וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה העונש של חייל שנתפס צורך סמים קלים?

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 10.4.2024 / 14:58

עד כמה נפוץ קנאביס בצה"ל ומה הדין בגין סירוב למתן בדיקת שתן? עו"ד אביעד רייפר, מומחה בדין הצבאי והפלילי, עם כל התשובות

בווידאו: עו"ד אביעד רייפר באולפן וואלה!/עריכה: זיו שטיינר

עבירות סמים בצה"ל נחשבות לעבירות פליליות. מה אמור לעשות חייל שנתפס עם סמים ואיזה עונש צפוי לו במקרה שכזה? עו"ד אביעד רייפר, מומחה בדין הצבאי והפלילי, עושה סדר באולפן וואלה!

כיצד נפתחות חקירות סמים נגד חיילים?

"בניגוד לשינויים המשמעותיים בכל הקשור לשימוש עצמי בסמים קלים בקרב אזרחים, בצבא עדיין רואים בחומרה רבה לנושא. יש שלוש דרכים שיכולות להוביל לתחילת חקירה. הראשונה - מידע מודיעיני שמגיע למשטרה הצבאית. השנייה - מפקדים שתופסים חיילים ביחידה או חיילים שנתפסים עם סמים באזרחות; והשלישית - חיילים שנתפסו ומספרים על חיילים אחרים שמשתמשים".

עד כמה התופעה הזו נרחבת בצבא?

"מאוד. מפתיע אותי לגלות שיש חיילים שחושבים שמותר לצרוך סמים לצורך שימוש עצמי. זה אסור וחשוב לדעת את זה. ההיקף עצום ובכל רגע נתון יש תיקים בנושא".

לפנייה לעו"ד רייפר באמצעות אתרZAP משפטי

הכתבה באדיבות ZAP משפטי

מה קורה אם חייל מסרב לבצע בדיקת שתן?

"כל שימוש בסם משאירה שרידים בגופו של המשתמש. הם נשארים. בין ימים ספורים לשבועות. בדרך כלל הסמים הקלים יותר, כמו גראס, נשאר זמן רב, לפעמים אפילו מעל חודש. המשמעות של סירוב קשה. היא גוררת בעקבותיה דין משמעתי. אם אם החקירה תסתיים בסגירת התיק, החייל יישפט ביחידה על סירוב".

כיצד עורך דין שעוסק בדין הצבאי יכול לסייע במקרים אלו?

"תמיד חשוב להתייעץ וחשוב לדעת שאין דבר כזה שימוש פסיבי. אם בחרתם להשתמש בסמים, כדאי שתחשבו קדימה. אם תפסו את חברים שלכם, יש סיכוי גבוה שיגיעו אליכם. יש סיכוי סביר שחבר שנחקר במצ"ח, יעביר גם את הפרטים שלכם ואתם עשויים להתמודד מול כתב אישום".

זקוקים לסנגור צבאי? פנו לעו"ד אביעד רייפר, טלפון - 052-2692484

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • סמים קלים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully