וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעתם בתאונה? אלו הקריטריונים שיקבעו כמה כסף מגיע לכם

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 11:43

מה חשוב לעשות אם נפגעים בתאונה, עד כמה קריטיים עדי הראייה ומה לגבי פגיעה נפשית? עו"ד ידידיה בלויגרונד שעוסק בתחום נזיקין עושה סדר באולפן וואלה!

בווידאו: עו"ד ידידיה בלויגרונד באולפן וואלה!/עריכה: גלעד מן מנהיים

תביעות נזקי גוף עוסקות בנזקים שנגרמו לגוף או לנפש. אבל מהם ההבדלים בין סוגי התביעות, את מי תובעים ואיך מוכיחים? עו"ד ידידיה בלויגרונד שעוסק בתחום נזיקין ויו"ר תחום נזיקין ועדות נזיקין וביטוח לאומי בלשכת עורכי הדין במחוז ירושלים הגיע לעשות סדר בנושא אצלנו באולפן וואלה!

אז מהם ההבדלים המרכזיים בין תביעות נזקי גוף שמקורן בתאונות דרכים לבין אלו שנגרמו בנסיבות אחרות?

"דיני הנזיקין מסדירים את היחסים שבין מזיק לניזוק. שם נכנסת פקודת הנזיקין שקובעת את הכללים. ישנו חוק שהוציא את תאונות הדרכים מפקודת הנזיקין. בפקודת הנזיקין, כאשר ניזוק מגיע לתבוע מזיק שגרם לו נזק גוף, אנחנו צריכים להוכיח כמה דברים: שהייתה לנו תאונה, מי אשם בתאונה ונזק גופני שנגרם כתוצאה מאותה תאונה".

אם נפגעתי בתאונה, מה עליי לעשות?

"דבר ראשון, יש לצלם את זירת התאונה או המפגע. נסו לאתר עדים שראו אתכם כדי שבהמשך תוכלו להוכיח שנפגעתם. אסור לשכוח גם לגשת לטיפול רפואי. חשוב לעדכן את הגורם המטפל מה בדיוק קרה. המשפט הראשון שהאדם שנפגע יוציא מפיו, היא למעשה העדות הראשונה".

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות ZAP משפטי

מה חשיבותם של עדי הראייה?

"אנחנו הרי צריכים להוכיח שהייתה תאונה. עד ראייה שראה את התאונה יכול לשמש כעזר. מצלמות אבטחה גם כן עשויות לסייע, ולכן חשוב לשים לב אם ישנן מצלמות במקום. כדאי גם לצלם את המפגעים, שיכולים להיעלם לפתע".

מהם הגורמים שמשפיעים על גובה הפיצוי?

"כל מקרה לגופו, אבל יש להסתכל על כמה פרמטרים עיקריים. ראשית, אנחנו מסתכלים על גיל התובע ושנית על התעסוקה שלו. גם הנזק שנגרם הוא כמובן פרמטר משמעותי. שלושת הרכבים האלו של גיל, שכר וגובה הנזק הרפואי הם המשולש שנותן לנו את האינדיקציה לגובה הפיצוי".

האם ניתן לתבוע גם בגין נזק נפשי?

"נכון. אנחנו מתייחסים לנזק נפשי בדיוק כמו שאנחנו מתייחסים לנזק גופני. אדם שנפגע נפשית בהחלט זכאי לקבל פיצוי וחשוב שלא להזניח את התחום הזה".

אתם או אחד מבני משפחתכם נפגעתם בתאונת עבודה? זקוקים לסיוע בהגשת תביעה ובמיצוי הזכויות שלכם? פנו כאן לעו"ד ידידיה בלויגרונד להיוועצות ראשונית בנושא או בטלפון 053-9374956

בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully