וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת החוק הזו תקבע: האם נשים יוכלו לקבל גט מהיר?

עו"ד אריה לרנר, בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 16.4.2024 / 10:52

על הצעת החוק שעתידה לקבוע האם נשים יוכלו לקבל גט מהיר יותר ובתנאים הוגנים יותר - דבר אשר יתרום להליך גירושין הוגן עבור שני הצדדים

גירושים. ShutterStock
אם החוק יעבור, יהיו לו יתרונות רבים מאחר והוא יגן על זכויות הנשים/ShutterStock

הצד הנשי בהליך גירושין כרוך לעיתים קרובות בקשיים רבים, כאשר אחת הבעיות המרכזיות היא תופעת הכריכה, במסגרתה נשים נאלצות לתבוע בבית הדין הרבני את זכויותיהן הכספיות (מזונות, חלוקת רכוש) כתנאי לקבלת גט. כתוצאה מכך, נשים רבות נאלצות להתמודד עם לחצים כבדים מצד הגבר, סחיטה ואף אלימות, על מנת לוותר על זכויותיהן תמורת קבלת גט מהיר.

מטרת הצעת חוק זו היא לבטל את תופעת הכריכה בבית הדין הרבני, ובכך לאפשר לנשים לבחור היכן לתבוע את זכויותיהן ללא קשר להליך הגירושין. ביטול הכריכה יביא לסיום "מירוץ הסמכויות" בין בתי המשפט לענייני משפחה לבתי הדין הרבניים, ויאפשר לנשים לקבל גט מהיר יותר ובתנאים הוגנים.

על פי ההצעה, עיקרי החוק יכללו כמה חלקים משמעותיים עבור האשה. ראשית, ביטול הכריכה - לא יהיה ניתן לכרוך עניינים כספיים (מזונות וחלוקת רכוש) בתביעת גירושין בבית הדין הרבני. כמו כן תינתן בחירה חופשית של פורום משפטי - נשים יוכלו לבחור היכן לתבוע את זכויותיהן הכספיות, בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני, ללא קשר להליך הגירושין. בנוסף, ביטול הכריכה יאפשר לנשים לקבל גט מהיר יותר, שכן לא יהיו תלויות בהסכמת בעליהן לוותר על הזכויות שלהן והכי חשוב, חוק כזה יגן על נשים מפני אלימות וסחיטה מאחר וביטול הכריכה יפחית את הלחצים והסחיטה שמופעלים על נשים במסגרת הליכי גירושין, ויאפשר להן לקבל החלטות מושכלות ומוגנות יותר לגבי העתיד שלהן.

אם החוק יעבור, יהיו לו יתרונות רבים מאחר והוא יגן על זכויות הנשים ויאפשר להן לקבל גט בתנאים הוגנים יותר. בנוסף, הלחצים והסחיטה ירדו משמעותית והדבר יאפשר הליך גירושין הוגן יותר, שבו שני הצדדים שווים בפני החוק. בכל הקשור לבית המשפט, ביטול הכריכה יביא לייעול מערכת המשפט ויפחית את העומס על בתי המשפט לענייני משפחה ובתי הדין הרבניים כך שגם עבורם מדובר ביתרון נאה.

פנו לעו"ד לרנר באתר ZAP משפטי

הכתבה באדיבות ZAP משפטי

יש לציין כי הצעת חוק זו נמצאת בשלבים מוקדמים של גיבוש, כלומר ייתכנו בה שינויים ותיקונים נוספים כאשר לעת עתה קיימת התנגדות רבה לביטול הכריכה מצד גורמים דתיים וחברתיים מסוימים. לאור ההתנגדות הקיימת, ייתכן שיהיה צורך לבצע שינויים נוספים בחקיקה ובנהלים הקיימים על מנת ליישם את הצעת החוק בצורה היעילה ביותר והמוסכמת עבור הצדדים הדנים בה.

בשורה התחתונה, ביטול הכריכה בבית הדין הרבני יביא לצעד חשוב עבור קידום זכויות נשים ומניעת אלימות וסחיטה. הצעת חוק זו תאפשר לנשים לקבל גט מהיר יותר, בתנאים הוגנים ותתרום להליך גירושין ראוי עבור שני הצדדים. גם בקרב עורכי הדין לדיני משפחה סבורים כי הצעת חוק זו צפויה להביא לשינוי חיובי משמעותי בהליך הגירושין בישראל ופרטים נוספים הכוללים הסבר מלא ומפורט תוכלו למצוא אצל עורך הדין אריה לרנר.

עו"ד אריה לרנר. הרצל 91, באר שבע. 05463423290

עו"ד אריה לרנר, בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • גירושים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully