וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד מסביר: כך תשיגו את הפיצוי המקסימלי אחרי תאונת דרכים

בשיתוף zap משפטי

24.3.2024 / 9:45

לצערנו, תאונות דרכים הן חלק בלתי נפרד מחיינו. מעבר לטראומה הרגשית וההוצאות הכרוכות בתאונה הכוללת נזקים, לפגיעות גופניות עלולות להיות השלכות ארוכות. אז איך תקבלו את הפיצוי המגיע לכם? עו"ד לימור בר פרץ, שותפה במשרד עורכי הדין המוביל, חזוט-בר זבינצקי מסבירה

תאונת דרכים - צילום אילוסטרציה. ShutterStock
"לאחר תאונה, חשוב ללכת מיד להיבדק ולקבל טיפול רפואי ראשוני"/ShutterStock

תאונת דרכים היא אחד האירועים הטראומתיים והמפחידים ביותר שיכולים לקרות לנו. במקרים של תאונות קשות, החיים עלולים להשתנות לחלוטין - בשל פגיעות גופניות קשות, חרדות נפשיות ועוד. למרות הכאב והסבל הרבים, רבים מנפגעי התאונות לא מודעים לזכויות המשפטיות המגיעות להם ולפיצויים שמגיעים להם. עו"ד לימור בר פרץ, ממשרד עוה"ד חזוט-בר זבינצקי, מומחית בתחום תביעות נזקי גוף ותאונות דרכים, מסבירה כי יש להתייחס לתאונה בכובד ראש ולנקוט בצעדים מידיים לשמירת זכויות הנפגע. "חשוב לפעול במהירות ולתעד את כל הפרטים החיוניים".

מה חשוב לעשות מיד לאחר תאונת הדרכים?

לגשת להיבדק

עו"ד בר פרץ מסבירה: "לאחר תאונה, חשוב ללכת מיד להיבדק ולקבל טיפול רפואי ראשוני, גם אם מדובר לכאורה בפגיעה קלה. "לפעמים בגלל האדרנלין וסערת הרגשות לאחר התאונה, יש תחושה שהכל בסדר אבל הכאבים מגיעים במועד מאוחר יותר", מסבירה עו"ד בר פרץ. טיפול רפואי מוקדם יתעד את הפגיעות בסמוך לאירוע ויקל על הקשר בין התאונה לפגיעות בהמשך הדרך".

החלפת פרטים

"בזירת התאונה חשוב לקחת פרטים מלאים ומדויקים של הנהג האחר, כמו כן, יש לתעד את פרטי כלי הרכב ופרטי חברת הביטוח. במקרה של תאונה קשה בה מעורבת המשטרה, ניתן לקבל את הפרטים גם ממנה במועד מאוחר יותר. כל התיעוד הזה חיוני להתנהלות מול חברות הביטוח בהמשך".

פנייה מידית לייעוץ משפטי מקצועי

"כמה שיותר מהר אחרי התאונה צריך לפנות לעורך דין מתחום תאונות הדרכים", ממליצה עו"ד בר פרץ. "לא מתנהלים מול חברת הביטוח בלי ייצוג משפטי, כי בדרך כלל הם מנסים לסגור את התיק תוך זמן קצר וללא פיצוי הולם". עורך דין מנוסה ילווה אתכם לאורך כל התהליך - הוא יעניק לכם את כל המידע הרלוונטי אודות הבדיקות והמסמכים הנדרשים שאתם צריכים להשיג, ינהל בשמכם את כל המגעים מול חברת הביטוח, ויעמוד על זכויותיכם המלאות.

פנו לעו"ד לימור בר באמצעות ZAP משפטי

הכתבה באדיבות ZAP משפטי

עו"ד בר פרץ מדגישה כי במקרים רבים יש חשיבות לסיווג התאונה באופן הנכון - אם היא גם תאונת עבודה למשל, יש למצות זכויות מול הביטוח הלאומי בנוסף לתביעה הביטוחית. המומחיות של עורך הדין יכולה להשפיע באופן משמעותי על הפיצוי הסופי".

בנוסף, חשוב לזכור, אומרת עו"ד בר פרץ, כי בתביעות נזקי גוף, בניגוד לתביעות נזקי רכב, אין שאלה של "אשם" או "לא אשם", ולכן כל נפגע זכאי לקבל פיצוי מלא על נזק גוף שנגרם לו, גם אם היה אשם בתאונה, למשל נהיגה תחת השפעה של אלכוהול או תוך כדי ביצוע עבירת תנועה וזאת כמובן בהתחשב שלנהג יש רישיון נהיגה ורישיון רכב בתוקף. ישנם שני חריגים בהם לא יהיה כיסוי ביטוחי והם נהיגה תחת השפעת סמים, לרבות קנאביס ותאונה מכוונת. במקרים אלה לא יהיה כיסוי ביטוחי לנפגע.

איך מתבצע תהליך התביעה?

"כעבור כשנה בממוצע, צפוי שתמונת הפגיעה וההשלכות ארוכות הטווח יהיו ברורים. רק אז עורך הדין יגיש תביעה לחברת הביטוח לקבלת פיצוי. הפיצוי עצמו נקבע לפי נוסחאות מחושבות ובהתבסס על חוות דעת רפואיות ושיקומיות מקצועיות של מומחים שונים - פסיכיאטרים, אורטופדים, פיזיותרפיסטים ועוד. עלויות רפואיות צפויות, ימי עבודה שאבדו, כאב וסבל והגבלות תפקודיות ארוכות טווח הם רק חלק מהפרמטרים הקריטיים שייכללו בחישוב הפיצוי.

לאחר הגשת התביעה, חברת הביטוח תוכל להציע הצעת פשרה לסגירת התיק ובמקרים בהם חברת הביטוח לא תתפשר התיק ינוהל בבית המשפט, שישמע את הצדדים עם הוכחותיהם ויפסוק בתיק. תהליכים משפטיים כאלה עלולים להתארך על פני חודשים ושנים, אך בתיקי נזקי גוף גדולים, ההשקעה כדאית ללא ספק.

"מרבית הנפגעים לא באמת מודעים לזכויות המגיעות להם", אומרת עו"ד בר פרץ. "הם חושבים שאם היו אשמים בתאונה הם לא יקבלו פיצוי, או שמגיע להם רק פיצוי זעום על הטיפולים הרפואיים. אבל כשמדובר בפגיעה גופנית שהותירה השלכות ממשיות, מדובר בסכומי פיצוי גדולים הרבה יותר לכיסוי נזקים נפשיים, כלכליים ותפקודיים - על כל אלה יש זכות לקבל פיצוי ראוי בתיק מנוהל כראוי".

עו"ד בר פרץ ממליצה להמנע לחלוטין מניסיונות לנהל מו"מ עם חברת הביטוח ללא ייעוץ משפטי. "חברות הביטוח הן ארגונים גדולים שמטרתם המרכזית היא לצמצם הוצאות. בלי ייעוץ מקצועי, קל מאוד ליפול בפח ולסגור תיק בהסדר גרוע שלא נותן כיסוי הולם. במקרה של פגיעה גופנית, יש להבטיח טיפול הוגן וראוי".

בשורה התחתונה, המפתח להבטחת זכויות הנפגע בתאונת דרכים טמון בשרשרת של צעדים מתוזמנים ומקצועיים החל מזירת האירוע ועד לפסיקה המשפטית. איסוף ראיות בזירה, תיעוד רפואי מקיף ובעיקר ייצוג משפטי עוד בשלבים המוקדמים, יבטיחו טיפול יסודי והוגן מול חברת הביטוח. "התאונה היא אירוע טראומטי וקשה, אבל ניהול התיק המשפטי באופן נכון יכול לפצות על הנזק", מסכמת עו"ד בר פרץ. "זה מרגיע קצת לדעת שמגיע לך פיצוי ראוי על כל מה שעברת, וזו החשיבות שלנו כעורכי דין בתחום הזה".

משרד עורכי דין חזוט-בר-זבינצקי, שד' ירושלים 18, אשדוד. 077-2314588

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully