וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקלעתם לתאונת דרכים בזמן העבודה? כך תקבלו פיצוי מקסימלי

עו"ד ספי קוסטיקה, בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 4.4.2024 / 10:37

חוק הביטוח הלאומי מגדיר תאונת דרכים המתרחשת בזמן העבודה כ"תאונת דרכים שהיא תאונת עבודה" ומגיע פיצוי בגינה. מה עושים, למי פונים ואיך יוצאים מהאירוע על הצד הטוב ביותר? על שאלות אלו ועוד תקבלו תשובות בכתבה שלפניכם

תאונת דרכים - צילום אילוסטרציה. ShutterStock
אם נפגעתם בתאונת דרכים במהלך העבודה, חשוב לבצע התנהלות נכונה שתוביל אתכם לקבלת שיעור פיצויים גבוה ככל האפשר/ShutterStock

בין אם אתה נהג הסעות, שליח וולט או בדרך לפגישת עבודה מטעם המשרד בו אתה מועסק, כדאי לדעת כי אם נפגעת בתאונת דרכים, מדובר בתאונת עבודה. מה עושים במצב כזה? ראשית, שמרו על רוגע ככל הניתן ולאחר מכן, חשוב לפנות לעורך דין המתמחה בתחום תביעות נזיקין/עבודה. עורך דין מקצועי יוכל לסייע לכם להבין את זכויותיכם, להכין את התביעה שלכם ולנהל את התהליך המשפטי בצורה הטובה ביותר.

ראשית, חשוב לדעת כי חוק הביטוח הלאומי קובע כי מי שנפגע בתאונה בדרך לעבודה, בדרך חזרה ממקום העבודה או בעת העבודה, זכאי לתבוע דמי פגיעה מהמוסד לביטוח לאומי בגין תקופת אי כושר וכן את עלויות הטיפול הרפואי.

החלטתם לפנות לביטוח לאומי? כדאי לדעת כי ישנם שני שלבים שיהיה עליכם לעבור. השלב הראשון הוא תביעה לדמי פגיעה והכרה בתאונה כתאונת עבודה. לאחר ההכרה בתאונה כתאונת עבודה, במידה ונותרה לכם נכות בגין התאונה, השלב השני הוא תביעה לנכות מעבודה, אשר כחלק ממנה תידרשו להתייצב בפני ועדה רפואית של ביטוח לאומי אשר תקבע את דרגת הנכות שנותרה כתוצאה מהתאונה. סוג הפיצוי וגובהו יקבעו בהתאם לדרגת הנכות שקבעה הועדה. שכן, סכומי הפיצוי של הביטוח הלאומי חולקו לשלושה: עד תשעה אחוזי נכות - אין מענק נכות, בין עשרה לתשעה עשר אחוזים - מענק חד פעמי שנקבע לפי השכר שלכם, ועשרים אחוזים ומעלה - קצבה חודשית מביטוח לאומי לכל החיים.

לפניה לעו"ד ספי קוסטיקה באתר ZAP משפטי

הכתבה באדיבות ZAP משפטי

איך תזכו לקבל את מלוא הזכויות שלכם אחרי תאונת דרכים בזמן העבודה?

אם נפגעתם בתאונת דרכים במהלך העבודה, חשוב לבצע התנהלות נכונה שתוביל אתכם לקבלת שיעור פיצויים גבוה ככל האפשר. ההליך הזה כולל סבלנות רבה וייעוץ משפטי ראוי ומקצועי. נכון, אם נפגעתם בתאונת דרכים בזמן עבודה, תוכלו לטפל בתיק באופן אישי אך הבירוקרטיה מייגעת עד מאד, כשסכנת אי מיצוי הזכויות מרחפת תמיד. מצד שני, ייצוג משפטי על ידי עורך דין המתמחה בתחום, עשוי להגדיל באופן ניכר את הסיכוי שלכם לזכות בפיצוי גבוה עד מלא.

עורך דין אשר מתמחה בתאונות דרכים, ידע ללוות אותך מהרגע הראשון וינחה אתכם כיצד להתנהל בכל אחד משלבי ההחלמה, מול הגורמים הרפואיים וכמובן מול חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי, על כן הוא חיוני לקבלת מלוא הפיצויים. בנוסף, הוא ינחה אתכם באיסוף המסמכים, הנחיות הפעולה, המלצות, פנייה למומחים, ניהול משא ומתן מול חברת הביטוח או במידת הצורך הגשת תביעה לבית משפט. כמו כן, הוא יוכל לסייע גם בקביעת הקשר הסיבתי בין התאונה לבין עבודתכם ובהערכת הנזקים שנגרמו לכם כתוצאה מהתאונה שמהווים חלק בלתי נפרד מהתביעה.

אין ספק כי תאונת דרכים בזמן העבודה היא אירוע טראומטי שיכול להוביל לפגיעות חמורות, נזק לרכוש ולעיתים אף למוות. חשוב לדעת מה לעשות במקרה של תאונת דרכים בזמן העבודה, על מנת להגן על הזכויות שלכם ולקבל את הפיצוי שמגיע לכם. אז רגע לפני שאתם בוחרים עורך דין, חשוב לבחור מישהו בעל ניסיון וידע בתחום. כמו כן, חשוב לבחור עורך דין שאתם מרגישים אתו בנוח ושמסוגל להבין את הצרכים שלכם.

לפרטים נוספים ושיחת ייעוץ צרו קשר: 050-7873868

kostikalaw@gmail.com

עו"ד ספי קוסטיקה, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully