וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מה שקרה להורים גרושים רבים אחרי ה-7 באוקטובר

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 12.3.2024 / 14:21

איך נכון לנהל את זמני השהות בזמן מלחמה וכיצד פועלים כשאחד מבני הזוג מגויס למילואים? עו"ד ירדן שלומי העוסקת בדיני משפחה מסבירה בהרחבה

בווידאו: עו"ד ומגשרת ירדן שלומי, מומחית לדיני משפחה/עריכה: גלעד מן מנהיים

הורים גרושים נאלצים להתמודד עם מציאות חדשה מאז ה-7 באוקטובר. איך נכון להתמודד עם הסיטואציה בעת מלחמה ומה עושים כשמגויסים למילואים? עו"ד ירדן שלומי שעוסקת בדיני משפחה הגיעה לאולפן וואלה! כדי לעשות סדר בנושא.

מהם הקשיים העיקריים שאיתם מתמודדים הורים גרושים בזמני מלחמה?

"רוב המתח הוא סביב זמני שהות, גידול הילדים וכמובן המזונות. יש כל מיני סוגיות שאיתן בתי משפט ובתי דין נאלצו להתמודד בתקופה האחרונה. קמנו בוקר אחד למציאות שונה לחלוטין וצריך לחשוב מה עושים. לא מעט ישראלים נמצאים כיום במילואים, ובמקרים של הורים גרושים או פרודים, קורים כל מיני דברים שלא מאפשרים את ניהול אורח החיים התקין של ההורים והילדים בתקופה זו. בנוסף, יש לא מעט אנשים שנפגעים בעבודה. אנשים מפוטרים ומאבדים עסקים".

מה לגבי קשיים משפטיים?

"בתי משפט ובתי דין מתחשבים ומבינים שצו 8 מחייב את האדם להגיע למילואים. אני קוראת מכאן להורים לעזוב את עניין הערכאות השיפוטיות. מה שקורה היום לא קרה מעולם. אלו שינויים זמניים וכולנו צריכים להתגייס ולהיות מאוחדים. הנסיבות השתנו וצריך לזכור את זה. בגלל שמדובר בשינוי זמני, בתי משפט לא סוטים מפסקי דין שניתנו לפני ה-7 באוקטובר".

הורים רבים ליד ילדה. ShutterStock
"צריך לראות איך כולם מתגייסים ואיפה שאפשר להקל"/ShutterStock

איך מקיימים זמני שהות כאשר אחד מההורים מפונה?

"בית משפט לענייני משפחה במחוז דרום עסק בשאלה זו, בעקבות משפחה שהחלה הליך גירושין רגע לפני ה-7 באוקטובר. היו שם מספר סוגיות. ראשית, לאן מתפנים? וכאן בית המשפט נאלץ להכריע. בסופו של יום, בית המשפט קבע שהיקיימו זמני שהות גם אם מפונים ועליהם להיות מפונים לאותו עיר".

איך את ממליצה להתנהל?

"אני פונה להורים - תתחשבו. המצב הוא לא מצב אידיאלי. גם אחרי שהתקופה הזו תסתיים תצטרכו לגדל את הילדים ביחד. לא חכם לעשות עכשיו שרירים, בטח כשהמצב כל כך קשה. צריך לראות איך כולם מתגייסים ואיפה שאפשר להקל".

לחצו כאן לפניה לעו"ד ירדן שלומי

הכתבה באדיבות ZAP משפטי

לאתר של עו"ד ירדן שלומי

למידע נוסף אל תהססו לפנות לירדן שלומי - עו"ד ומגשרת.

טל: 072-3255685

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • גירושין
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully