וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסכם הזה יכול להפוך את הליך הגירושים לפשוט הרבה יותר

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 2.4.2024 / 13:59

להסכם גירושים יתרונות רבים לעומת הליך משפטי. מה אמור לכלול הסכם שכזה והאם שני בני הזוג יכולים להיעזר באותו עורך דין? עו"ד סיגל אסייג, שעוסקת בדיני משפחה, מסבירה

בווידאו: עו"ד סיגל אסייג באולפן וואלה!/עריכה: גלעד מן מנהיים

הליך גירושים לא תמיד חייב להיות טראומתי. להיפך, לעתים אפילו אפשר להיפרד בצורה נעימה שיכולה רק לתרום לבני הזוג. עו"ד סיגל אסייג, שעוסקת בדיני משפחה, הגיעה לאולפן וואלה! כדי להסביר.

מה היתרונות של הליך גירושים מוסכם?

"ההחלטה להתגרש היא החלטה הרת גורל עבור בני הזוג, לה יש השלכות על הילדים וכל המשפחה. לדעתי, להסכמי גירושים יש יתרונות רבים בניגוד להליכים משפטיים שמתנהלים בערכאות שיפוטיות שונות. היתרון המשמעותי ביותר הוא הזמן, שבו מתנהל הליך של הסכם גירושים. הוא בדרך כלל קצר יותר מהליכים שמתנהלים בבית משפט ויכולים להימשך כמה שנים טובות".

מה אמור להיכלל בהסכם שכזה?

"הסכם גירושים צריך להיות יסודי ומקצועי. הוא צריך להיות בשפה פשוטה מאוד וברורה לצדדים, כי הם אלו שהולכים להוציא אותו הלכה למעשה. הוא צריך לגעת בכל הסוגיות האפשריות שקשורות בבני הזוג, ילדיהם ואורח החיים שהולך להתקיים יום לאחר הגירושים".

הכתבה באדיבות ZAP משפטי

לפניה לעו"ד אסייג באמצעות אתר ZAP משפטי

גישור גירושים. ShutterStock
"אף אחד מהצדדים לא יוצא מנצח ואף אחד לא יוצא מפסיד"/ShutterStock

איך אפשר להבטיח שהסכם גירושים יהיה הוגן כלפי שני בני הזוג?

"נקודת המוצא שבני זוג צריכים להבין כשהם מגיעים לנהל משא ומתן בעניין של הסכם גירושים הוא שהסכם זה הוא סוג של הסכם פשרה. אף אחד מהצדדים לא יוצא מנצח ואף אחד לא יוצא מפסיד. כדי שהאינטרסים של כל אחד מהצדדים באמת יעוגנו, אני ממליצה לפנות לעורך דין אחד שידאג לאינטרסים של שני הצדדים. אם הם חוששים לקחת עורך דין אחד, ניתן לקחת עורך דין בנפרד כמובן".

אילו גורמים עלולים להוביל לסכסוכים בהסכמי גירושים?

"לא פעם אני נתקלת במקרים שבהם גם אם הצדדים רוצים להגיע להסכמות, יש גורמים שמונעים מהם להתקדם בהליך. בעיקר רואים התבצרות של הצדדים בכל מיני עמדות או עקרונות שונים. אלו יכולים לעכב את ההתקדמות בהליך".

עו"ד סיגל אסייג. דיני משפחה וירושה, אשדוד. 052-6333607

בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully