וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת ולתמיד: איזה הליך כדאי יותר - הסדר חוב או חדלות פירעון?

בשיתוף zap משפטי

18.2.2024 / 13:50

באילו מקרים הסדר חוב הוא הפיתרון ומה לגבי נושא התשלום? עו"ד אסף ברבי הגיע לאולפן וואלה! כדי לעשות סדר בנושא

בווידאו: עו"ד אסף ברבי מסביר על חדלות פירעון/עריכה: גלעד מן מנהיים

האם יצא לכם לקבל טלפון מנציגת הבנק שהודיעה שתקרת האשראי שלכם נגמרה? הטילו עליכם הגבלות או עיקולים והחובות רק ממשיכים לגדול? אולי הפיתרון שלכם הוא הסדר חוב. עו"ד אסף ברבי, העוסק בחדלות פירעון בהוצאה לפועל, עושה סדר בנושא.

מהו הסדר חוב ובמה הוא שונה מהליך של חדלות פירעון?

"הסדר חוב הוא הליך רצוני. אין צורך לפנות להליך משפטי, אלא פועלים מול הנושה עצמו ומעבירים לו הצעה להסדר. חייבים רבים מודעים לכך שאם נפתח נגדם תיק הוצאה לפועל, קרן החוב יכולה להתחיל מסכום נמוך, וככל שעובר הזמן נצברות ריביות משמעותיות מאוד ולעתים החוב מכפיל ואף משלש את עצמו".

מה היתרונות הגדולים של הסדר חוב?

"כאשר פונים לנושה להסדר חוב, ניתן להפחית את החוב באופן דרמטי, בטח אם מדובר בתיק ישן. בנוסף, התשלום המיידי מאפשר את הסגירה כאן ועכשיו, מה שאי אפשר לעשות בהליך אחר".

נכון להגיד שהליך של הסדר חוב נוגע גם בעתידו של החייב?

"ברגע שהחייב סוגר את התיק בהסדר, הוא ממשיך בחייו ויכול לצאת לדרך חדשה, מה שיכול לקרות גם בהליך של חדלות פירעון, אך שם ההליך יהיה ארוך יותר ויקר יותר".

האם כדאי לגבש הסדר חוב של תשלום מיידי או שעדיף לפרוס את התשלום?

"תמיד עדיף תשלום מיידי, כי ההנחה תהיה גדולה יותר. בנוסף, התיק נסגר באותו רגע. העניין הוא שלא לכולם יש את האפשרות להעמיד תשלום מיידי. גם הפריסות במקרים רבים נוחות ומאפשרות לקבל הנחה".

עומדים בפני הליך חדלות פירעון? זקוקים לליווי משפטי מקצועי שיאפשר לכם לצאת לדרך חדשה? פנו כאן או בטלפון - 0539377802 לעו"ד אסף ברבי לייעוץ ראשוני בנושא

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

בשיתוף zap משפטי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully