וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד בכיר עושה סדר: כך תתמודדו עם סכסוכי ירושה במשפחה

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 14.4.2024 / 12:53

מדוע חשוב להיעזר בעו"ד עם ניסיון כאשר עורכים צוואה והאם אפשר לפתור סכסוכים גם מחוץ לבית המשפט? עו"ד משה פרדס עושה סדר. צפו

בווידאו: עו"ד משה פרדס באולפן וואלה/עריכה: זיו שטיינר

במקרים רבים משפחות שקיבלו ירושה נקלעות לסכסוכים קשים. האם ניתן למנוע אותם מחוץ לבית המשפט? עו"ד ונוטריון משה פרדס שעוסק בדיני משפחה, הגיע לאולפן וואלה כדי לעשות סדר בנושא.

משה, מהם הסכסוכים הנפוצים ביותר?

"בדרך כלל, כאשר אדם מוריש צוואה בחלוקה לא שוויונית או מנשל חלק מהיורשים שלו, מתחילים הסכסוכים. מי שהפסיד מערער על הצוואה האחרונה או הראשונה וזה הסכסוך הגדול".

מה ההבדל בין צוואה ראשונה לשנייה?

"מה שקובע היא הצוואה האחרונה שאדם עושה. אם אדם עשה צוואה אחת, ואחרי כמה שנים עשה אחת אחרת, היא זו שקובעת. לעתים, הצד שלא נכלל בצוואה השנייה, מנסה לתקוף. אם מדובר בסכומי כסף גדולים, הסכסוך גדול הרבה יותר".

לאתר המשרד

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

איך אפשר להימנע מאותם סכסוכים?

"מהניסיון שלי, אם את הצוואה עושה עורך דין מקצועי שיודע את מלאכתו ויש לו ניסיון רב, היכולת לקעקע את הצוואה או לפגוע בדברים האלו קטן מאוד. אם עורך דין מקצועי מטפל בצוואה, הוא עורך אותה בצורה שלא תשאיר ספקות".

האם יש דרכים לפתור סכסוכי ירושה מחוץ לבית המשפט?

"היום בתי המשפט מעדיפים הליך של גישור או בוררות. משפחות הרי נקרעות מסכסוכי הירושה הזו, אז אם אפשר להגיע לגישור שאותו מנהל מגשר מקצועי, זה תמיד עדיף. אלא שבמקרים רבים הכסף הגדול מעוור עיני חכמים ולכן ישנם סכסוכים גדולים".

יכול לספר לנו על איזה מקרה שטיפלת בו?

"היה לי מקרה שבו אדם הוריש את עזבונו לילד אחד. הוא ביקש ממנו שיחלק את הירושה לפי רצונו בין שאר הילדים. הסכסוך הגדול היה סביב המשפט הזה - האם הוא מחייב או שהוא יורש את הכול והם נתונים לחסדיו. מי שניסח את הצוואה הזו כנראה לא עשה אותה בצורה הכי טובה והיה סכסוך ארוך. ייצגתי את הבן שירש ובסופו של דבר זכינו. כך גם לגבי הערעור".

זקוקים לסיוע בכל הקשור לדיני משפחה? מתקשים למצות את זכויותיכם בתחום? פנו כאן או בטלפון - 077-7784688 להיוועצות ראשונית עם משה פרדס - משרד עורכי דין, בעל ניסיון של עשרות שנים בתחום

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully