וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נענה בשלילה: זו השאלה ההזויה שנשאל אמריקאי שרצה לעלות לישראל

בשיתוף zap משפטי

14.4.2024 / 13:50

אזרח אמריקאי שרצה לעלות ארצה אחרי שהתאהב בישראלית נתקל בקשיים. איך עוברים את הריאיון וכיצד מתחילים בהליך? עו"ד עלוה קולן עושה סדר

בווידאו: עו"ד עלוה קולן באולפן וואלה/עריכה: זיו שטיינר

מה קורה כאשר אזרח ישראלי מתאהב באזרחית זרה או להיפך? איך אפשר להביא את בני הזוג לישראל ולאפשר להם לחיות כאן ולהקים משפחה? עו"ד עלוה קולן משרד עורכי דין דקר, פקס, לוי, עושה סדר באולפן וואלה.

אם אזרחית ישראלית מתאהבת באזרחית זרה, מה עליהם לעשות כדי לחיות בארץ?

"בפני בני זוג יש שתי אופציות עיקריות. הראשונה היא להגיע לארץ ולהתחיל תהליך מכאן. האופציה השנייה היא שבן הזוג הזר יישאר בחו"ל, בזמן שהאזרחית הישראלית תגיע לישראל ותתחיל בהליך".

האם עליהם להציג הוכחות?

"צריך לבדוק את כנות הקשר. ישנם המון מסמכים, בדיקות בטחוניות ועוד. גם למדינה שממנה מגיע האזרח יש משקל. אם מדובר במדינת אויב, אז בכלל אין דרך. ניקח לדוגמה בחורה ישראלית שמתאהבת בבחור אמריקאי. אם הם רוצים לחיות בישראל ביחד, עליהם לאסוף הרבה מאוד מסמכים ולהגיש בקשה. הם צריכים לספר על הקשר ולהגיש תצהירים שונים. לאחר מכן הם עוברים ריאיון שבו נבחנת כנות הקשר".

מה לגבי דברים שקשה להוכיח?

"הדבר הקשה ביותר בהליך הוא הריאיון. כי בסופו של דבר, הריאיון, בניגוד למה שהוא צריך להיות, המטרה שלו היא להכשיל. אני תמיד צוחקת על זה שאני חיה עם בן הזוג שלי 16 שנה, ולא היינו עוברים את הריאיון. נשאלות שאלות על הקשר, על ההיכרות ועוד".

לאתר המשרד

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

האם זוגות נפרדים לאורך הדרך?

"כן, ישנם לא מעט משברים. חלק גדול מהקשיים הרגשיים נכנסים לסיפור. ישנן גם משפחות שמתנגדות שעלולות להעיב על הקשר".

מה עושים אם אחד מבני הזוג נדרש לעזוב את הארץ?

"במקרים אלו עדיף לאותו אדם לחזור למדינה שלו, ולהמשיך לנסות לפעול כדי לשוב לישראל. אני ממליצה לא להגיע למצב הזה, אלא להתחיל את ההליך בצורה מסודרת מראש".

מה השאלה הכי מוזרה שלקוח שלך נשאל?

"היה מקרה לאחרונה על זוג של ישראלית ואמריקאי. שאלו אותה כמה חדרים יש בבית של ההורים שלו בארצות הברית. היא ענתה ארבעה חדרים והוא ענה שלושה והכשילו אותם".

פנו למשרד למשרד עורכי דין דקר, פקס, לוי להיוועצות בנושא הגירה ואזרחות, כאן או בטלפון 053-9376328

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • אזרחות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully