וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלנו מומחית: האם כדאי לרכוש דירה בתקופת מלחמה?

בשיתוף zap משפטי

2.4.2024 / 14:24

מה חשוב לדעת על עסקאות נדל"ן בתקופה זו ולמי יכולה להתאים עסקת בק טו בק? עו"ד ונוטריון קרן כץ, שמתמחה בדיני מקרקעין ועסקאות נדל"ן, עם התשובות

בווידאו: עו"ד ונוטריון קרן כץ באולפן וואלה!/עריכה: גלעד מן מנהיים

מאז ה-7 באוקטובר תחומים רבים בישראל הפכו למורכבים יותר וביניהם גם תחום הנדל"ן, זאת בעיקר בשל חוסר הוודאות מאז אותה שבת שחורה. אז מה בכל זאת חשוב לדעת לפני שמבצעים נדל'ן בתקופה זו, מהי עסקת בק טו בק ומה חשוב לדעת על עסקת שרשרת? עו"ד ונוטריון קרן כץ, שמתמחה בדיני מקרקעין ועסקאות נדל"ן, מסבירה על הנושא בהרחבה באולפן וואלה!

איך כדאי להתנהל בשוק הנדל"ן בתקופה זו?

"שוק הנדל"ן עובר תנודות רבות בשנים האחרונות. זה החל בתקופת הקורונה שאז הייתה עליית מחירים מטורפת. גם עכשיו, אחרי השבת השחורה, אנחנו רואים תנודות. תחילה הייתה עצירה מוחלטת בשוק, אבל עכשיו, כמה חודשים אחרי, אנחנו רואים את ההתאוששות. שוק הנדל"ן תמיד חוזר לעצמו; הוא מניע את הגלגל כי אנשים צריכים נכס, ולא משנה מה קורה במדינה".

מהי עסקת בק טו בק?

"אם אדם רוצה למכור את הנכס שלו ובמקביל למכור נכס. זו עסקה מורכבת שתלויה בגורמים רבים. יש לבצע את ההתאמות בין המכירה לקנייה ועסקה זו צריכה להיות בליווי אנשי מקצוע שמבינים את הנושא. כל טעות בעסקה זו יכולה לעלות ביוקר ולגרום לעסקה לצאת או לצאת לדרך".

מהי עסקת שרשרת ומדוע היא מאתגרת במיוחד?

"מדובר בעסקה שמורכבת מכמה אנשים, ואוי ואבוי אם אחת החוליות בשרשרת הולכת לאיבוד בדרך. אדם קונה נכס מאדם שקונה נכס מאחר, שקונה גם הוא נכס מאדם אחר. עסקה זו מצריכה שיתוף פעולה בין עורכי הדין בעיקר כדי שהכול ילך כשורה".

לאתר של עו"ד קרן כץ

לעמוד של עו"ד קרן כץ ב-ZAP משפטי

באדיבות ZAP משפטי

איך אפשר לצמצם את הקשיים בעסקת נדל"ן?

"בטרם קניית או מכירת דירה, צריך לעשות את הבדיקות הרלוונטיות. לבדוק משכנתאות, להתייעץ עם יועצים ולבדוק כמובן את הנכס עצמו - שאין שעבוד או עיקול ולא מדובר במבנה מסוכן. יש מקרים שבהם אנחנו ממליצים לעשות גם שמאות מוקדמת ולעתים בדק בית, אם יש חשש לרטיבות או נזקים אחרים שיכולים לעלות בעתיד מאות אלפי שקלים".

עד כמה חשוב להתייעץ עם איש מקצוע?

"חשוב מאוד להתייעץ עם אנשי מקצוע נכונים. אני מכירה לא אחת אנשים שנכנסים לעסקה עם עורך דין מתחום אחר, שאולי עשה לו מחיר טוב, אבל עלול לגרום לנזק. לכן, חשוב מאוד להיוועץ עם אנשי מקצוע שמכירים את תחום הנדל"ן, שהוא תחום לא צפוי שמשתנה כל הזמן".

יש לך טיפים מועילים לאנשים שנמצאים בעיצומה של עסקת נדל"ן?

"כמו שאמרתי, לבדוק היטב. שנית, חשוב לא לקפוץ מעל הפופיק ולבדוק היטב את הסכום שיש לכם. אני אף ממליצה לא לחכות על הגדר ואם יש הזדמנות טובה, לקפוץ עליה".

זקוקים לעו"ד המתמחה בנדל"ן? פנו לעו"ד קרן כץ, טל': 054-9508980

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully