וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה בתיקי ירושה וגירושין לא תמיד כדאי להיאבק עד הסוף?

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 4.3.2024 / 13:25

מאבקי ירושה וגירושין עלולים להימשך שנים ולגרור תסכול ועוגמת נפש גדולים, בפרט כאשר הם כוללים נכסים בחו"ל. עו"ד פז יצחקי וינברגר, מומחה למשפט בינלאומי, על התפר הדק שבין מאבק לפשרה בהסכמה

גישור גירושים. ShutterStock
ההתנהלות המשפטית בדיני משפחה מצריכה רגישות ועדינות ובעיקר את היכולת לדעת מתי כדאי להגיע להסכמות/ShutterStock

מאבקי גירושין וירושה עלולים להימשך זמן רב, לגרור קרבות מדממים בין הנוגעים בדבר, ולייצר תסכול רב. זאת, על אחת כמה וכמה כאשר אלה כוללים גם נכסים וכספים הנמצאים בחו"ל, מעבר לים. לעמדת עו"ד פז יצחקי וינברגר, מומחה למשפט בינלאומי, מלווה תיקים מורכבים הן בהיבטים של דיני משפחה, והן בהיבטים נוספים, ההתנהלות המשפטית בהליכים אלו, מצריכה רגישות ועדינות ובעיקר את היכולת לדעת מתי כדאי להגיע להסכמות.

לאחרונה הסתיים במשרדו של עו"ד יצחקי וינברגר תיק גירושין שנמשך מעל לעשור, בעיקר בשל ניסיונות של הגבר לעכב את סיום התיק, שכלל נכסים בחו"ל. עו"ד וינברגר קיבל עליו את הייצוג של האישה בהליך בשנת 2022 והוביל את עיקר נכסי התיק לכינוס נכסים ובכך הביא לפריצת דרך של ממש. ממש לאחרונה, כשהיא כבר נושקת לגיל 80, קיבלה האישה את חלקה ברכוש המשותף.

תיק זה מצטרף להליך נוסף שבו ייצג לאחרונה עו"ד יצחקי וינברגר, תיק שעסק בירושה ומורכבותו הרבה נבעה, בין היתר, בשל העובדה שכלל נכסים ברחבי העולם, נאמנויות ורישום נכסים בדרכים פתלתלות. במרכזו של ההליך קרב בין יורשים והתנגדות לצוואה שהותיר אחריו המנוח. במקרה זה הגיעו הצדדים להסכמה על ויתורים הדדיים לטובת יישוב הסכסוך.

"תיקי ירושה ותיקי גירושין הם תיקים סבוכים", אומר עו"ד יצחקי וינברגר. "מחד הם כוללים אמוציות וכעס בין אנשים שהם קרובי משפחה או בני זוג לשעבר, כלומר מי שפעם אהבו אלה את אלה, אך הגבול בין אהבה לשנאה ולרצון לנקמה הוא דק. אך בתיקים בהם ישנם נכסים הממוקמים מחוץ לישראל, המורכבות היא רבה יותר ובמקביל גם הצורך בעדינות וברגישות יתרה. נכסים, נאמנויות, רכוש וכסף המוחזקים מעבר לים מצריכים הבנה והעמקה בדין הזר, כלומר הדין הישראלי לא עומד כאן לבדו. כאשר כל המורכבות הזו מצטרפת למורכבות הכוללת של סכסוכים משפחתיים. אנחנו מוצאים אנשים ששקועים בהרבה מאוד אמוציות בגלל סכסוכים שהתקיימו שנים".

לפניה לעו"ד פז יצחקי וינברגר באתר ZAP משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

לאתר של עו"ד יצחקי וינברגר

זקוקים למומחה לדיני אבטחת מידע ולמשפט בינלאומי? צרו קשר עם עו"ד יצחקי וינברגר, בטלפון 054-5381733

אז מה עושים?

עו"ד יצחקי וינברגר: "אני חושב שהחוכמה היא להביא הסכסוך לסיום כמה שיותר מהר אבל תוך עמידה על זכויות ולהביא למצב של ויתורים הדדיים לטובת יישוב הסכסוך והתקדמות הלאה. עדיף לפתור דברים בהסכמה ולא להגיע למצב של 'ייקוב הדין את ההר', הגם שלפעמים אין מנוס כדי להגיע להסכמה המיוחלת שיהיה קודם לכן הליך משפטי, לפעמים ממושך, שמערב גם מומחיות, ומוביל את הצדדים להבין איפה הם חזקים ואיפה הם חלשים ו-'לקנות סיכון', להעדיף ודאות".

זה נשמע פשוט אבל איך זה קורה בפועל?

עו"ד יצחקי וינברגר: "פשוט זה לא. למשל בתיק הגירושין שבו ייצגתי הייתה מורכבות עצומה ברמה המשפטית, בהיבט של תחרות בין נושים, דרגות הנשייה ובכלל הליכי חדלות פירעון ואיך הם מתחברים להליך הגירושין. אבל דווקא במקרה זה אני יוכל לומר, שחלק מהפתרון של הסכסוך הזה היה בהחלפת הייצוג, ואז, סכסוך שנמשך מעל עשור, הסתיים בתוך שנתיים".

עו"ד פז יצחקי וינברגר. יח"צ,
עו"ד פז יצחקי וינברגר/יח"צ

לדברי עו"ד יצחקי וינברגר, לא פעם הדרך לקבל את התוצאה המיטבית הוא דווקא בהגעה לפשרה, להסכמות בין הצדדים. אך מדובר במהלך שמצריך מומחיות והיעזרות בייעוץ משפטי נכון ומתמחה. "יש יתרון רב", הוא מוסיף, "בחלק מהתיקים להפעיל בעלי מקצוע אובייקטיביים ומקצועיים כמו כונס נכסים או מנהל עיזבון, ובמיוחד כשיש ריבוי נכסים והון ובמיקומים שונים ברחבי העולם שחלים עליהם דינים שונים צריך גם מומחיות במשפט בינלאומי פרטי".

עו"ד פז יצחקי וינברגר, דרך מנחם בגין 74, בית מעיא, קומה 3 תל-אביב, 054-4697156 או 054-7335381

בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully