. בקשה לאשרה זו חייבת להציג תוכנית עסקית מפורטת בה יראה המבקש כיצד יהפוך המיזם לעסק בר קיימא. התוכנית חייבת לכלול תיאור העסק, לקוחות, מתחרים ואפילו אופק שיווקי. התוכנית גם כוללת את מספר העובדים הצפויים, כאשר המבקש מחויב בהעסקת אמריקאים בין העובדים".

קבלת אשרות השקעה, E-1 ו-E-2, מאפשרות לישראלים להגשים חלומות עסקיים ולנהל קשרים כלכליים ענפים באמריקה. זוהי הזדמנות פז ליזמים ומי שחולמים בגדול. לצד זאת, יש להדגיש כי מדובר בוויזות שלא ניתנות בנקל, ובקשתן טומנת בחובה אתגרים וידע מקצועי רב, הן מול הרשויות האמריקאיות והן מבחינת הדין האמריקאי הזר. "ההמלצה שלי", מסכם פרופ' מוזס כרמל, "היא לא להקל בכך ראש. זו כמובן הזדמנות יוצאת מן הכלל וכדאי לנצל אותה, בעיקר עבור מי שהדבר בוער בקרבו. אבל הקפידו על הכללים. הרשויות האמריקאיות אינן מקלות ראש במי שאינו פועל על פי הדין שלהן, ולהפך את יפעלו בתקיפות מול מי שלא יקפיד על הכללים. לכן, יש לקבל הכוונה והדרכה מסודרים ממי שבקיא בתחום זה".

פרופסור אבי מוזס כרמל עורך דין ומשפטן בעל ותק מעל שלושה עשורים, בעל ניסיון כעורך דין, מגשר ובורר. הוא עמית מחקר בכיר במרכז של ניהול וישוב סכסוכים ששייך למערכת אוניברסיטאות של מדינת מרילנד בארה"ב. בעל MBA בעסקים, ששימש בעברו כדיקן באוניברסיטת פיניקס ופרופסור לשיטות מחקר לניהול וישוב משברים וסכסוכים ומשפט עסקי. פרופסור אבי מוזס כרמל עורך דין ומשפטן בעל ותק מעל שלושה עשורים. יש לו ניסיון כעורך דין, מגשר ובורר. הוא עמית מחקר בכיר במרכז של ניהול וישוב סכסוכים ששייך למערכת אוניברסיטאות של מדינת מרילנד בארה"ב. בעברו שימש כדיקן באוניברסיטת פיניקס והוא פרופסור לשיטות מחר לניהול וישוב משברים וסכסוכים ומשפט עסקי.

לפניה לפרופ' מוזס: - 0543962644

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • ארה"ב
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully