וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבעה את בעלה - וקיבלה מניות בשווי 700 אלף שקל

בשיתוף zap משפטי

3.4.2024 / 13:31

בפסק דין חשוב של ביהמ"ש למשפחה, התקבלה תביעתה של אישה, המיוצגת על ידי עו"ד ראובן מלאך ועדן פרץ, לקבל מחצית משווי מניות אגד של בעלה בשווי של כ-700 אלף שקל

עורכי דין עוסקים בתביעה. ShutterStock
בפסק הדין קיבל השופט את טענות האישה/ShutterStock

פסק דין חשוב ומוצלח לעו"ד ראובן מלאך ועו"ד עדן פרץ, במסגרתו בית המשפט לענייני משפחה חייב חבר אגד להעביר לגרושתו כ-700,000 שקל עבור מניית אגד אשר רכשו יחדיו בתקופת הנישואין. בכך קיבל בית המשפט את תביעתה של האישה, המיוצגת על ידי עוה"ד מלאך ופרץ.

אף שהדרך לא הייתה קלה, ובמהלכה נאלצה האישה, באמצעות באי כוחה, לעבור דרך בית המשפט המחוזי, שהחזיר את התיק לבית המשפט לענייני משפחה, נקבע לבסוף כי עמדתה של האישה דינה להתקבל.

מדובר בסוגיה שהביאה לתוצאה תקדימית ובמרכזה מה דינן של מניות אגד שנרכשו על ידי עובד, במהלך נישואיו ובטרם הפיכתה של אגד לחברה? המשמעות של הסוגייה הזו היא כמובן כלכלית, מאחר ועם מועד הפיכתה של אגד לחברה קיבלו מחזיקי המניות דיבידנדים במאות ואף מיליוני שקלים. מה עוד, שגם במקרה בו בעתיד תימכר החברה לגורמים אחרים, צפויים מחזיקי המניות ליהנות מרווחים נוספים.

אם כך, האם לאישה שבעלה הוא בעל מניות אגד, זכות בכספים הללו גם לאחר הגירושין? כך טענו עוה"ד מלאך ופרץ ועמדתם התקבלה. על פי תביעת האישה שאותה הם מייצגים, היא ובן זוגה היו נשואים החל משנת 2004 ולהם 4 ילדים. עת היו נשואים וניהלו משק בית משותף, קנו בכספי החתונה ובהלוואה שנטלו את חברותו של האיש באגד תמורת 450 אלף שקל, אשר שימש לכך שיקבל האיש את חברותו ובעלותו במנייה באגד. "על כן", טענו עוה"ד מלאך ופרץ, "הצדדים רכשו יחדיו במאמץ משותף את מניית אגד ו/או את כניסת האיש כחבר אגד על כל הזכויות המשתמעות מכך".

עוה"ד ציינו עוד, כי המשמעות של נטילת ההלוואה לצורך רכישת המניות, הובילה לכך שבמשך כעשור הם לא יכלו לקנות בית ולכן התגוררו בשכירות. לכן, נטען, לאישה מגיע חלק שווה בערך המניות.

לאתר של עו"ד ראובן מלאך

לפניה לעו"ד ראובן מלאך באמצעות ZAP משפטי

הכתבה באדיבות ZAP משפטי

אף שהגבר לא טען כי לאישה לא מגיעות זכויות מהרכוש שצבר במהלך חייהם המשותפים, הוא סבר כי הרווחים מהם נהנה לאחר שכבר חילקו את הרכוש המשותף, ואיזנו את משאביהם, ולכן, היא אינה זכאית לתמורה נוספת מעבר לזו שכבר נקבעה.

אולם, על כך טענו עוה"ד מלאך ופרץ, כי נושא הפיכת אגד לחברה היה ידוע, והצדדים אף שוחחו על כך ביניהם בטרם פרץ ביניהם הסכסוך. ואולם, לאחר פרוץ הסכסוך החל האיש "לתכנן מהלכיו הכלכליים ולמדר את האישה". בסופו של דבר, גם האקטואר שמונה על ידי בית המשפט לאזן את משאביהם לא נחשף למלוא החומרים הנוגעים להפיכת אגד לחברה כמו גם למכירתה, דבר שהוביל תחילה את ביהמ"ש למשפחה לפסוק לאישה סכום כספי נמוך בעשרות מונים מזה המגיע לה.

אך לאחר בקש רשות ערעור על החלטת ביניים לביהמ"ש המחוזי חזר התיק לבית המשפט לענייני משפחה למען זה יורה לאגד למסור נתונים לתיק ביהמ"ש. במהלך הדיונים התקבל מידע מאגד, כאשר היועצת המשפטית של החברה הגיעה אף היא לתת עדות לאירועים שהתרחשו בחברה.

השופט ניר זיתוני, מבית המשפט לענייני משפחה בקריות, פסק בימים האחרונים כי דין התביעה להתקבל. "במסגרת פסק הדין הקודם", כתב השופט, "קבעתי כי האישה זכאית לקבל מחצית מהכספים שהתקבלו בגין פדיון מניית אגד. המחלוקת הייתה מה הם אותם סכומים שאמור היה לקבל האיש. בשלב זה ולאחר שהומצאו מסמכים עדכניים המלמדים כי יתרת התמורה בגין הפדיון שולמה במלואה, אזי על האיש להעביר לאישה את חלקה מיתרת הכספים שהתקבלו".

השופט ציין כי לא מצא טענות כנגד אי זכאותה של האישה לקבל את חלקה. "נהפוך הוא", הוסיף, "האיש אישר את זכאותה של האישה לסך זה... הוא חולק על אופן ביצוע האיזון ומועד התשלום...".

בפסק הדין מקבל השופט את טענות האישה, ומוסיף כי "לאחר שהוצגה בפני היסטוריית הקצאת המניה ובשים לב כי הוכח בפני כי הכספים ששולמו לאיש בסך של כמיליון שקלים הינן בגין מכירות אותן 60% שמקורן הוא בזכות ונכס בר איזון שנרכש במהלך חיים המשותפים אזי הגעתי למסקנה כי יש מקום לקבל טענות האישה. מכאן, חלקה של האישה עומד על 610 אלף שקל". אך לא רק כספים שכבר התקבלו תקבל האישה, אלא פסק הדין קובע כי צפויים לה עוד כספים עתידיים ממכירת 40% מהמניות הנוספות, בשווי של מחצית מהסכום שיתקבל.

באשר לכספים עתידיים, נוכח האמור לעיל ולאור מהות וטיב הכספים האמורים להיות משולמים לאיש, אזי האישה תהיה זכאית לקבל מחצית מהסכומים האמורים להתקבל בגין 40 אחוז מהמניות.

בשולי הדברים נעדכן כי בית המשפט אף חייב את האיש הוצאות האישה בסך של 15,000 שקלים.

עו"ד ראובן מלאך. שי עגנון 6, נהריה. 073-7760100

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • גירושים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully